Fitness Seller

Doe ik gelijk wat verkeerd?

Bezoekers in dit topic

Alincane

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
26 jan 2022
Berichten
563
Waardering
766
Lengte
1m78
Massa
80kg
Vetpercentage
18%
Hallo iedereen,

Ik ben bekend met het hebben van een opgezwollen buik.

Nu heb ik de afgelopen 5 weken een minicut gehad en daarmee had ik ook geen buikklachten. En nu ben ik begonnen met clean bulk en gelijk heb ik last van een opgezwollen buik?

Eigenlijk het enige extra wat ik nu heb gegeten is:
- meer brood i.p.v. crackers voor de koolhydraten
- ik heb weer amandelen gehad

en straks ga ik omdat ik mijn kcal nog niet heb gehaald, 200 g nasi eten. En daarna nog mijn dagelijkse 500 gram kwark.


Misschien dat brood maar vermijden? Maar wat kan ik bij crackers eten wat calorierijk is. Ik neem altijd brinta met melk ernaast.

Ohja als ik vanavond alles gehad heb kom ik op 37,9 g vezels

en in mijn minicut was het zo rond: de 18 g vezels

Alvast bedankt voor het reageren.
 
Laatst bewerkt:
Je maag is gewoon vol, eerder gezond dan ongezond. Niets om je zorgen over te maken.
 
Hallo iedereen,

Ik ben bekend met het hebben van een opgezwollen buik.

Nu heb ik de afgelopen 5 weken een minicut gehad en daarmee had ik ook geen buikklachten. En nu ben ik begonnen met clean bulk en gelijk heb ik last van een opgezwollen buik?

Eigenlijk het enige extra wat ik nu heb gegeten is:
- meer brood i.p.v. crackers voor de koolhydraten
- ik heb weer amandelen gehad

en straks ga ik omdat ik mijn kcal nog niet heb gehaald, 200 g nasi eten. En daarna nog mijn dagelijkse 500 gram kwark.


Misschien dat brood maar vermijden? Maar wat kan ik bij crackers eten wat calorierijk is. Ik neem altijd brinta met melk ernaast.

Ohja als ik vanavond alles gehad heb kom ik op 37,9 g vezels

en in mijn minicut was het zo rond: de 18 g vezels

Alvast bedankt voor het reageren.
Je maag is net een ballon, die rekt naarmate je meer eet wat uit. Dit kan je overigens niet alleen voelen maar ook meten. Je taille kan bij een serieuze bulk paar cms ruimer zijn.
 
straks ga ik omdat ik mijn kcal nog niet heb gehaald, 200 g nasi eten. En daarna nog mijn dagelijkse 500 gram kwark.
Als je straks ipv nasi en kwark 1 bak volle kwark zou eten heb je net zoveel kcal en een minder opgeblazen buik. Gewoonweg door minder volume te eten.
 
Als je straks ipv nasi en kwark 1 bak volle kwark zou eten heb je net zoveel kcal en een minder opgeblazen buik. Gewoonweg door minder volume te eten.
Die nasi is nodig om aan de kcal te komen samen met die kwark
 
Ontbijt:
3 x luchtige crackers + kipfilet (2 per cracker)
1 x brinta (70 g) + halfvolle melk (250ml)
-------------------------------------------------
535 kcal
36,55 g eiwit
74,7 g koolhydraat
8,38 g vet



Lunch:
2 x volkoren brood + 2 kaas + 2 gebakken ei
1 x volkoren brood + pindakaas
------------------------------------------------
659 kcal
33,63 g eiwit
41,57 g koolhydraten
39,48 g vet




Na sporten:
1 x eiwitshake
40 g ongebrande amandelen
--------------------------------------------------
370 kcal
31,9 g eiwit
4,2 g koolhydraten
23,4 g vet



Avond eten:
-------------------------------------------------
850 kcal
43,64 g eiwit
99,8 g koolhydraten
30,22 g vet


Snack 1:
1 x 500 g kwark
1 x 200 g nasi
1 x eetlepel olijfolie
1 x 35 gram brinta
-------------------------
860 kcal
56,8 g eiwitten
85,9 g koolhydraten
31,16 g vet

------------------------------------------------------------

In totaal:
3278 kcal
202,92 g eiwit
306,17 g koolhydraten
133,04 g vet


+ alles wat ik ernaast zit zoals boter etc
 
  • Like
Waarderingen: ak
Ontbijt:
3 x luchtige crackers + kipfilet (2 per cracker)
1 x brinta (70 g) + halfvolle melk (250ml)
-------------------------------------------------
535 kcal
36,55 g eiwit
74,7 g koolhydraat
8,38 g vet



Lunch:
2 x volkoren brood + 2 kaas + 2 gebakken ei
1 x volkoren brood + pindakaas
------------------------------------------------
659 kcal
33,63 g eiwit
41,57 g koolhydraten
39,48 g vet




Na sporten:
1 x eiwitshake
40 g ongebrande amandelen
--------------------------------------------------
370 kcal
31,9 g eiwit
4,2 g koolhydraten
23,4 g vet



Avond eten:
-------------------------------------------------
850 kcal
43,64 g eiwit
99,8 g koolhydraten
30,22 g vet


Snack 1:
1 x 500 g kwark
1 x 200 g nasi
1 x eetlepel olijfolie
1 x 35 gram brinta
-------------------------
860 kcal
56,8 g eiwitten
85,9 g koolhydraten
31,16 g vet

------------------------------------------------------------

In totaal:
3278 kcal
202,92 g eiwit
306,17 g koolhydraten
133,04 g vet


+ alles wat ik ernaast zit zoals boter etc
Macros zijn wel oke.
Persoonlijk als ik zou moeten zeiken dan had ik wat vetten verwisseld met koolhydraten, maar als je eetlust niet optimaal is kan je beter de vetten zoals nu aanhouden.

Kom je wel aan op 3300 kcal met 89kg, is wel mager lijkt me.
 
Macros zijn wel oke.
Persoonlijk als ik zou moeten zeiken dan had ik wat vetten verwisseld met koolhydraten, maar als je eetlust niet optimaal is kan je beter de vetten zoals nu aanhouden.

Kom je wel aan op 3300 kcal met 89kg, is wel mager lijkt me.
Ik heb gecut ik ben nu 84,9 kg. Ik heb hem vandaag weer helemaal uitgerekend, hiervan moet ik aankomen.

Hoe zou je die vetten verwisselen met koolhydraten? Magerder gaan eten?
 
Hallo iedereen,

Ik ben bekend met het hebben van een opgezwollen buik.

Nu heb ik de afgelopen 5 weken een minicut gehad en daarmee had ik ook geen buikklachten. En nu ben ik begonnen met clean bulk en gelijk heb ik last van een opgezwollen buik?

Eigenlijk het enige extra wat ik nu heb gegeten is:
- meer brood i.p.v. crackers voor de koolhydraten
- ik heb weer amandelen gehad

en straks ga ik omdat ik mijn kcal nog niet heb gehaald, 200 g nasi eten. En daarna nog mijn dagelijkse 500 gram kwark.


Misschien dat brood maar vermijden? Maar wat kan ik bij crackers eten wat calorierijk is. Ik neem altijd brinta met melk ernaast.

Ohja als ik vanavond alles gehad heb kom ik op 37,9 g vezels

en in mijn minicut was het zo rond: de 18 g vezels

Alvast bedankt voor het reageren.
Omschrijf eerst even je buikklachten. Is dat je opgezwollen buik of is dat nog iets erbij. Hoe is je ontlasting? Is daar verandering in gekomen na de cut?
Opgezwollen buik is niet enkel door het eten wel als gevolg van het eten dit kan gas zijn of vocht en beide is een gevolg van of brood of amandelen. Ik durf de weddenschap aan dat dit door brood komt. Eet je bijvoorbeeld tarwe? Niet veel mensen tolereren tarwe en is daarmee een soort fodmap voor je lijf. Haal je brood eruit en vervang het door een andere KHD bron en kijk dat een week aan. Verbetert je klacht dan weet je waardoor het komt.
Dat betekend niet dat je nooit meer brood mag maar je weet dan als je dat eet dat er een reactie komt.
 
Ik heb gecut ik ben nu 84,9 kg. Ik heb hem vandaag weer helemaal uitgerekend, hiervan moet ik aankomen.

Hoe zou je die vetten verwisselen met koolhydraten? Magerder gaan eten?
Verstandiger gaan eten. In een cut wil je veel volume/weinig kcal en in een bulk andersom. En tevens kan je googlen naar de verzadigheids gevoel van eten.

Zou de vetten vervangen naar koolhydraten aangezien dat brandstof is voor jou lichaam en in een zware bulk indien je zwaar traint zul je dit goed kunnen gebruiken.
 
Omschrijf eerst even je buikklachten. Is dat je opgezwollen buik of is dat nog iets erbij. Hoe is je ontlasting? Is daar verandering in gekomen na de cut?
Opgezwollen buik is niet enkel door het eten wel als gevolg van het eten dit kan gas zijn of vocht en beide is een gevolg van of brood of amandelen. Ik durf de weddenschap aan dat dit door brood komt. Eet je bijvoorbeeld tarwe? Niet veel mensen tolereren tarwe en is daarmee een soort fodmap voor je lijf. Haal je brood eruit en vervang het door een andere KHD bron en kijk dat een week aan. Verbetert je klacht dan weet je waardoor het komt.
Dat betekend niet dat je nooit meer brood mag maar je weet dan als je dat eet dat er een reactie komt.
Het is een opgezwollen buik, en wat krampen. Ontlasting is verder goed. Ik ben dus leterlijk vandaag begonnen met weer clean bulken. En heb weer *extra brood er in gegooid.

Maar kan ik het brood dan enkel vervangen voor crackers? Want brinta neem ik al .
 
Het is een opgezwollen buik, en wat krampen. Ontlasting is verder goed. Ik ben dus leterlijk vandaag begonnen met weer clean bulken. En heb weer *extra brood er in gegooid.

Maar kan ik het brood dan enkel vervangen voor crackers? Want brinta neem ik al .
Probeer eerst een week lang elke dag 1L water meer te drinken dan dat je nu doet, kans is groot dat je probleem dan al opgelost is.
 
Verstandiger gaan eten. In een cut wil je veel volume/weinig kcal en in een bulk andersom. En tevens kan je googlen naar de verzadigheids gevoel van eten.

Zou de vetten vervangen naar koolhydraten aangezien dat brandstof is voor jou lichaam en in een zware bulk indien je zwaar traint zul je dit goed kunnen gebruiken.
Dankjewel. Maar ik snap niet goed wat je bedoeld met volume en kcal.

Ik moet dus opzoek gaan naar producten die hoger in koolhydraten zijn en laag in vet. Maar dat probeer ik nu al, wat kan ik beter vervangen als je voor iets ? Je hebt mijn voedingslog gezien.
 
Dankjewel. Maar ik snap niet goed wat je bedoeld met volume en kcal.

Ik moet dus opzoek gaan naar producten die hoger in koolhydraten zijn en laag in vet. Maar dat probeer ik nu al, wat kan ik beter vervangen als je voor iets ? Je hebt mijn voedingslog gezien.
Wat voor jou het makkelijkst is.
Kan wel zeggen over 10/20% minder vet per maaltijd, maar kunt moeilijk een ei opdelen in stukken. Gewoon je vetten minderen en wisselen naar koolhydraten, in welke vorm moet je zelf weten. Makkelijkste is die noten na je workout minderen en je lunch aanpassen en bijv vervangen door ontbijt koek of een banaan ofzo. Kan ook weer dat typische gedoe met rijst allemaal doen, maar daar word niemand blij van.
 
Volume wil zeggen hoeveelheid. Een twix heb je zo op en zit 500kcal in, 500 kcal uit groente halen moet je de hele albert heijn groente afdeling op eten.
In een cut wil je een bord vol eten met zo weinig mogelijk kcal aangezien je wilt afvallen. In een bulk wil je aankomen en moet je dus veel eten, maar daar word je soms ziek van en zoek je alternatieven zoals de twix voorbeeld. Bedoel dan uiteraard niet dat je continue twix moet eten, maar je snapt het punt wel hopelijk.
 
Neem geen luchtiger crackers maar gewone crackers.
Luchtiger crackers is lucht... gewone crackers ga je meer aan hebben.
Brood kan je vervangen met crackers maar neem dan gewone crackers.
Neem eens een krentebol met kaas. Vult imo minder dan een boterham maar is wel meer kcal en hoger dus in koolhydraten.
Rooster je brood. Maakt t lichter verteerbaar.
 
85kg op 1.78? Weet je zeker dat je niet door moet gaan met cutten? Gewicht zegt niet alles natuurlijk, maar door het niveau van je vraagstellingen verwacht ik niet dat het 85kg aan spiermassa zal zijn. Niet lullig bedoeld, maar 85kg op 1.78 is aan de hoge kant voor een recreanten sporter
 
85kg op 1.78? Weet je zeker dat je niet door moet gaan met cutten? Gewicht zegt niet alles natuurlijk, maar door het niveau van je vraagstellingen verwacht ik niet dat het 85kg aan spiermassa zal zijn. Niet lullig bedoeld, maar 85kg op 1.78 is aan de hoge kant voor een recreanten sporter
Ja ik denk wel dat ik moet bulken. Het is 85kg met 1.78m en 21% vet

Maar hoelaat zou jij gaan met cutten dan?
 
Ja ik denk wel dat ik moet bulken. Het is 85kg met 1.78m en 21% vet

Maar hoelaat zou jij gaan met cutten dan?
Paar procent bf eerder dan dat je nu iig hebt. Met 21% bf is het meeste gewicht toename die je ziet op de weegschaal vet.
 
Paar procent bf eerder dan dat je nu iig hebt. Met 21% bf is het meeste gewicht toename die je ziet op de weegschaal vet.
Dus je raad me wel aan om verder te cutten?

Tot welk gewicht dan en welk verpercentage?

Want ik dacht juist rond de 20% is het wel nodig om weer te gaan bulken ? En ik ben bang dat als ik verder cut ik spiermassa kwijt raak?
 
Back
Naar boven