Fitness Seller

Doe ik het goed of kan het beter?

Bezoekers in dit topic

Poita316

Cool Novice
Lid geworden
6 mei 2016
Berichten
39
Waardering
10
Lengte
1m95
Massa
101kg
Goedemorgen allen,

Deze beginner heet (wederom) een vraag.

Aangezien de vorige adviezen mij uitstekend geholpen hebben (bijna 10 kg eraf) dacht ik, laat ik het nog eens proberen :)

Ik merk de laatste tijd dat ik qua voeding in een dip / het slop zit.
Daarmee bedoel ik dat ik merk dat het erg eentonig is / kan worden.
Om een beetje af te kunnen wisselen ben ik mij op internet eens gaan verdiepen en kom, natuurlijk, veel verschillenden tips en adviezen tegen.


Nu gaat het mij om dit:

Ik zou graag andere / nieuwe voeding willen proberen.

Mijn vrouw houdt redelijk rekening met mijn doelen, maar is natuurlijk niet van plan voor iedereen (haar, onze zoon en mij) apart te koken.

Nu komt er meer vis, vogel (kip) en wat meer rood vlees op tafel, maar mijn “probleem” is vooral de overige maaltijden en tussendoortjes.


Mijn patroon is nu zo.


Ontbijt:

250 ml (magere) melk
60 gr havermout (Oetker of Utker zoals je het moet noemen)
1 multi vitamine
1 gekookt ei (de dag na trainen)


Tussendoor:

250 ml soja melk (ongezoet) en 40 gr zaden / noten (nu walnoten) (Tussen ontbijt en lunch)250 gr magere kwark (Tussen lunch en avondeten)
2 stuks fruit (Wanneer het lukt)
250 ml soja en een banaan extra als ik train voor na de training anders val ik om J

Lunch:

4 bruine / volkoren boterhammen
+/- 60gr kip / kalkoen / casselerrib


Avondeten:

Wat de pot schaft.
Maar wel gebalanceerd en geen vette bek.

Drinken bestaand uit bijna alleen maar water en (groene) thee.

Ik eet geen snoep, chips of andere “foute” zooi (doe ik al een tijd niet), gebruik geen alcohol of frisdranken.

In de weekenden wil het wel een fout gaan i.v.m. bezoek vrienden en familie en daar baal ik dn van. Zeker als ik zie dat ik teveel zooi binnen krijg (handig My fitness pal app dankzij een eerder voedings topic hier) en dan weet dat ik er een tandje bij moet zetten in de sportschool J

Wat kan ik aan mijn voeding toevoegen, veranderen of juist weglaten om mijn cut beter en vooral gezonder te laten verlopen?

Ik lees dingen zoals avocado, broccoli, bieten, de logische vis kip kalkoen en rood vlees enz.

Nou denk ik dat ik het prima kan zonder zaken toe te voegen, zoals de wey of proteïne shakes, zeker voor wat mijn eerste doel (afvallen) is.

Iets wat wel goed gaat, ik zie veranderingen op sommige plekken en denk dat ik de gewichten, oefeningen, sets en reps redelijkk onder de knie heb, net als het stukje (opbouwende) cardio. Maar hier zal ongetwijfeld ook verbetering te vinden zijn. Maar ik train solo dus ik moet het mijzelf leren :)

In 2017 ga ik voor de massa dus misschien dat ik dan de wey, proteïne en andere middelen ga toevoegen aan mijn eetpatroon J


Zo, weer een heel relaas, maar dit is het.

Wat kan ik doen of aanpassen om er (voedings gewijs) nog beter tegen aan te kunnen?

Dank voor jullie geduld met lezen en alvast bedankt voor de feedback.
 
Laatst bewerkt:
Ze gaan je hier makkelijker kunnen helpen als je je kcal en macros vermeld.

Wat is je dagelijkse onderhoud qua kcals? Daar moet je boven zitten als je massa wil aankomen.
 
Ze gaan je hier makkelijker kunnen helpen als je je kcal en macros vermeld.

Wat is je dagelijkse onderhoud qua kcals? Daar moet je boven zitten als je massa wil aankomen.

Ja dat had ik er inderdaad bij moeten zetten, thanks :)
Op dit moment is het nog niet aankomen maar afvallen en probeer om en nabij de 2070 kcal te blijven.
Althans daar kwam ik op uit ls je van die berekeningen er op los laat en de verdeling is meestal 50-30-20 koolhydraten-vet-eiwit.
Is dit voldoende of is er meer info nodig?
 
Ja dat had ik er inderdaad bij moeten zetten, thanks :)
Op dit moment is het nog niet aankomen maar afvallen en probeer om en nabij de 2070 kcal te blijven.
Althans daar kwam ik op uit ls je van die berekeningen er op los laat en de verdeling is meestal 50-30-20 koolhydraten-vet-eiwit.
Is dit voldoende of is er meer info nodig?

Je kan ook 2gr prot /kilo lichaamsgewicht 1gr vet en de rest aanvullen met carbs.
 
Ik ben hier nogal sceptisch over. :roflol:

Ook maar gelezen op sites :eyes:
Zo zouden bieten en broccoli goed zijn voor gewichtsverlies. Rood vlees, kip en overige vogels voor bronnen van eiwitten.
 
Ook maar gelezen op sites :eyes:
Zo zouden bieten en broccoli goed zijn voor gewichtsverlies. Rood vlees, kip en overige vogels voor bronnen van eiwitten.

Je kan gewicht verliezen op eender welk voedsel.

Ik heb gecut tot 6% en ik at alles.
 
Misschien heeft het (ook) te maken met (lichaams)bouw?
Ik bedenk maar wat :)

Neen :)

Ik bedoel met alles eten wel niet overeten.

Ik at niet meer dan de kcals die ik mocht eten per dag. Maar binnen mn diet at ik alles.Varkensvlees,rund,mayonaise,brood,aardappelen........
 
Neen :)

Ik bedoel met alles eten wel niet overeten.

Ik at niet meer dan de kcals die ik mocht eten per dag. Maar binnen mn diet at ik alles.Varkensvlees,rund,mayonaise,brood,aardappelen........

Oh maar dat doe ik ook.
Met zoveel mogeijk de verdeling aan te proberen houden.
Heb alleen het gevoel dat het beter kan :)
 
En ik wil ook beter :D
Alleen waar kan ik het verbeteren? Andere oefeningen / cardio of voeding?

Waar ligt momenteel het probleem? Het wordt mij niet helemaal duidelijk wat je exacte doel is en waarin je vast loopt uit bovenstaande tekst.
Daarnaast ben ik benieuwd naar je dagelijkse activiteit. Niet alleen training maar ook alles daarom heen.
 
Waar ligt momenteel het probleem? Het wordt mij niet helemaal duidelijk wat je exacte doel is en waarin je vast loopt uit bovenstaande tekst.
Daarnaast ben ik benieuwd naar je dagelijkse activiteit. Niet alleen training maar ook alles daarom heen.
Ik wil afvallen (zat op 111, wil richting de 90), vooral buik en borst streek, om later (volgend jaar) voor meer massa te gaan. Vet voor spieren zeg maar. Ben in het begin goed afgevallen (rond de 10 kg) maar zie nu een behoorlijke terugval.
Bedoel dan dat het aanzienlijk minder is (bv maar 500 gr per week) wat ik afval.
Omdat ik het geveol heb niet te smokkelen met trainen denk ik dat het (mede) door voeding komt. En als je na een aantal weken / maanden je progressie ziet inkakken demotiveert dat soms. Ondanks dat ga ik er die 3 dagen in de week nog steeds tegeaan.
Mijn dagelijkse activiteiten? Werk (8 tot 17 uur), kruip om 5.30 uur uit bed ivm onze kleine en ga de honden uitlaten, ontbijten samen, na werk weer een stuk lopen met de honden, avond eten, klein in bad en bed en dan is het 20.00 uur.
Rond 21.30 weer met de honden lopen, eten voor de dag erna maken, douchen en mn nest in.
Op dagen dat ik train doet mijn vrouw de kleine verzorgen zodat ik rond 19.00 uur weg kan. Ben dan meestal rond 21 a 21.15 uur thuis.
In de weekenden probeer ik een van de twe dagen uit te slapen en is het redelijk vergelijkbaar. M.u.v de huishoudelijke zaken zoals boodschappen doen enz.
Komt er op neer dat ik, wat gewicht betreft, amper vooruitgang boek en dat jammer vind.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil afvallen (zat op 111, wil richting de 90), vooral buik en borst streek. Ben in het begin goed afgevallen (rond de 10 kg) maar zie nu een behoorlijke terugval.
Bedoel dan dat het aanzienlijk minder is (bv maar 500 gr per week) wat ik afval.
Omdat ik het geveol heb niet te smokkelen met trainen denk ik dat het (mede) door voeding komt. En als je na een aantal weken / maanden je progressie ziet inkakken demotiveert dat soms. Ondanks dat ga ik er die 3 dagen in de week nog steeds tegeaan.
Mijn dagelijkse activiteiten? Werk (8 tot 17 uur), kruip om 5.30 uur uit bed ivm onze kleine en ga de honden uitlaten, ontbijten samen, na werk weer een stuk lopen met de honden, avond eten, klein in bad en bed en dan is het 20.00 uur.
Rond 21.30 weer met de honden lopen, eten voor de dag erna maken, douchen en mn nest in.
Op dagen dat ik train doet mijn vrouw de kleine verzorgen zodat ik rond 19.00 uur weg kan. Ben dan meestal rond 21 a 21.15 uur thuis.
In de weekenden probeer ik een van de twe dagen uit te slapen en is het redelijk vergelijkbaar. M.u.v de huishoudelijke zaken zoals boodschappen doen enz.
Komt er op neer dat ik, wat gewicht betreft, amper vooruitgang boek en dat ajmmer vind.

Je zal moeten weten wat je onderhoud aan kcals is en al je eten afwegen en berekenen. Beetje gokken met je voeding werkt niet.
 
Je zal moeten weten wat je onderhoud aan kcals is en al je eten afwegen en berekenen. Beetje gokken met je voeding werkt niet.
Dat lukt ook aardig. Zou rond de 2070 kcal moeten zitten (als ik de berekeningnen mag geloven) en kom daar nooit boven.
Daar zit een nette verhouding in zoal ik eerder aangaf.
Ik prop me niet vol met mayo om aan mn 30% vet te komen bijvoorbeeld.
Iedere hap die er in gaat wordt bijgehouden zo weet ik precies waar ik op moet letten. Dat ik bv op vet moet letten of juist meer proteine binnen moet krijgen.
Punt is alleen, wat is goede voeding die ik kan combineren met mijn doel?
Om iedere dag een broodje kip te eten is ook zo saai en daar ging het mij in beginsel om. Wat kan ik aan mijn huidige patroon veranderen om betere resultaten te bereiken? Zijn er bepaalde voedingen die ik kan aanpassen / vervangen of toevoegen om mijn intake te verbeteren en daarmee mijn prestaties / resultaten?
 
lijkt me sterk dat je bij 1m95 en 101 kg niet afvalt op 2070 kcals.

Of val je wel af? Maar te traag naar je zin?
 
lijkt me sterk dat je bij 1m95 en 101 kg niet afvalt op 2070 kcals.

Of val je wel af? Maar te traag naar je zin?
In begin ging het rap, 1.5 a 2kg, nu is het onsjes werk...
Ik verwacht niet dat ik met een maandje of 5 sporten ineens 20 kg verlies :)
 
In begin ging het rap, 1.5 a 2kg, nu is het onsjes werk...
Ik verwacht niet dat ik met een maandje of 5 sporten ineens 20 kg verlies :)

Ik begrijp dat je met 2070 kcal dus prima zit. Een halve kilo per week is gewoon goed en sneller moet je niet willen afvallen.
Om het interessant te houden, ben je op zoek naar meer variatie in je dieet begrijp ik. Dat is eigenlijk heel simpel. Je geeft aan een broodje kip zat te zijn. Nou in dat geval kan je gaan varieren met rundvlees/mager varkensvlees/tonijn/etc. Daarnaast kan misschien je brood wat vaker vervangen door pasta/rijst/quinoa/bulgur/coucous/etc. in combinatie met lekker veel groenten!
Probeer anders in een maaltijd je portie carbs te schrappen en hier alleen een dikke lading groente icm vlees te eten. Denk aan 400-500 gram groente en 100-150 g vlees of vis. Lekker roerbakken in een beetje olijf olie met italiaanse/provencaalse kruiden en je hebt een grote berg eten voor zo een 300 kcal. (Dat is net zoveel als 2 bammetjes kip!!! Daarnaast bestaat een maaltijd als dit voor een groter deel uit eiwit. Meer daarover in het volgende filmpje, dat ik vanochtend bekeek, van een van mijn favoriete experts op het gebied van fitness en voeding Eric Helms. Vers van de pers ;)!

 
Ik begrijp dat je met 2070 kcal dus prima zit. Een halve kilo per week is gewoon goed en sneller moet je niet willen afvallen.
Om het interessant te houden, ben je op zoek naar meer variatie in je dieet begrijp ik. Dat is eigenlijk heel simpel. Je geeft aan een broodje kip zat te zijn. Nou in dat geval kan je gaan varieren met rundvlees/mager varkensvlees/tonijn/etc. Daarnaast kan misschien je brood wat vaker vervangen door pasta/rijst/quinoa/bulgur/coucous/etc. in combinatie met lekker veel groenten!
Probeer anders in een maaltijd je portie carbs te schrappen en hier alleen een dikke lading groente icm vlees te eten. Denk aan 400-500 gram groente en 100-150 g vlees of vis. Lekker roerbakken in een beetje olijf olie met italiaanse/provencaalse kruiden en je hebt een grote berg eten voor zo een 300 kcal. (Dat is net zoveel als 2 bammetjes kip!!! Daarnaast bestaat een maaltijd als dit voor een groter deel uit eiwit. Meer daarover in het volgende filmpje, dat ik vanochtend bekeek, van een van mijn favoriete experts op het gebied van fitness en voeding Eric Helms. Vers van de pers ;)!


Dank u, dank u, dank u :bow2:
Dit had ik niet bedacht en was wat ik hoopte te weten te komen.
Misschien volgende keer iets meer to the point zijn :)
Als "broekie" is het soms lastig te verwoorden, maar dat komt nog wel.
Laatste vraagje, dan ga ik weer wat op mn werk doen.
Wat is aan te bevelen om te nemen (eten / drinken) a het trainen?
 
Back
Naar boven