XXL Nutrition

Doe ik het goed & wat kan ik verbeteren? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

job123

Novice
Lid geworden
18 sep 2016
Berichten
24
Waardering
4
Hoi allemaal,

Ik ben een jongen van 16 ben altijd al een beetje breed van mezelf geweest maar ook best wel mollig.
Ik dacht dus bij mezelf ik ga wat gezonder doen, ik at vroeger namelijk altijd veel junkfood en elke dag wel een zak chips. Ik kwam niet aan maar had wel meer vet dan ik graag zou willen.

Heb nu dus al een maand geen ongezonde dingen gegeten en het gaat eigenlijk heel goed, heb er ook niet echt zin meer in.
Wat ik doe qua sport:
Elke schooldag voor het ontbijt 15 min intense cardio. (sinds deze maand dus)
elke schooldag fiets ik in totaal 28 Km voor school - (140 km per week dus)
Heb 2 uur gym op school, denk maar aan voetballen/volleybal enzo.
1x per week hardlopen

En ik ben vorige week begonnen met dummbels. ik heb een setje gekocht (50% korting hehe ;))
en train nu 2 a 3x per week een uurtje met een schema die ik online heb gevonden. (komt zo)
Ik wil er ook nog even bij zeggen dat ik op dit moment nog niet naar de sportschool mag gaan omdat ik tijd gebrek heb en het best duur is. Het gaat overigens heel goed met wat ik nu bezig ben.
Al ben ik wel van plan om naar de sportschool teg aan als die dummbels geen uitdaging meer voor me zijn.

Dit schema volg ik dus: (*gevonden op: fitnessjunk.nl)(goed voor beginners zeiden ze)


DAG 1
BORST, TRICEPS
Oefening sets reps
[Link niet meer beschikbaar] 4 12, 10, 10, 8
[Link niet meer beschikbaar] 4 12, 10, 10, 8
[Link niet meer beschikbaar] 3 12
[Link niet meer beschikbaar] 3 12
[Link niet meer beschikbaar] 3 12
[Link niet meer beschikbaar] 3 12

Dit doe ik dan 2x achter elkaar + soms nog wat buikspier oefeneningen. (zit ik ong op 1 uur)

DAG 2
RUG, BICEPS
Oefening sets reps
[Link niet meer beschikbaar] 4 12, 10, 10, 8
Bent Over Dumbbell Row 4 12, 10, 10, 8
Dumbbell Deadlift 2 12
[Link niet meer beschikbaar] 3 12
[Link niet meer beschikbaar] 3 12

Deze doe ik ook 2x achter elkaar + soms buikspier oefeningen.


DAG 3
SCHOUDERS, TRAPEZIUS
Oefening sets reps
[Link niet meer beschikbaar] 4 12, 10, 10, 8
[Link niet meer beschikbaar] 3 12
[Link niet meer beschikbaar] 3 12
Dumbbell Shrug 4 12, 10, 10, 8
Dit doe ik ook 2x

Ik doe alle oefeningen met dummbels van 7,5 kilo in elke hand, dit is op dit moment zeker genoeg voor mij want ik voel het na de training en de volgende ochtend zeker goed ;)
Natuurlijk ga ik wel opbouwen en steeds proberen meer te tillen.
Overigens ga ik mijn benen (nog niet) zovaak trainen want die krijgen al best veel met het fietsen (denk 1 x per 2 weken)


Ik ben op dit moment 174 en weeg 65 kilo.
mijn doel is dus om uiteindelijk wat af te vallen en ook zeker wat sterken te worden.
ik snap natuurlijk wel dat je niet kan afvallen en bulken tegelijk maar ik denk dat je wel wat kan afvallen en sterker kan worden (als je goed op je voeding let).




Eetschema:

Doordeweeks:
07;00 Havermout met melk en met bevroren vruchten

10:50 1 bruineboterham met vlees

12:40 3 bruineboterhammen : vlees-pindakaas-kruidenkaas

15:45 (als ik thuis kom van school na fietsen) 1 appel + groente paprika/wortels

18:00 avondeten (wat mijn moeder maakt)

22:00 bakje kwark of laag vette yoghurt


weekand:

11:00/12:00 2 eieren op broodje met tomaat avocado spek enz met melk

14:00 banaan + nog een fruit + melk

dan trainen

15:30 3 sneetjes brood met zalm

19:00 avondeten

12:00 bakje kwark of laag vette yoghurt


Ik zou nu graag van jullie willen horen wat ik beter zou kunnen doen en of jullie denken dat ik hiermee vooruitgang ga boeken!

groetjes ;)
 
Allereerst welkom, en je bent zeker goed bezig. ;)
Training is natuurlijk redelijk beperkt met enkel een setje dumbells, na een x aantal weken zullen de meeste oefeningen te simpel worden en doe je zo 20 herhalingen. Ik zou proberen om nog wat met je eigen lichaamsgewicht te doen, opdrukken, optrekken etc.

Qua voedsel weet ik niet hoe serieus je al wilt eten, maar als je het goed wilt doen zou ik beginnen met het uitrekenen van je dagelijkse caloriebehoefte. Hierna bereken je wat je nu al eet en pas je aan waar nodig. Meer info hierover vind je wel in de sticky's.
 
Allereerst welkom, en je bent zeker goed bezig. ;)
Training is natuurlijk redelijk beperkt met enkel een setje dumbells, na een x aantal weken zullen de meeste oefeningen te simpel worden en doe je zo 20 herhalingen. Ik zou proberen om nog wat met je eigen lichaamsgewicht te doen, opdrukken, optrekken etc.

Qua voedsel weet ik niet hoe serieus je al wilt eten, maar als je het goed wilt doen zou ik beginnen met het uitrekenen van je dagelijkse caloriebehoefte. Hierna bereken je wat je nu al eet en pas je aan waar nodig. Meer info hierover vind je wel in de sticky's.

Bedankt! ik kan mijn gewichten verstellen op de dumbells dus kan nu tot max 15 per arm gaan maar kan natuurlijk ook extra schijven bijkopen!
Ik wil wel graag serieuzer gaan eten maar dat gaat lastig omdat ik niet precies weet wat mn ma in t eten doet en hoeveel, ik ga even kijken hoe ik hiermee vooruit ga en dan zal ik in de toekomst toch maar is precies moeten gaan uitrekenen ;)

iig bedankt voor de tips :D
 
Ik wil wel graag serieuzer gaan eten maar dat gaat lastig omdat ik niet precies weet wat mn ma in t eten doet en hoeveel

Voor een avondmaaltijd (normaal bord) zou ik een 500 Kcal's rekenen. Dat is een begin wat wel om en na bij (gemiddeld) zal kloppen.
 
Voor een avondmaaltijd (normaal bord) zou ik een 500 Kcal's rekenen. Dat is een begin wat wel om en na bij (gemiddeld) zal kloppen.
Joo bedankt
is er ook een handige app ofzo hiervoor of zal ik het oldschool op mn rekenmachinetje moeten uitrekenen :P
 
MyFitnessPal is wel een aanrader
 
Alsof je geen 2 keer pw meer kan fietsen met wat Squats in je trainingschema :(
 
Alsof je geen 2 keer pw meer kan fietsen met wat Squats in je trainingschema :(

Nee niet vandaar, meer omdat ik vind dat mijn benen al gespierd genoeg zijn (door het fietsen) dus wil ik eerst even de rest van mijn lichaam bijbrengen.
Maar later ga ik natuurlijk wel elke week mn benen doen ;D
 
Nee niet vandaar, meer omdat ik vind dat mijn benen al gespierd genoeg zijn (door het fietsen) dus wil ik eerst even de rest van mijn lichaam bijbrengen.
Maar later ga ik natuurlijk wel elke week mn benen doen ;D

Dan wil ik wel eens een foto van je benen zien.
 
Nee niet vandaar, meer omdat ik vind dat mijn benen al gespierd genoeg zijn (door het fietsen) dus wil ik eerst even de rest van mijn lichaam bijbrengen.
Maar later ga ik natuurlijk wel elke week mn benen doen ;D

Legday skippen is niet cool. Fietsen is trouwens geen vervanging voor krachttraining voor je benen.
 
Oke oke sorry guys ik zal er een leggday bijproppen:D

Toch benieuwd naar een foto..

Qua voeding, je kunt het op deze manier proberen, maar wij kunnen niets over je eten zeggen als je gewoon opsomt wát je eet. Het is belangrijker wat je onderhoud is en hoe je daar mee om gaat. Denk dat je eens flink door de sticky's op dit forum moet lezen om wat meer verstand te krijgen van alles. Dat is opbouwende kritiek ;)
 
Toch benieuwd naar een foto..

Qua voeding, je kunt het op deze manier proberen, maar wij kunnen niets over je eten zeggen als je gewoon opsomt wát je eet. Het is belangrijker wat je onderhoud is en hoe je daar mee om gaat. Denk dat je eens flink door de sticky's op dit forum moet lezen om wat meer verstand te krijgen van alles. Dat is opbouwende kritiek ;)

Haha bedankt, heb al best veel gelezen maar zal nog even verder zoeken.
En die foto krijg je over een jaartje wel ;p
 
Nee niet vandaar, meer omdat ik vind dat mijn benen al gespierd genoeg zijn (door het fietsen) dus wil ik eerst even de rest van mijn lichaam bijbrengen.
Maar later ga ik natuurlijk wel elke week mn benen doen ;D

Nee. Dat zijn ze niet.
 
Nee niet vandaar, meer omdat ik vind dat mijn benen al gespierd genoeg zijn (door het fietsen) dus wil ik eerst even de rest van mijn lichaam bijbrengen.
Maar later ga ik natuurlijk wel elke week mn benen doen ;D

van 140 km de week te fietsen gaan je benen niet gespierd worden/zijn.

Geen excuses maar gewoon benen trainen.
 
Neemt niet weg dat jij gezegd hebt dat benen trainen niet nodig is omdat je fietst :D
Nee dat klopt heb je ook gelijk in, maar ik bedoelde eigenlijk dat mijn benen op dit moment voorlagen op de rest van m lichaam omdat ik de laatste 5 jaar 5 dagen per week fiets en daar zijn ze wel zeker sterker van geworden.
Ik ben hier ook om te leren dus ik zal van jullie aannemen dat t niet genoeg is en heb er dus een leggday tussen gedaan.
Groetjes
 
Back
Naar boven