Wat de anderen al aangaven is dit wel het typische beginnersbeginnetje (overigens alles bedoeld als opbouwende kritiek!):
-Random schema
-Geen structuur in voedingspatroon (mbt kcals en e/k/v)
-De 'ik hoef geen benen te trainen' (je statement al ingetrokken lees ik, heel goed!)
Mijn advies:
Al eerder genoemd-> Lees je goed in. Er staan zat sticky's in de voedingssectie en trainingsschema sectie.
Om je op weg te helpen, en dan heb ik het over serieuzere krachttraining:
-Schrijf je in bij een sportschool (na voldoende de sticky's te hebben gelezen).
-Volg het schema Stronglifts 5x5 of Rippetoe (google is je beste vriend).
-Film je lifts, laat ze keuren hier op het forum. Er zijn zat leden die hier meer dan toereikende kennis hebben om je te helpen met je form.
-Bereken je onderhoud, ga hier 300-500kcal onder zitten voor vetverlies en 300-500 boven voor het aanzetten van spiermassa.
-Voor je e/k/v verdeling -> eiwitten: 2,0-2,5gr/kg lichaamsgewicht, vetten 0,8-1,0gr/kg lichaamsgewicht (mag ook wat meer, maar dit is de ondergrens), de rest opvullen met koolhydraten
-Bij veel vragen -> gebruik de zoekoptie om eerdere topics door te spitten. Je mag mij eventueel ook een pm sturen als je dat fijn vindt.
-Geloof niet zomaar alles wat er geroepen wordt in de sportschool -> blijf altijd kritisch.
Succes!