• Log in of maak account aan om verder te gaan zonder reclame

Veel plezier! 💪🏋‍♂️

AndroidHealthClinic

Doe ik het goed & wat kan ik verbeteren?

Bezoekers in dit topic

Nee dat klopt heb je ook gelijk in, maar ik bedoelde eigenlijk dat mijn benen op dit moment voorlagen op de rest van m lichaam omdat ik de laatste 5 jaar 5 dagen per week fiets en daar zijn ze wel zeker sterker van geworden.
Ik ben hier ook om te leren dus ik zal van jullie aannemen dat t niet genoeg is en heb er dus een leggday tussen gedaan.
Groetjes

Ja maar van te fietsen ga je geen massa kweken op de benen.

Maar goed van de toevoeging van de legday :)

Wat de anderen al aangaven is dit wel het typische beginnersbeginnetje (overigens alles bedoeld als opbouwende kritiek!):
-Random schema
-Geen structuur in voedingspatroon (mbt kcals en e/k/v)
-De 'ik hoef geen benen te trainen' (je statement al ingetrokken lees ik, heel goed!)

Mijn advies:
Al eerder genoemd-> Lees je goed in. Er staan zat sticky's in de voedingssectie en trainingsschema sectie.
Om je op weg te helpen, en dan heb ik het over serieuzere krachttraining:
-Schrijf je in bij een sportschool (na voldoende de sticky's te hebben gelezen).
-Volg het schema Stronglifts 5x5 of Rippetoe (google is je beste vriend).
-Film je lifts, laat ze keuren hier op het forum. Er zijn zat leden die hier meer dan toereikende kennis hebben om je te helpen met je form.
-Bereken je onderhoud, ga hier 300-500kcal onder zitten voor vetverlies en 300-500 boven voor het aanzetten van spiermassa.
-Voor je e/k/v verdeling -> eiwitten: 2,0-2,5gr/kg lichaamsgewicht, vetten 0,8-1,0gr/kg lichaamsgewicht (mag ook wat meer, maar dit is de ondergrens), de rest opvullen met koolhydraten
-Bij veel vragen -> gebruik de zoekoptie om eerdere topics door te spitten. Je mag mij eventueel ook een pm sturen als je dat fijn vindt.
-Geloof niet zomaar alles wat er geroepen wordt in de sportschool -> blijf altijd kritisch.

Succes!

Back
Naar boven