AndroidHealthClinic

Doe ik het goed? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik heb net je schema bekeken en zou je het volgende willen adviseren;

* gooi zuivel er uit of beperk het enigszins (zout en lactose zorgen voor een dikke huid, veel vochtophoud en bijgevolg weinig definitie), zelfs off-season. Haal je eiwitten uit andere eiwitbronnen.
* probeer je maaltijden compleet te maken (vet, eiwit, carbs), maar houd rekening met de verhoudingen tijdens je intake. Dus geen maaltijden met ALLEEN maar carbs of ALLEEN maar protein!!! Eiwit uit bijvoorbeeld een blikje tonijn wordt namelijk veel moeilijker opgennomen indien je er geen carbs bij inneemt. En een maaltijd met alleen carbs is ook niet tha way to go!
* 600 gr kip???? OMG!! VEEEEEEL TE VEEEEEEL!!! Krijgt je lichaam onmogelijk opgenomen (max 30 a 40 gr eiwit elke 2.5 a 3.5 uur). Meer spreiden dus! K Heb bijvoorbeeld elke nacht een shake naast mijn bed staan voor als ik wakker word (om te pissen ofzo). Zo kan ik toch net wat meer opnemen en kom ik aan mijn vooropgestelde hoeveelheid eiwitten.
* Als je wilt cutten, zal je toch echt wel een keer je cal moeten uittellen (ALLES wegen!!! Hoe weet je nu hoeveel een schep eiwitpoeder is???) en aan de hand daarvan elke week je dieet aanpassen. Cutten op hetzelfde dieet gaat niet. Moet stap voor stap. Indien je naar een welbepaald moment toeleeft , bijvoorbeeld een wedstrijd, en je komt niet goed te staan wegens te korte tijd kun je zelfs een paar dagen op eiwitten gaan maar dit is erg drastisch en niet gezond. Dit is echter de allerlaatste uitweg!!! Probeer je dieet elke week aan te passen door er bijvoorbeeld elke week 10% carbs vanaf te knippen.

Succes!!!!

Greetzzz, Luca
 
Zou elke dag multi vitaminen nemen, vooral als je gaat cutten.
 
Trouwens, even over die honing. Ik neem na mijn training honing (ongeveer 125 gram) als snelle suiker omdat ik overgevoelig ben voor dextrose.
Jullie zeiden net dat fructose niet door de spieren werd opgenomen. Is er een ander natuurlijk alternatief voor een snelle suiker? (bv druivensap) En wat dan ook nog beter werkt voor na de training?
 
johny, druiven zijn een goed alternatief voor "kunstmatige" suikers maar als je overgevoelig bent voor dextrose zal je hier dat ook wel niet erg lekker vinden. Een andere naam voor dextrose is niets voor niets druivensuiker. De suiker in druiven is bijna volledig dextrose.

Trouwens honing na training is niet echt heel slecht de stijging van je insuline is niet zo super rap, maar de piek houd wel wat langer aan dan met dextrose, je zou je volgende maaltijd dus wat langer kunnen uitstellen. Wel handig als je aan het cutten bent tijdens een bulk daarentegen :(

Probeer eens wit brood of witte rijst of hele rijpe banene of gewone tafelsuiker?
 
trouwens wat bedoel je nou precies met overgevoelig voor dextrose? je zet teveel vet aan? of allergie?
 
Zuivel zou ik er noway uit doen, het is een makkelijke bron van eiwit en die dikke huid wordt ook overdreven, als jij aan cutten bent en podium ambities hebt maakt dat mischien wat uit..

en dat verhaal van 30-40 gr. eiwit per maaltijd is echt onzin, dat kan je met geen enkel wetenschappelijk onderzoek staven..
 
Originally posted by jaap2
johny, druiven zijn een goed alternatief voor "kunstmatige" suikers maar als je overgevoelig bent voor dextrose zal je hier dat ook wel niet erg lekker vinden. Een andere naam voor dextrose is niets voor niets druivensuiker. De suiker in druiven is bijna volledig dextrose.

Trouwens honing na training is niet echt heel slecht de stijging van je insuline is niet zo super rap, maar de piek houd wel wat langer aan dan met dextrose, je zou je volgende maaltijd dus wat langer kunnen uitstellen. Wel handig als je aan het cutten bent tijdens een bulk daarentegen :(

Probeer eens wit brood of witte rijst of hele rijpe banene of gewone tafelsuiker?

na je training wil je juist een zo groot mogelijke piek hebben.. overgevoelig voor dextrose?? wat bedoel je daar precies mee?? Je neemt dextrose en 30 min. later een maaltijd met complexe kh, om de dip te voorkomen..
 
jammer dat je zo denkt soulraver... Het is algemeen bekend dat zuivel zorgt voor een dikke huid en veel water vasthoudt. Eruit ermee als je er beter uit wilt zien. Zeker in een fase waarin je droger en harder wil worden. Ik zie het meteen bij mezelf als ik zuivel eruit gooi in een aftrainfase.
Wat betreft die hoeveelheid eiwitten; onderzoeken betreffende max proteine-opname zijn er echt wel geweest! Spreiding van je intake is hierbij wel uitermate belangrijk!

Greetz, Luca
 
Originally posted by luca
jammer dat je zo denkt soulraver... Het is algemeen bekend dat zuivel zorgt voor een dikke huid en veel water vasthoudt. Eruit ermee als je er beter uit wilt zien. Zeker in een fase waarin je droger en harder wil worden. Ik zie het meteen bij mezelf als ik zuivel eruit gooi in een aftrainfase.
Wat betreft die hoeveelheid eiwitten; onderzoeken betreffende max proteine-opname zijn er echt wel geweest! Spreiding van je intake is hierbij wel uitermate belangrijk!

Greetz, Luca

Er is ooit 1 achterhaald onderzoek geweest jaren geleden, laat mij maar recente onderzoeken zien.. dat kan je niet, want ze zijn er niet.. hoe kan een prof ooit zijn eiwitten binnen krijgen als hij 30 gr. per keer moet nemen?? dat betekend 20 maaltijden ofsow, elke 2 uur, en moet een dag dus 40 uur hebben??

Maat van mij drinkt 4 liter melk, 2 kg. kwark en 2 liter yoghurt, zit op 5,5 % vet en de aderen, strepen en alles zijn te zien, dikke huid?? dach het niet.. en zeker in een bulk kan zuivel zeer zeker bijdrage aan een makkelijke manier om veel eiwit binnen te krijgen.. als je het in een cutfase vanwege de lactose, wat toch een suiker is, zou laten, okeej, maar in de bulk, no way..
 
Originally posted by jaap2
trouwens wat bedoel je nou precies met overgevoelig voor dextrose? je zet teveel vet aan? of allergie?

Ik krijg last van jeuk, rode huid. Dit is vaak na een paar dagen gebruik van bv dextrose. Een beetje maakt niet uit, maar als ik drie dagen lang elke dag 75 gr. dextro neem, dan begin ik het te merken.
Dit is alleen maar bij geraffineerde producten zoals kristalsuiker, dextrose. Als die suikers in natuurlijke vorm zijn heb ik nergens last van (honing bv).
Ik denk dat ik maar eens druivensap ga proberen.
 
Laatst bewerkt:
Dan zou ik idd. proberen een geschikte vervanger te vinden..
 
Heb je mischien nog andere suggesties?
 
Originally posted by soulreaver
Zuivel zou ik er noway uit doen, het is een makkelijke bron van eiwit en die dikke huid wordt ook overdreven, als jij aan cutten bent en podium ambities hebt maakt dat mischien wat uit..

en dat verhaal van 30-40 gr. eiwit per maaltijd is echt onzin, dat kan je met geen enkel wetenschappelijk onderzoek staven..

Ik heb het ook helemaal niet over een maximaal mogelijk opname maar over een verstandige dosis. Zoals je weet verlaagd vet maar ook eiwit de gi waarde van voedsel en wat doe je nou als je eiwit aan je shake toevoegd? Uit onderzoek is gebleken dat bij een toevoeging van eiwit (in de orde grote van 30-40 gram) de stijging van insuline groter is dan bij suiker alleen. Heeft te maken met synergie etc.
Dus niks met maximale opname, ik zou ook gewoon bij de volgende maaltijd (1 uur later vind ik trouwens, want dan is de piek van dextrose aan het afnamen) meer eiwitten pakken 50 gram ofzo.

En tja over zuivel ik denk dat dat voor iedereen anders is ik merk het verschil pas bij een laag percentage.

En als hij zoals hij zegt geen gerafineerde suikers aan kan is honing zo slecht nog niet er zijn enkele onderzoeken is dat gebleken wel uitgevoerd door de amerikaans honing stichting dusse echt betrouwbaar? :D
 
Back
Naar boven