MuscleMeat

doe ik het met deze voeding wel goed? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mugje

Under the bar
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
13 apr 2003
Berichten
13.658
Waardering
228
5:00 2 boterhammen met honing
250 gr magere kwark
1 multivit.

8:00 2 boterhammen met kipfillet
1 banaan


9:30 2 boterhammen met kaas
1 kiwi/appel


12:30 2 boterhammen met tonijn
2 boterhammen met pindakaas


15:30 1 banaan
250 gr kwark met musli


16:30- 18:00 trainen banaan na het trainen.


18:30 eten wat de pot schaft haast altijd groente en derg.


ik weeg 74 kilo en train 3x per week
heeft iemand misschien wat aan te merken?
ik hoor het graag. :)
 
Originally posted by Mugje
5:00 2 boterhammen met honing
250 gr magere kwark
1 multivit.

8:00 2 boterhammen met kipfillet
1 banaan


9:30 2 boterhammen met kaas
1 kiwi/appel


12:30 2 boterhammen met tonijn
2 boterhammen met pindakaas


15:30 1 banaan
250 gr kwark met musli


16:30- 18:00 trainen banaan na het trainen.


18:30 eten wat de pot schaft haast altijd groente en derg.


ik weeg 74 kilo en train 3x per week
heeft iemand misschien wat aan te merken?
ik hoor het graag. :)

5 uur 'sochtends?? damm jij staat voreg op :D

Ik zou om 8.30 gewoon 4 broodjes eten, ipv verdelen tussen 8 en 9.30

Om 10.30 fruit

om 15.30 weer 2 broodjes + wat je daar al hebt staan

ben je 6 uur klaar met trainen? banaan is goed, maar dat is maar 30 gram dextrose, beter 2 bananen dan. Ik doe gewoon dextrose in mijn water....

om 18.30 avondeten? Je kunt beter min een uur na trainen eten.

eet je om na 18.30 nix meer? bv 21.30.

ik zou om 21.30 of 22.00 ( of eerder, ligt eraan hoelaat je slaapt)
een blikje tonijn openen en opeten, of half blikje tonijn.

Gebruik je geen proteineshakes? je moet meer eiwitten eten, doe er eieren bij

Je eet wel veel bananen op een dag, hoezo is dat?
 
Aan je usernaam te zien wil je aankomen?
Aapie heeft goede tips voor je opgeschreven, alleen is hij de vetten nog vergeten :mad: :D .
 
Originally posted by bestoldschool
Aan je usernaam te zien wil je aankomen?
Aapie heeft goede tips voor je opgeschreven, alleen is hij de vetten nog vergeten :mad: :D .

hij eet al pindakaas:D
maar je hebt gelijk :thumbs:

mugje voor de vetten: lijnzaadolie, 2 eetlepels per dag
'sochtends en 'savond
 
5:00 bord brinta/havermout met kwark of water (of yoghurt)
5 eieren waarvan 1 met dooier
1 multivit.
1 eetlepel lijnzaadolie

7:30 2 boterhammen met kipfillet of pindakaas
1 banaan


10:30 2 boterhammen met kipfilet/kalkfilet/tonijn of pindakaas met ei (errug lekkere combinatie ;) )


12:30 2 boterhammen met tonijn
2 boterhammen met pindakaas


15:30 1 banaan
250 gr kwark met musli


16:30- 18:00 Trainen. Ik zou idd na training gaan voor of 2 bananen maar beter is een proteineshake gemendg met dextrose.


18:30 eten wat de pot schaft haast altijd groente en derg.
zorrg we voor voldoene magere eiwitten (kip/kalkoen/kogelniefstuk/vis) + eetlepel lijnzadolie


Uitgaande van 8 uur nachtrust slaap je omstreeks 20.00..(mot er zef niet aan denken maar goed ;) ) dan kan je nog voor slapen gaan en half blikje tonijn eten idd of een halve pot magere kwark.


Oftewel, volg gewoon wat aapie80 al grotendeels aangaf en je zit al heel erg goed
eventueel kunje nog een handje ongezouten cashewnoten toevoegen

Originally posted by Mugje
ik weeg 74 kilo en train 3x per week
heeft iemand misschien wat aan te merken?
ik hoor het graag. :)

post je schema maar in de trainingsectie
 
dom dom dom ik was vergeten de eiwitshake die ik om 20:00 krijg en dan kom ik ongeveer op +/- 130 gr eiwitten.

en aapie80 vraagt waarom ik zoveel bananen eet dat is omdat als je niet zoveel honger hebt altijd nog wel een banaan lust.

dan nog dandyman zijn aangepaste schema als je na je trainen eerst een proteineshake neemt en dan je eten, dan ben je een beetje dom bezig lijkt mij want het lichaam het dan toch nieuwe energie nodig in de vorm van koolhydraten.
En dan gaat het lichaam dus de eiwitten gebruiken als koolhydraten en dat moeten we niet hebben dus dan doe ik altijd mijn shake 2 uur na de training.

En die lijnzaadolie ga ik meteen ophalen!!
 
Originally posted by Mugje

en aapie80 vraagt waarom ik zoveel bananen eet dat is omdat als je niet zoveel honger hebt altijd nog wel een banaan lust.

kan je idd beter aan een aapie overlaten:D

Originally posted by Mugje
dan nog dandyman zijn aangepaste schema als je na je trainen eerst een proteineshake neemt en dan je eten, dan ben je een beetje dom bezig lijkt mij want het lichaam het dan toch nieuwe energie nodig in de vorm van koolhydraten.
En dan gaat het lichaam dus de eiwitten gebruiken als koolhydraten en dat moeten we niet hebben dus dan doe ik altijd mijn shake 2 uur na de training.


16:30- 18:00 Trainen. Ik zou idd na training gaan voor of 2 bananen maar beter is een proteineshake gemendg METdextrose. les de links maar door, heb je blijkbaar nog niet gedaan

edit: zie dat i die vergeten ben..dom van me . zal straks ff zoeken
 
Originally posted by Mugje
5:00 1 cup havermout , 1 shake , 1 multivit, 5g creatine, 5g
glutamine



7:30 100g rijst, 500g plattekaas, 1 appel


10u: 1 shake, 3 donkerbruineboterhammen met elk 2 plakjes kipfillet


12:30 100g rijst, 400g kip

15: 1 blik tonijn, 2 boterhammen met kipfillet



18u post workout: 1 shake met 50g maltodextrin.


19u: eten wat de pot schaft haast altijd groente en derg. EN 2 STUKKEN ROOD VLEES

21U: 1 shake, 1 appel, 5 g creatine, 5g glutamine
 
oke dandyman maar waarom wordt het dan in de boeken zo verteld???
Meestal hebben die mensen er voor geleerd en hebben jarenlange ervaring in het bodybuilding.
En ik doe het al een tijdje zo en het werkt perfect ik ga goed voooruit dus uhhh...
 
waar doel je op? op de wheyshake met dextrose na de training?
 
Originally posted by Mugje
oke dandyman maar waarom wordt het dan in de boeken zo verteld???
Meestal hebben die mensen er voor geleerd en hebben jarenlange ervaring in het bodybuilding.
En ik doe het al een tijdje zo en het werkt perfect ik ga goed voooruit dus uhhh...

Kan me niet voorstellen dat iemand een banaan na het trainen zou aanbevelen. Als je ook maar een beetje leert over voeding e.d. dan zul je inzien dat dit door verschillende redenen verre van optimaal is.
 
ik bedoel inderdaad de shake met dextrose en wat die banaan betreft het zijn koolhydraten dus uhh..
energie voorraden aanvullen.
 
Welke whey-proteïne (merk) raden jullie aan? Is er ook een merk waar al dextrose doorheen zit? Wat voor dextrose (wederom merk) voegen jullie toe. Mixen in water of melk en hoeveel?

Nog meer vragen?
 
Originally posted by Chief
Welke whey-proteïne (merk) raden jullie aan? Is er ook een merk waar al dextrose doorheen zit? Wat voor dextrose (wederom merk) voegen jullie toe. Mixen in water of melk en hoeveel?

Nog meer vragen?

welk merk? daar zijn de meningen over verdeeld. en koolhydraten en proteine in 1 dan zit je al snel aan een weightgainer te denken as je echt wilt aankomen. de dextrose waar hier op gedoeld word is om een insulinepiek te creeren zodat de spierproteinen in je spiercellen eerder openstaan voor de eiwitten. merk maakt niet uit. dextrose (druivesuiker) is dextrose en in mn ogen merkonafhankelijk.
whey heeft een snelle opname en zodoende is melk af te raden om na de training te nemen omdat dat de afgifte kan vertragen. alhoewel hier ook volgens mij de meningen zijn verdeeld.

maar gebruik anders maar de zoekfunctie in t supplementenboard en veel vrsge zullen beantwoord worden.
 
Back
Naar boven