MuscleMeat

Doe ik iets verkeerd?

Bezoekers in dit topic

Quintenvw

Novice
Lid geworden
18 dec 2018
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
70kg
Vetpercentage
18%
Post kan weg. Bedankt allemaal!
 
Laatst bewerkt:
Daar gaar het eigenlijk in beginsel al fout, onbetrouwbaar als het gaat om % metingen.
Thanks voor je reactie! Las inderdaad al zoiets. Wel is zijn buikvet echt aanzienlijk minder geworden dan het mijne. Vandaar dat ik denk dat de vetpercentagemeting wel redelijk zou kunnen kloppen.
 
Thanks voor je reactie! Las inderdaad al zoiets. Wel is zijn buikvet echt aanzienlijk minder geworden dan het mijne. Vandaar dat ik denk dat de vetpercentagemeting wel redelijk zou kunnen kloppen.

Misschien ben ik ouderwets, maar ik vind het meetlint en de spiegel nog steeds betere indicatoren voor progressie
 
  • Like
Waarderingen: Pren
maak er eerst maar 2 jaar van ,je maakt je nu druk om onbelangrijke zaken




onmogelijk te meten op zo'n korte periode
Ik maak mij niet druk en ben tevreden, maar ik zet mij graag maximaal in en sta altijd open voor verbetering. Vraag me af of er een factor is waar ik niet vanaf weet wat dit grote verschil heeft gemaakt.
 
Ten eerste ... vergelijk nooit met een ander... ;)
Er speelt zoveel mee... je bent pas net begonnen! Daarbij... andere genen en aanleg, ander metabolisme, je doet niet elke dag allebei hetzelfde, je eet niet elke dag hetzelfde... jullie zijn allebei totaal anders en progressie uit zich op totaal andere manieren bij ieder ander persoon.

Ten tweede.... weegschalen kloppen nooit. Die werken met impedantie... als je meet met vochtige handen/voeten of droge krijg je al totaal andere uitslagen. Als je net hebt getraind heb je minder vocht in je lijf of juist meer... ook dan is de meting weer anders.. en je vet% verandert er echt niet door ;)
Die dingen werken op geleiding... het KAN een indicatie geven maar meer ook niet. Spiegel, cm meten zegt veel meer dan zo een weegschaal.
En beter nog een huidplooimeting laten doen. Maar dat doen ze op commerciele sportscholen (ketens enzo) toch niet...

Kortom ga eerst maar eens een jaartje trainen en stop met vergelijken. Vergelijk met jezelf. Maak eens per maand een foto in dezelfde kleding met dezelfde belichting. En hou vooral de spiegel (en gewicht natuurlijk) in de gaten.

Daarbij... als hij echt zo weinig eet eet hij onder zijn behoefte en zal hij vet verliezen waardoor hij meer zichtbare spieren krijgt. Als jij boven behoefte eet zal je je spieren niet echt duidelijker gaan zien. Je kan wel in je eerste periode als je onder onderhoud eet newby gains maken... dus afvallen in vet en wat spieren opbouwen. Maar dat is ook beperkt... dus dat is wss wat er bij je train maatje kan zijn gebeurt.
 
Als het al zou kloppen lijkt het me een prima progressie op deze korte periode. Ieder mens is anders, sommige groeien extreem snel en sommige mensen moeten vechten voor elke gram spiermassa. Ik heb laatst weer eens op zo'n weegschaal gestaan en zou volgens dat geval in 2 jaar een paar 100 gram hebben gegained terwijl ik wel 100 kilo zwaarder kon deadliften en squatten dan de keer daar voor met andere woorden ik zou de weegschalen absoluut wantrouwen
 
Vraag me af of er een factor is waar ik niet vanaf weet wat dit grote verschil heeft gemaakt.
Die factor zijn alle variabelen (oa die Marina1975 noemt) waardoor de weegschaal steeds andere getallen geeft.
 
jou vriend heeft talent voor deze sport, jij helaas niet
Haha, dat is een wat botte uitleg maar inderdaad eigenlijk kun je wel stellen dat iemand die daadwerkelijk veel meer massa aan zou zetten gewoon genetisch zwaar in het voordeel is... Of in eerste instantie juist zo weinig gewend is iets te doen of bedlegerig dat hij juist extra veel massa aan zet;p Maar dat is niet iets wat je zou verwachten bij zo'n jonge knul.
 
Back
Naar boven