XXL Nutrition

Doe ik wat verkeerd?

Bezoekers in dit topic

Edraket

Novice
Lid geworden
7 jan 2019
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
83kg
Vetpercentage
17%
Goedenavond allemaal,

Sinds vandaag ben ik nieuw op dit forum.
Hieronder zal ik proberen te vertellen wie ik ben en wat mijn probleem is.

Ik ben 25 jaar en doe ondertussen 6 jaar aan fitness, waarvan ik persoonlijk 2 jaar serieus vind.
Vroeger was ik altijd erg mager en dun maar vanaf de pupertijd op een gewicht van 93 kilo gekomen met 180cm.

Ik ben toen beginnen met dieet wat niet super goed werkte, daarna nog wat aangemodderd zonder echt te weten wat ik aan het doen was. Laat ik de jaren dat ik 1 of 2x per week wat in de fitness deed maar even zoals het is.

Vorig jaar Januari besloten het serieus aan te pakken.
Een voedingsschema laten maken door iemand gecombineerd met een fatburner op aanraden van de persoon die dit schema maakte, de naam hiervan was Reductil.
Hierma aan de slag gegaan en viel erg snel af, ik ging van 89 kilo naar de 85 in ongeveer een maand tijd.
Na deze maand was het potje op en ben ik het gaan proberen zonder deze pillen.
Me gewicht schommelde de hele tijd rond de 85.
Als ik me goed aan het schema hield was het wat lager.
En rond de vakantie periode en wat meer feestje in de week was het iets hoger.
Toch heb ik altijd de basis van het schema gebruikt qua hoeveelheden eten.
6ycj1k.jpg


Na de zomer besloot ik dat ik meer wilde, ik wilde naar die 80 kilo toe.
Ik had erg veel motivatie en ging minimaal 4x per week naar de fitness.
Daarom besloten om in November bij iemand anders een schema te laten maken.
Zoals je ziet bestond deze uit erg veel supplementen, iets waar ik niet heel erg in geloof.
Maarja toch maar aan de slag mee gegaan en merkte dat mijn stoelgang een stuk beter werd.
Qua eten heb ik mij gehouden aan de Rijst met kip en groente.
Dus meer de basis van mijn eerste schema die ik had.
1585e7o.jpg


Lang verhaal kort, de pillen zn 3 weken gebruikt maar niet elke dag. ( weekend vaak niet ).
Ik merkte dat ik erg veel afviel en ging al snel van 85 naar 83 kilo.
Een gewicht wat ik al heel lang niet meer had gehaald.
En dat terwijl me voeding niet veel was veranderd, dus ik geloofde dat het door de pillen kwam.

Zoals gezegd na 3 weken gestopt, en ik bleef afvallen.
uiteindelijk half november op vakantie gegaan met een gewicht van 82 kilo. ( heb ook even 80,8 gewogen )
2 weken heerlijk gedronken en gegeten en helemaal niks gedaan.
ik was erg benieuwd wat mijn gewicht was na 2 weken helemaal los haha.
Thuis op de weegschaal gaf hij 84,8 aan.

Ben gelijk weer aan de slag gegaan met fitness. ( 4 tot 5x per week )
Al snel schommelde ik tussen de 83,8 en 84,5 dat ging best snel en goed dacht ik zelf.
Toen kwam de kerst en oud en nieuw er aan, ook in deze periode fanatiek blijven trainen.
Om al dat extra eten op te vangen deed ik elke keer 30 min wandelen op de loopband.
Ik merkte dat mijn stoelgang erg slecht werd na al dat eten en drank van de feestdagen en kon niet waten tot het 1 januari weer was. Weer normaal etc en ook een alcoholvrije maand ingesteld voor Januari.

Vorig week begonnen en gewogen, 84,5 kilo.
Eten netjes afgewogen en veel wezen trainen inclusief cardio en pillen/supplementen.
Resultaat na 1 week? een erg langzame stoelgang en onregelmatig en een gewicht van 86 kilo.
oftewel 1,5 kilo aangekomen in een week waarin je 5x bent wezen trainen en goed hebt gegeten.
Elke keer onder 2000kcal gezeten.
Na dat weegmoment toch heeeeel erg verbaasd geworden, hoe kan dit nou?
Ik dacht na die maanden trainen hoe het trainen en afvallen in elkaar zat.
Maar dat valt blijkbaar vies tegen.
Ik heb dus het hele jaar op mijn voeding gelet, de ene week wat strenger als de andere.
Maar toch bleef ik altijd netjes op mijn gewicht en kwam ik niet aan.

Wat doe ik verkeerd en wat moet ik veranderen?
Of zeggen jullie kijk het nog een week aan?
 
Ben met oud en nieuw + de dag erna ook van god los gegaan...+2.5kg , was na 3 dagen er gewoon weer af, is meerendeel vocht. Alleen voor je gewicht vind ik je kcal inname wel heel erg laag. Ik zat op 2400 en weeg 10kg lichter dan jij.
 
Ben met oud en nieuw + de dag erna ook van god los gegaan...+2.5kg , was na 3 dagen er gewoon weer af, is meerendeel vocht. Alleen voor je gewicht vind ik je kcal inname wel heel erg laag. Ik zat op 2400 en weeg 10kg lichter dan jij.

Dat herken ik zelf ook erg goed.
Na avondje stappen dat je 2 dagen wat zwaarder bent en vocht vast houd.
Maar zoals gezegd gaat het zo weer weg.

Ik probeer altijd rond de 2000 uit te komen.
Maar zit hier heel vaak nog onder.
 
Dat herken ik zelf ook erg goed.
Na avondje stappen dat je 2 dagen wat zwaarder bent en vocht vast houd.
Maar zoals gezegd gaat het zo weer weg.

Ik probeer altijd rond de 2000 uit te komen.
Maar zit hier heel vaak nog onder.

Je zit wel echt bizar laag in kilocalorieën gezien je gewicht en activiteit. Het is goed om af te willen vallen en dat te doen middels een kilocalorieën deficit, maar je moet dit gedoseerd doen. Als je te snel wil gaan jaag je je lichaam in een soort spaarstand waardoor je algehele functioneren wordt afgerekend en je verbranding zelfs omlaag gaat.
Er was laatst ook iemand op het forum die had bedacht dat hij een kilo vet per week af wilde vallen. Die had ook nog geen 2000 kilocalorieën per dag en het schoot allemaal niet op. Probeer in te zetten op een kilo per maand afvallen, wellicht hou je dan nog wat spieren over.
2000 kilocalorieën is wat een gemiddelde vrouw per dag verbrand zonder bijzondere hoeveelheden aan activiteiten etcetera. Dat geeft wellicht aan hoe niet passend het is voor jou om daar zelfs nog onder te gaan.
 
Als ik het goed begrijp wil jij aankomen/bulken, als ik het nareken, moet jij voor aankomen/bulken, echt wel 3300kcal moeten eten denk ik. Logisch dat je nog afvalt op 2000kcal. Mocht je je vetpercentage weten, laat dat even weten, dan kan ik het nog preciezer voor je uitrekenen. Blijft trouwens altijd wel een schatting, dus wellicht moet je nog iets hoger/lager gaan zitten, dat is een beetje uitproberen.
 
Als ik het goed begrijp wil jij aankomen/bulken, als ik het nareken, moet jij voor aankomen/bulken, echt wel 3300kcal moeten eten denk ik. Logisch dat je nog afvalt op 2000kcal. Mocht je je vetpercentage weten, laat dat even weten, dan kan ik het nog preciezer voor je uitrekenen. Blijft trouwens altijd wel een schatting, dus wellicht moet je nog iets hoger/lager gaan zitten, dat is een beetje uitproberen.
Heb jij de tekst überhaupt gelezen?
 
Je zit wel echt bizar laag in kilocalorieën gezien je gewicht en activiteit. Het is goed om af te willen vallen en dat te doen middels een kilocalorieën deficit, maar je moet dit gedoseerd doen. Als je te snel wil gaan jaag je je lichaam in een soort spaarstand waardoor je algehele functioneren wordt afgerekend en je verbranding zelfs omlaag gaat.
Er was laatst ook iemand op het forum die had bedacht dat hij een kilo vet per week af wilde vallen. Die had ook nog geen 2000 kilocalorieën per dag en het schoot allemaal niet op. Probeer in te zetten op een kilo per maand afvallen, wellicht hou je dan nog wat spieren over.
2000 kilocalorieën is wat een gemiddelde vrouw per dag verbrand zonder bijzondere hoeveelheden aan activiteiten etcetera. Dat geeft wellicht aan hoe niet passend het is voor jou om daar zelfs nog onder te gaan.
Kilo per maand is wel heel weinig, zelf ga ik altijd voor de 0.5/0.7 per week.

En dan eet ik gemiddeld zo'n 4000 kcal per week onder onderhoud.
 
2000 is inderdaad ook wel erg laag, soms kan meer kcal's ook zorgen voor een betere verbranding, ik zou rond de 2600 gaan zitten als je wilt afvallen.
 
Geen idee waarom hij je reductil aanraadt. Heb je een grote eetlust ofzo? Met een gewoon voedingsschema zou het in principe ook wel goed moeten komen.

Ik zou gewoon even je voedingsschema aanhouden. Gewichtsverlies gaat nooit lineair dus de resultaten komen mits je je aan dat schema houdt wel vanzelf.
 
Ik ben zelf ook niet zo van de supplementen en gebruik die eigenlijk nooit.
Daarom was ik ook niet zn fan van dat 2de schema waarbij zn 8 pillen per dag was moest slikken.
Die reductil werd aangeraden als fatburners wat ze normaal gebruiken voor mensen die veel moesten afvallen. Heb ik mij laten vertellen.

Ik zal de komende dagen mijn kcal wat omhoog doen. Het is een beetje tegen je gedachten in.
Meer eten om te vallen haha.
 
Ik heb nu een aantal dagen mijn voeding bijgehouden in fitnesspall.
En kom uit op zn 1400kcal per dag.

Ik had niet verwacht dat ik zo laag zou zitten in mijn voeding. Met 5 tot 6x per week trainen is dit dus veel te weinig geweest.
Zeker als je 1,5 uur per dag traint en dan 600kcal verbrand.
Ik merkte het ook al aan mijn stoelgang.
Deze had ik amper de laatste dagen/week.

Is mijn lichaam nu in slaapstand gekomen de afgelopen weken? Zo ja, hoe kom ik daar weer uit?
Ik las als je er al een tijdje in zit dat het dan 1 jaar kan duren om er uit te komen.
 
Je lichaam is niet in slaapstand.. Das onzin.
Gewoon je voeding opvoeren terug naar je onderhoud en daar een tijdje weer op blijven zitten en kijken wat je lijf doet.
 
Een kleine update vanaf mijn kant.

Ben dus mijn kcal inname per dag gaan verhogen naar 2475 per dag.
Ei : 170
Carbs : 325
Vetten : 70

Resultaat na 2,5 week.
Erg weinig, gewicht blijft rond de 85 zitten.
Vandaag toevallig een wat lagere dag met 84,8.
Vind het toch vreemd met zoveel sporten weinig resultaat op de weegschaal
 
Een kleine update vanaf mijn kant.

Ben dus mijn kcal inname per dag gaan verhogen naar 2475 per dag.
Ei : 170
Carbs : 325
Vetten : 70

Resultaat na 2,5 week.
Erg weinig, gewicht blijft rond de 85 zitten.
Vandaag toevallig een wat lagere dag met 84,8.
Vind het toch vreemd met zoveel sporten weinig resultaat op de weegschaal

Ik eet dat aantal kcal bij mijn ontbijt.

Ga meer eten.
 
O wacht.. je wil afvallen.

Je eet te veel. Punt.
 
  • Like
Waarderingen: ACE
Een kleine update vanaf mijn kant.

Ben dus mijn kcal inname per dag gaan verhogen naar 2475 per dag.
Ei : 170
Carbs : 325
Vetten : 70

Resultaat na 2,5 week.
Erg weinig, gewicht blijft rond de 85 zitten.
Vandaag toevallig een wat lagere dag met 84,8.
Vind het toch vreemd met zoveel sporten weinig resultaat op de weegschaal
Dus op 2000 kcal viel je niet af... maar nu op 2475 kcal val je ook niet af....

Dan zijn er meer opties:
* Bouw je kracht op met trainen? Heb je spieropbouw? zie je meer spieren bij jezelf? --> dan kan het zijn dat je wel vet afvalt en misschien wat spieren opbouwt waardoor je relatief gezien niet afvalt
* Toen je 2000 kcal at at je mogelijk veel meer en zat je toch al op die 2475 die je nu eet... door verkeerd rekenen (bereidingsvet meerekeken, dat schepje suiker ergens in... etc) /schatten/niet goed bijhouden of rekenfouten in je schema --> dan is het een kwestie van minder eten
 
Dus op 2000 kcal viel je niet af... maar nu op 2475 kcal val je ook niet af....

Dan zijn er meer opties:
* Bouw je kracht op met trainen? Heb je spieropbouw? zie je meer spieren bij jezelf? --> dan kan het zijn dat je wel vet afvalt en misschien wat spieren opbouwt waardoor je relatief gezien niet afvalt
* Toen je 2000 kcal at at je mogelijk veel meer en zat je toch al op die 2475 die je nu eet... door verkeerd rekenen (bereidingsvet meerekeken, dat schepje suiker ergens in... etc) /schatten/niet goed bijhouden of rekenfouten in je schema --> dan is het een kwestie van minder eten

Als ik in de spiegel kijk dan zie ik geen duidelijk resultaat voor mijn gevoel.
Ik train vaak met dezelfde gewichten van 4 setjes met 10 herhalingen, de ene dag gaat het makelijker dan de ene.
Maar ben niet erg bezig om steeds meer gewicht te pakken.
Vooral rond mijn heupen en buik zie ik geen verschil, dat is juist erger geworden heb ik soms het idee.
Het enige wat ik dan kan benoemen wat groter is geworden zijn me schouders, ik zie wel dat ik daar breder ben geworden.

Toen de tijd dat ik nog op de 2000 kcal zat toen zat ik vaak nog lager.
Ik sloeg vaak een maaltijd over als ik bijvoorbeeld uit de nachtdienst kwam.
Op advies ben ik dus meer gaan eten en heb ik de porties ook daadwerkelijk vergroot.
Verder weg ik alles netjes af, ook de kruiden die ik gebruik voeg ik hier aan toe.
Suikers, snoep etc eet ik helemaal nooit dus daar hoef ik me niet druk over te maken.
 
Als je nu daadwerkelijk zoveel meer eet en je gewicht blijft gelijk dan lijkt t erop dat je op die nog geen 2000 toch ergens of meer at... of een rekenfout oid had gemaakt.

Probeer eens een schema waarbij je je richt op kracht/spieropbouw. Want als je nu al weken geen gewichten verhoogt en steeds op dezelfde reps aan het trainen bent, ben je gewoon bezig met ondehouden/conditie en niet met spieropbouw oid...
 
Back
Naar boven