Fitness Seller

Doe jij aan vechtsport?

Doe jij aan vechtsport?


  • Totaal stemmers
    398

Bezoekers in dit topic

Lumey

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
22 jul 2005
Berichten
3.071
Waardering
0
Nou wie doet er aan een vechtsport en zo ja welke be-oefen je en waarom juist die sport?
 
Ik doe aan kickbox, bodybuilding schiet er bij in;) Ik ben begonnen omdat ik snel gewicht wilde verliezen op een leuke manier dus als cardio. Maar ben nu verslaafd en dus is kickbox op nr 1 gekomen...
Verder doe ik af en toe capoeira.
 
Ik doe aan Mixed Martial Arts of kortweg MMA
Deze vechtsport is gewoon heerlijk zwaar en een opdonder voor je conditie
Ik heb juist voor deze vechtsport gekozen omdat het mij een complete vechtsport is, dus zowel grondvechten als staand vechten!
Alhoewel ik me liever toch wel wat extra accent op locks, grepen en submission
 
ik doe sinds kort aan kickboksen.. ben nagenoeg helemaal gestopt met BB, maar ga minstens even fanatiek kickboksen nu. Ga alleen nog maar op snelheid/conditie trainen.
Wat BB betreft had ik mn doelen wel bereikt grotendeels.. ben iig geen botje meer ;).

Bij deze sportschool leren ze trouwens ook elleboogstoten en arm- en beenklemmen, dus lijkt wel aardig op MMA.
 
ik doe kickboksen
 
Ik heb 7 jaarr gebokst ook wat free fight en taekwondo bijgedaan maar ik vind het niet te kombineren met bb.
wordt je breder en zwaarder dan verlies je an snelheid en souplesse
word je fysiek beter en vlugger ga je du maw meer vechtsport trainen dan gaat je kracht weg of je massa
(anders moet je farmaseutische hulp inschakelen)
 
Ik heb een aantal jaren gebokst, maar helaas is de sportschoolhouder ermee gestopt en nu is er geen boksschool meer in haarlem. Ik heb het vervangen door capoeira (ja, iets totaaaal anders), maar het is heerlijk om te doen en rekt die stijve spieren van me weer eens flink uit.
 
Heb 1 jaar Judo gedaan, 1 jaar karate, nu doe ik al 4 jaar Wing-Tsun en Jeet Kune Do.
 
Ik ga binnekort waarschijnlijk beginnen aan Krav Maga.
 
Heb een tijdje krav maga gedaan, mma, vroeger taekwondo
 
Heb een tijdje krav maga gedaan, mma, vroeger taekwondo

Deed jij dit bij spartan fights in groningen??
Wat vind je van de sport voor en nadelen en waarom ben je gestopt? Ik wil namelijk zelf ook over een tijdje krav maga gaan doen in groningen.
 
Deed jij dit bij spartan fights in groningen??
Wat vind je van de sport voor en nadelen en waarom ben je gestopt? Ik wil namelijk zelf ook over een tijdje krav maga gaan doen in groningen.
ik zat eerst ook aan krav maga te denken.. maar wordt jammer genoeg niet in mijn stad gegeven. ik heb een paar instructievideo's gekeken (torrent: Krav Maga Instructions Video » Torrentspy.com) en de technieken om uit grepen ed te komen zijn zeker effectief! ook de verdedigingen tegen pistool aanvallen etc...

Nadeel is wel dat je zonder handschoenen traint en de trap- en stoot technieken dus eigenlijk alleen maar dmv semi-contact/toucheren oefent. hierdoor zul je ze niet realistisch op straat kunnen toepassen (bron: [Link niet meer beschikbaar]. Wat dat betreft zou je beter MMA/kickboksen kunnen gaan doen.

Zie ook: Modern army combatives program. Hand to hand, brazilian jiu-jtitsu, muay thai. - Google Video (mesvechten is niet realistisch)
 
ik wil toch wel weer gaan tai boksen , maar ben nu 20kg zwaarder als 5 jaar terug ... en heb een conditie als een krant tegenwoordig ..
Heeft iemand daar ervaring mee als je zwaarder bent geworden, en weer is begonnen .. zoals ik het bekijk heeft het aardig wat nadelen ( ik ben 182cm bij 102kg .)
Ik had van de week mijn bokszak weer opgehangen maar werd na 5 min toch aardig verdrietig ..
Is het wel te combineren?
 
Ik doe boksen naast de krachttraining, is wel degelijk te combineren, je moet alleen je prioriteit ergens leggen. Ik boks normaal 2x in de week en daarnaast 3 a 4x krachttraining, en in wedstrijdvoorbereiding (boksen) verschuif je gewoon de intensiteit door minder in de gym te komen en meer in de boksschool.

Ik mag dit jaar nog van mijn titel Nederlands Studenten Kampioen superzwaargewicht genieten :cool:
 
Al jaren Muay Thai. Vroeger aan taekwondo gedaan.
 
Ik doe aan Mixed Martial Arts of kortweg MMA
Deze vechtsport is gewoon heerlijk zwaar en een opdonder voor je conditie
Ik heb juist voor deze vechtsport gekozen omdat het mij een complete vechtsport is, dus zowel grondvechten als staand vechten!
Alhoewel ik me liever toch wel wat extra accent op locks, grepen en submission
:stupid:
 
Back
Naar boven