MuscleMeat

Doe jij cardio tijdens een lean bulk?

Bezoekers in dit topic

Ectopiraat

Cool Novice
Lid geworden
15 jun 2020
Berichten
103
Waardering
187
Lengte
1m77
Massa
70kg
Vetpercentage
8%
Zijn er hier mensen die bulken en tegelijkertijd cardio doen een paar x per week?

Ik ben met mijn eerste bulk bezig 200 calorieën per dag over mijn onderhoud. Maar ik geniet ook altijd wel van 3 kwartier cardio per sessie een paar x per week.

Als ik bijvoorbeeld 300 calorieën verbrand met cardio zou ik dan die dag 300 calorieën extra moeten eten als ik nog steeds wil aankomen? Hoe doe jij dat?
 
Als antwoord op je laatste vraag: dat lijkt me wel, anders heb je alsnog een calorie deficit. Ik doe niet aan extra cardio tijdens mijn bulk. Uiteraard wandel/fiets ik wel gewoon als ik bijvoorbeeld met m'n vrouw/dochter op pad ga. Als dat in de honderden calorieën loopt, eet ik gewoon wat meer om het te compenseren.
 
Iedere dag cardio hier voor conditie niet om meer te mogen eten of iets.
 
Problem?

Who cares lol. Als jij jezelf wilt verhongeren prima, heb je alleen jezelf mee lol

Ik ben 193cm, ik verhonger mezelf bij lange na niet tijdens het cutten. Als je gewoon veel groente eet en complexe carbs kom je een heel eind. Kun je jezelf gerust 3-4x per dag compleet volstoppen met voedsel.
 
Hoef ik ook niet en ik eet meer dan 99% hier :trollface:

Met die 5000cal per dag cuts van jou hoef je je ook geen zorgen te maken over verhongeren :roflol:
 
Ik ben 193cm, ik verhonger mezelf bij lange na niet tijdens het cutten. Als je gewoon veel groente eet en complexe carbs kom je een heel eind. Kun je jezelf gerust 3-4x per dag compleet volstoppen met voedsel.
Ja mijn broertje is ook 193cm en die kan cutten op 2500 calorieën en ik ben 177cm en cut op 1800 calorieën. En klopt wel wat je zegt over groente, ik eet als ik cut heel veel groente dat maakt een wereld van verschil soms wel 1000 gram per dag.
 
Ja mijn broertje is ook 193cm en die kan cutten op 2500 calorieën en ik ben 177cm en cut op 1800 calorieën. En klopt wel wat je zegt over groente, ik eet als ik cut heel veel groente dat maakt een wereld van verschil soms wel 1000 gram per dag.

Ik kan op het moment nog wel cutten op 3k... :D.

Tja, gewoon veel volumevoedsel wegwerken. Je kunt wel de hele dag chips en snoep eten, dan zit je erg snel aan je calorie doel en raak je nooit vol.
 
Als antwoord op je laatste vraag: dat lijkt me wel, anders heb je alsnog een calorie deficit. Ik doe niet aan extra cardio tijdens mijn bulk. Uiteraard wandel/fiets ik wel gewoon als ik bijvoorbeeld met m'n vrouw/dochter op pad ga. Als dat in de honderden calorieën loopt, eet ik gewoon wat meer om het te compenseren.
Ja ik wil bijvoorbeeld gewoon een uurtje lage intensiteit cardio doen op de loopband. Heeft dat nog voor of nadelen? Lijkt me beter voor het herstel van kracht training of maakt dat weinig verschil?
 
Ja ik wil bijvoorbeeld gewoon een uurtje lage intensiteit cardio doen op de loopband. Heeft dat nog voor of nadelen? Lijkt me beter voor het herstel van kracht training of maakt dat weinig verschil?

Geen idee, ik ken de wetenschap achter lage intensiteit cardio voor spierherstel niet. Denk dat het weinig kwaad kan noch veel voordeel heeft.
 
Tijdens bulk maar ook als ik op onderhoud zit
 
Gruwelijke hekel aan cardio in de sportschool dus zelfs tijdens het cutten stel ik het zolang mogelijk uit. Moet ik er wel bij zeggen dat ik buiten en stuk wandelen of fietsen e.d. vrij frequent doe maar dit niet bewust meeneem in mijn “cardio”’routine
 
Ja mijn broertje is ook 193cm en die kan cutten op 2500 calorieën en ik ben 177cm en cut op 1800 calorieën. En klopt wel wat je zegt over groente, ik eet als ik cut heel veel groente dat maakt een wereld van verschil soms wel 1000 gram per dag.
Als je 10k stappen zet zit je op 300-450 kcal die je al verbrand op een dag.
Samen met een krachttraining ongeveer 300 kcal.
Kun je alweer 600 -/+ kcal extra eten
Zit je dus op een cut van 1800 + 600 = 2400 kcal.
 
wekelijks 2 tot 3 keer kickboks van 1u30min nog steeds gegained tegenover vorig jaar puur voor het hart want dat is ook een spier
 
Back
Naar boven