XXL Nutrition

Doede de Jong financieel kapot gemaakt om wietplantjes (vonnis)

Bezoekers in dit topic

PatrickvH

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
31 jul 2006
Berichten
4.552
Waardering
342
Lengte
1m85
Krankzinnig vonnis Doede: 100 uur werkstraf en 233.000 euro ontneming

Nederlands bekendste wietkweker en VOC’er van het eerste uur Doede de Jong is vandaag veroordeeld tot twee maanden voorwaardelijke gevangenisstraf met een proeftijd van twee jaar, 100 uur werkstraf en een ontnemingsvordering van 233.000 euro. “Deze mensen zijn zojuist kapot gemaakt voor het telen van wietplantjes.”

Het krankzinnige vonnis leidde tot emotionele reacties bij Doede, zijn vrouw Kicky en aanwezige sympathisanten en journalisten. Jelte Sondij van het BNN programma ‘De Social Club‘ twitterde: “Emotionele reactie vrouw Doede. Bij hem ongeloof, overleg advocaat. Deze mensen zijn zojuist kapot gemaakt voor telen wietplantjes.”

Doede’s vrees is waarheid geworden: doordat het Openbaar Ministerie de ‘Bolhaar tactiek’ toepaste en de schamele feiten in deze zaak opblies tot gigantische proporties, gaat de rechtbank mee in de hysterie. Als Doede werkelijk meer dan twee ton moet betalen, zal zijn boerderij, waarop conservatoir beslag is gelegd, verkocht worden.

Het heeft er alle schijn van dat Doede slachtoffer is geworden van zijn eerlijkheid en openheid én van de wraakzucht van Fred Teeven, staatssecretaris van veiligheid en justitie. Tijdens het tweede Cannabis Tribunaal in 2010 pakte Doede de VVD’er, toen nog Kamerlid, hard aan op zijn standpunten over drugs.

Waar hasjbaronnen als Cees H. hun vervolging af kunnen kopen, wordt een man als Doede, die met open vizier strijdt voor maatschappelijke verbetering genadeloos de nek om gedraaid. Zelf zei Doede tijdens zijn proces, precies twee weken geleden:

“In plaats van waardering voor mijn inzet volgt het O.M. de tactiek van Herman Bolhaar, hoofdambtenaar bij het Openbaar Ministerie. Namelijk de rand opzoeken. De verdachte, middels het buitenproportioneel opblazen van het bewijs materiaal, maximaal in het diskrediet brengen. Het stapelen van bewijsmateriaal om zodoende het hof te misleiden. Een verwerpelijke methode! Het is hun taak om bewijs op waarheidsvinding te baseren, niet om er maar wat op los te speculeren.

Ik ben in deze door de overheid gecreëerde tragedie de positieve factor, een betrokken burger. Ik zet mij via de media, krant en tv in, als het ware een handvat, voor opheffen van het verbod of minimaal legalisering om de impasse in de wiettragedie te doorbreken. Ik ben geen graaier, geldwolf of patser maar een boerenhobby kweker, een liefhebber en een tuinman. Geld is nooit de allesbepalende factor geweest. Ik heb niemand bedrogen, benadeeld of bestolen en ben niemand tot last geweest. Integendeel!”

Nu is het tijd voor cannabis minnend Nederland om als één man achter Doede te gaan staan. Verhef je stem tegen de redeloze hennepoorlog. Kom uit de kast als cannabisgenieter, laat je horen op internet, met brieven naar de minister, de VVD (de partij van Teeven en Opstelten) of de krant of word actief voor het VOC. Genoeg is genoeg!


http://www.voc-nederland.org/2014/0...-100-uur-werkstraf-en-233-000-euro-ontneming/

--------------------------------------------------------------------

Zo'n positief persoon die een plantje verbouwd wat echt niet erger is dan alcohol kan gewoon zijn huis verkopen en is financieel kapot gemaakt.
Een vriend van me zei ooit tegen tegen me dat er nergens zoveel gelogen word als in de rechtszaal.
Dat blijkt maar weer...

Hopelijk kan er geld ingezameld worden om deze man te steunen tegen het terreur van de overheid of ziet het er in hoger beroep beter uit...
 
Zwaardere straf dan pedofielen in België.
 
echt debiel. dat bedrag ook. komt neer op 50 kilo wiet.
 
aaaauwwww.jpg



Hier ik heb er nog 2 voor u'm :D
En wel terecht, er worden er 4 gedocht niet 400 :rolleyes:
 
En terecht. Denk aan al die duizenden mensen die elke dag sterven tgv marijuana gebruik, levensgevaarlijk!

wacht eens even...
 
Dit was te verwachten. Achterlijk volk bij de rechtbank en het OM. Ik vraag mij af hoe dit kan? Hoe kan je zo achterlijk zijn en toch bepalen wat anderen in dit land mogen doen? Deze fossielen moeten echt met pensioen en daarna snel doodgaan, zodat ze nooit meer invloed kunnen uitoefenen op het leven van een ander.
 
Waar maak je je druk om man, alcohol mag je toch ook niet illegaal stoken en verkopen?
 
:roflol:

Hoezo werk jij niet bij het OM? Zelfde niveau.


Ik snap ook wel dat dat hele wietgebeuren krom is, maar iedereen weet dat het verboden is. Als je het dan toch doet omdat je het onzin vindt en je wordt betrapt dan moet je niet gaan zitten jammeren.
 
Ik snap ook wel dat dat hele wietgebeuren krom is, maar iedereen weet dat het verboden is. Als je het dan toch doet omdat je het onzin vindt en je wordt betrapt dan moet je niet gaan zitten jammeren.

Hoe komen die coffeeshops vol wiet als niemand gaat telen? Vergelijking met alcohol slaat nergens op, want dat kan je overal in de winkels kopen. Het probleem van deze rechtzaak is dat het OM de verdiensten erg heeft overdreven, de rechtbank gaat hier in mee. Hij moet nu zijn boerderij verkopen om de boete te betalen. Slaat nergens op, want als ie er zoveel aan verdiend zou hebben dan was dit niet nodig geweest.

Die verdiensten zijn dus erg overdreven, wat hij ook constant heeft aangegeven. Daarnaast blijkt de wetgeving al jaren te falen op dit gebied, dus hij dacht hier misschien verandering in zou komen met een rechtszaak. Dit is helaas niet gebeurd, omdat de rechtbank in de reet bij Ivo en Fred zit. Zoals ik al zei, achterlijk volk dat snel met pensioen moet gaan.
 
Hoe komen die coffeeshops vol wiet als niemand gaat telen? Vergelijking met alcohol slaat nergens op, want dat kan je overal in de winkels kopen. Het probleem van deze rechtzaak is dat het OM de verdiensten erg heeft overdreven, de rechtbank gaat hier in mee. Hij moet nu zijn boerderij verkopen om de boete te betalen. Slaat nergens op, want als ie er zoveel aan verdiend zou hebben dan was dit niet nodig geweest.

Die verdiensten zijn dus erg overdreven, wat hij ook constant heeft aangegeven. Daarnaast blijkt de wetgeving al jaren te falen op dit gebied, dus hij dacht hier misschien verandering in zou komen met een rechtszaak. Dit is helaas niet gebeurd, omdat de rechtbank in de reet bij Ivo en Fred zit. Zoals ik al zei, achterlijk volk dat snel met pensioen moet gaan.

Dat zou ik ook zeggen als ik opgepakt werd. Over het algemeen vangen ze meer dan 5 euro per gram.
 
Dat zou ik ook zeggen als ik opgepakt werd. Over het algemeen vangen ze meer dan 5 euro per gram.

:roflol: 5 euro per gram voor buitenwiet. Dat betaal je in de shop amper.
 
Waar maak je je druk om man, alcohol mag je toch ook niet illegaal stoken en verkopen?

Vertel me dan waar de wiet legaal wordt gekweekt zoals dat bij brouwerijen het geval is.
 
Vertel me dan waar de wiet legaal wordt gekweekt zoals dat bij brouwerijen het geval is.

Volgens mij in Amerika op sommige plaatsen.

We mogen al lang "blij" zijn dat de straffen hier zo laag zijn mbt plantjes en dat je die zooi in shops kunt kopen.
 
Volgens mij in Amerika op sommige plaatsen.

We mogen al lang "blij" zijn dat de straffen hier zo laag zijn mbt plantjes en dat je die zooi in shops kunt kopen.

Klopt, we mogen echt blij zijn met deze belachelijke regeling. Helaas kost het wel erg veel geld en levert het niets op. Als je het legaliseert kan je het beter controleren en het levert geld op. Zulke zaken verbieden is onzin. Dat heeft Amerika toch allang aangetoond met alcohol? Wel grappig trouwens dat je Amerika noemt, want zijn sommige staten zijn inmiddels inderdaad verder op dit gebied dan Nederland.
 
Volgens mij in Amerika op sommige plaatsen.

We mogen al lang "blij" zijn dat de straffen hier zo laag zijn mbt plantjes en dat je die zooi in shops kunt kopen.

Maar dan gaat je vergelijk toch mank wanneer je hier in Nederland nergens legaal wiet kan kweken. Uitgezonderd die 4 plantjes die je mag hebben.
 
Klopt, we mogen echt blij zijn met deze belachelijke regeling. Helaas kost het wel erg veel geld en levert het niets op. Als je het legaliseert kan je het beter controleren en het levert geld op. Zulke zaken verbieden is onzin. Dat heeft Amerika toch allang aangetoond met alcohol? Wel grappig trouwens dat je Amerika noemt, want zijn sommige staten zijn inmiddels inderdaad verder op dit gebied dan Nederland.


Ik zie eerder de koffieshops dicht gaan dan dat het ooit gelegaliseerd wordt ivm de eu.
Maar ik snap niet waarom je je er zo druk over maakt, wat heb jij er voor last van?
 
Ik zie eerder de koffieshops dicht gaan dan dat het ooit gelegaliseerd wordt ivm de eu.
Maar ik snap niet waarom je je er zo druk over maakt, wat heb jij er voor last van?
Ik ziet dat niet. Als zelfs Amerika in sommige staten al overstag gaat is Europa een kwestie van tijd. Het kan inderdaad nog wel jaren duren.

Hoe heb ik er geen last van? Ik woon in Nederland.
 
Hoger beroep en cassatie nog mogelijk, niks aan het handje. En als het even kan gaan we naar het internationaal gerechtshof verdomme:mad:
Vuile tering tyfus honde bij het om en de rechtbank
 
Ik ziet dat niet. Als zelfs Amerika in sommige staten al overstag gaat is Europa een kwestie van tijd. Het kan inderdaad nog wel jaren duren.

Hoe heb ik er geen last van? Ik woon in Nederland.


Ik ook en als ik dit topic niet gelezen had had ik het niet eens geweten. Ik snap niet hoe je last van dit soort dingetjes kunt hebben.
 
Back
Naar boven