MuscleMeat

Doel behaald! Nu het volgende doel! Ik vraag jullie om hulp! | Voedingsschema | Cutten

Bezoekers in dit topic

Envato

Novice
Lid geworden
1 jan 2014
Berichten
15
Waardering
0
Lengte
1m94
Massa
82kg
Beste forumleden,

Iets meer dan een jaar geleden heb ik een topic aangemaakt waarin ik beschreef dat ik eindelijk de stap gezet had om mijn leven en lichaam te veranderen.

Post:
Vorig jaar woog ik ongeveer 70 kilo met een lengte van 1,94m. Hier wilde ik verandering in brengen en dat is me gelukt. Heel het jaar door heb ik minimaal 4x in de week proberen te sporten en ik heb me helemaal rondgegeten totdat ik op het moment kwam dat het vele eten de normaalste zaak van de wereld werd. Momenteel weeg ik rond de 90 kilo. Veel hiervan is spiermassa, maar ik kom er niet onderuit.. er zit toch ook wel een laagje vet omheen.

Nu vind ik het een goed tijdstip om wat van dit vet te verliezen zodat mijn hard verdiende spiermassa wat beter zichtbaar wordt. Ik ben op onderzoek uitgegaan en heb ik een voedingsschema samengesteld waarvan ik denk dat deze in combinatie met sporten zal moeten werken. Ik mis alleen nog wat koolhydraten en nog een aantal calorieën in mijn schema en ik vroeg me af of jullie mij erbij konden helpen om deze op te vullen. Met de eiwitten en vetten zit het verder volgens mij goed. De macro-verdeling die ik aan heb gehouden is 40% K, 30% E, 30% V. Om te onderhouden moet ik aan de 3200 calorieën zitten. Het vet wil ik verbranden door wat meer cardio in mijn trainingsschema toe te voegen.

Wat voor tips dan ook zijn welkom! Ik hoop op jullie medewerking :lifter:

Voedingsschema:
 

Bijlagen

  • Schema_Cut.xlsx
    37 KB · Weergaven: 85
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb je iets verkeerd berekend, je zegt rond de 40/30/30 te willen gaan zitten. Maar volgens jouw cijfers bij streven volgens berekening kom ik uit op 56/34/10, nogal een verschil. 330 gr koolhydraten is voldoende voor jouw gewicht in de cut.
 
Ik heb even je logje bekeken en je bent goed vooruitgegaan! Ik heb ook naar je voeding per dag gekeken en ik zou persoonlijk adviseren om niet te gaan voor ratio's zoals 40/30/30. Ik zou zelf kijken naar de minimale vet inname en eiwitinname en de rest invullen met wat je zelf wilt.

Je geeft zelf aan via cardio in een calorie tekort wilt zitten. Waarom?
Wat je zou kunnen proberen is op de trainingsdagen op je onderhoudt te zitten (3200) en 100-130gr koolhydraten te minderen op je rustdagen. Waarom wil je specifiek koolhydraten opvullen? Kom je energie te kort tijdens je training? Herstel je niet goed?
 
@Barbell9 Na het een nogmaals een keer nagerekend te hebben kom ik inderdaad ook op een wat andere verhouding uit...Namelijk : K: 320, E: 240, V: 107. Thanks voor de notice!

@Grumpie Bedankt! Wat is de reden voor het feit dat je persoonlijk niet gaat voor 40/30/30? De reden dat mijn koolhydraten omhoog moesten is omdat ze nog niet klopte met mijn berekeningen. Nu hoor ik net dat er iets fout gegaan is tijdens mijn berekeningen en dat ik allang aan de benodigde koolhydraten zat, dus deze hoeven verder ook niet meer opgevuld te worden. Goed idee trouwens om koolhydraten te minderen op rustdagen! Zou ik deze dan moeten vervangen met eiwitten en vetten, omdat ik anders niet aan mijn calorieën kom?, of zeg je; pak gewoon wat minder calorieën op rustdagen?
 
Back
Naar boven