XXL Nutrition

doel: vetpercentage van 12 naar 8 + meer spieren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

vinnie1975

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
4 feb 2005
Berichten
2
Waardering
0
Hoi allemaal!

Ik ben net begonnen met fitness en cardio.

Mijn schema ziet er ongeveer zo uit:

dag 1: cardio 20 min
dag 2: fitness bovenlichaam 45 min
dag 3: cardio 20 min
dag 4: fitness onderlichaam 45 min
dag 5: cardio 20 min
dag 6: fitness bovenlichaam 45 min
dag 7: rust

Ik weeg nu 68 kilo, ben 1m78, lichaamsvet van 12%.

Mijn doel is om spieren te ontwikkelen / breder te worden en een lichaamsvet van 8% te bereiken.

Hier komt mijn vraag: Is het nu verstandig om juist veel te eten om zodoende spieren te ontwikkelen of kan ik beter kijken naar de hoeveelheid kalorieën die ik nodig (circa 2.500) heb gezien mijn activiteiten/leeftijd/gewicht?. Ik wil niet het risico lopen dat ik in vet toeneem.

Ik eet 6x per dag, af en toe in mijn maaltijd zit een weight gainer. Na het sporten neem ik altijd een whey + creatine.

Jongens bedankt voor jullie mening!

Vincent
 
Spieren ontwikkelen en 4% zakken in BF zal toch moeilijk tesamen gaan. 12% is helemaal niet zoveel hoor. Ik zou eerst wat spieren kweken en dan mss wat zakken in BF. ;)
 
Je probeert 2 doelen tegelijkertijd te doen. Wellicht gaat het handiger en sneller om eerst het een te doen en daarna het ander. (om-en-om dus).
 
Zoals gezegd is het erg moeilijk om én in BF omlaag te gaan en spieren te winnen, zoniet vrij onmogelijk. Vraag me trouwens af, neem je die creatine altijd in of alleen in cycli van bijvoorbeeld 4 weken wel en 4 weken niet.
 
De creatine neem ik in cycli van 4 weken wel en 4 weken niet. Eerste 5 dagen extra dosis, daarna onderhoud.
 
Het is ook nog eens zo dat creatine niet alleen het anabole doel dient maar daarnaast ook de vetmassa tegen afbraak beschermd. Ik ben te lui om dat op te zoeken maar er stond laatst een onderzoek van op het board.

Die creatine zou ik er dus maar uit laten. :)
 
en ik denk dat je je trainingsschema beter kan veranderen
 
MightyDuck zei:
Het is ook nog eens zo dat creatine niet alleen het anabole doel dient maar daarnaast ook de vetmassa tegen afbraak beschermd. Ik ben te lui om dat op te zoeken maar er stond laatst een onderzoek van op het board.

Die creatine zou ik er dus maar uit laten. :)

Als ie wil cutten neem ik aan dat je bedoelt. Want misschien dat bulken en naderhand cutten een logischer keuze is.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven