Fitness Seller

Doel: Vetpercentage verlagen als zwemmer m.b.v. Stacker 4

Bezoekers in dit topic

Reflex90

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
1
Lengte
1m89
Massa
82kg
Vetpercentage
15%
Ik probeer al jaren van alles om dat laagje zichtbare vet van m'n lichaam af te werken. Voor een groot deel functioneel, omdat ik als fanatiek wedstrijdzwemmer zo gestroomlijnd mogelijk door het water wil racen, maar natuurlijk is die felbegeerde sixpack en verdere mooiere spierdefinitie ook meer dan welkom!

Ik heb met een sport diëtiste mijn voedings samenstelling geoptimaliseerd voor het wedstrijdzwemmen (+-2900 kcal, 65% koolhydraat, 20% eiwit, 15% vet) en om mijn BF% te verlagen raadde zij aan op 2600 kcal te gaan zitten, maar dat had geen effect (omdat m'n lichaam zich daarop aanpast als ik het goed begrijp).

Afgelopen zomer heb ik het PSMF dieët (6 weken) geprobeerd, dat werkte wel (van 85kg naar 75kg) maar toen het zwemseizoen weer begon en de trainingsintensiteit weer toe nam en ik weer wat meer koolhydraten begon te eten kwam ik langzaam (na 3 maanden) weer terug op 85kg... (ook een deel spiermassa natuurlijk).

Mijn doel is om mijn BF% te verlagen zonder dat ik futloos bij de training kom. Daarvoor ben ik sinds vandaag gestart met Stacker 4 om m'n stofwisseling en energie niveau hoog te houden terwijl ik probeer af te vallen.

Leeftijd: 20 // Lengte: 1.88m // Gewicht: 84kg // BF%: 17%
Trainingsschema:
Maandag: 17.00-17.45 Landtraining (oefeningen met eigen gewicht)
18.00-19.00 Zwemtraining
Dinsdag: 6.00-7.00 Zwemtraining
7.15-8.00 Krachttraining
17.00-19.00 Zwemtraining
Woensdag: 16.00-16.45 Landtraining
17.00-18.30 Zwemtraining
Donderdag: 6.00-7.30 Zwemtraining
7:45-8:30 Krachttraining
17.00-19.00 Zwemtraining
Vrijdag: 6.00-7.00 Zwemtraining
17.00-18.30 Zwemtraining
Zaterdag: 8.00-10.00 Zwemtraining
10:15-11.00 Landtraining

Is het raar dat ik zo moeilijk afval ook al sport ik 17u per week? En hoe kan ik deze Stacker 4 fatburner het beste gebruiken (tijd van inname, gebruiksduur etc.)?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om af te rekenen met die laag vet!
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken ;)

Ik vind 2900 ook al aan de lage kant gezien alle training die je doet.

wat zwem je eigenlijk op een 100 meter vrij?
waarom fatburner als je een dietist hebt????

• Topic Starter Topic Starter
@Tabakstiaan: Ja ik weet het, ik heb trainingsmaten die echt veel meer naar binnen schuiven zonder vet aan te komen, helaas lukt dat mij niet, trage stofwisseling denk ik :(

Vandaar ook dat ik nu een fatburner probeer, @MNT, om mijn stofwisseling wat te verhogen zodat mijn energie hoog genoeg blijft om effectief te kunnen trainen terwijl ik m'n energie inname verlaag, met mijn sport diëtiste geprobeerd om met een dieet van 2600 a 2700kcal per dag af te slanken, maar dat had geen effect.

Mijn beste afstand is 200m vrij: 1:55,57, 100m vrij is iets te veel sprint voor mij maar daar heb ik een 0:54'er staan.

netjes ik zwom vroegah ook een 54er, maar die 200 meter was wel wat te lang.....:P,

hoelang ben je bezig trouwens met die 2700 a 2600 kcal?

yuw 17% bf ben je dat zeker???

Lijkt me erg stug met slechts 2600 kcals en al die uren sport per week...

@MNT: Die 2600/2700 heb ik ongeveer 1,5 maand gedaan maar daar merkte ik kwa BF% weinig van, toen in de opbouw richting de NK, waarbij de trainingen een stuk intensiever werden, ben ik weer wat meer koolhydraten gaan eten. Nu wil ik dus opnieuw proberen rond de 2600/2700kcal en met behulp van Stacker 4 dan echt wat progressie te boeken. Dan moet het zeker lukken toch?

@BearelleJonas: Humm, nee die 17% is meer een schatting, m'n laatste meting (elekrodiagnose) is al enige tijd geleden. Maar met 2600 a 2700 kcal ben ik pas net weer mee begonnen. Ik zal eens kijken of ik binnenkort ergens een nieuwe meting kan laten doen

Ik lees net een stukje over het gebruik van BCAA's om spierafbraak tegen te gaan tijdens het cutten, is dat voor mij ook een goed idee om te gebruiken in deze periode?

Heeft iemand nog tips of ideeën ?

Post anders je voedingsschema eens?

Ik denk dat je juist te weinig eet, waardoor je hormonale en metabole evenwicht misschien zelfs verstoord is. Ik vermoed dat je onderhoud eerder richting de 3500 kcal zal zijn in plaats van 2900.

Ook vind ik 15 En% vet veel te laag. Ik zou eerder voor 60 En% koolhydraten, 15 En% eiwit en 25 En% vet gaan.

Ik denk dat je juist te weinig eet, waardoor je hormonale en metabole evenwicht misschien zelfs verstoord is. Ik vermoed dat je onderhoud eerder richting de 3500 kcal zal zijn in plaats van 2900.
Mocht mijn evenwicht verstoort zijn, hoe kom ik daarachter en wat doe ik er aan ???
a.s. woensdag heb ik een afspraak voor een bodymeting om te zien hoe het BF% er nu werkelijk voor staat en daarbij zal de diëtiste op basis van de gegevens van de meting + mijn trainingsschema uitrekenen wat m'n onderhoud zou moeten zijn. Ik zal de resultaten posten zodra ik ze heb.

Mocht mijn evenwicht verstoort zijn, hoe kom ik daarachter en wat doe ik er aan ???
a.s. woensdag heb ik een afspraak voor een bodymeting om te zien hoe het BF% er nu werkelijk voor staat en daarbij zal de diëtiste op basis van de gegevens van de meting + mijn trainingsschema uitrekenen wat m'n onderhoud zou moeten zijn. Ik zal de resultaten posten zodra ik ze heb.

Door meer te eten. (je beschikbare energie mag niet lager zijn dan 30 kcal/kg VVM, de beschikbare energie is de energie die je uit voeding haalt vermindert met de energie die je verbruikt door dagelijkse activiteiten en inspanningen.)

Ben benieuwd naar de resultaten. :)

Ben benieuwd naar de resultaten. :)

Net terug van de voedingsdeskundige, en de resultaten zijn wat mij betreft best indrukwekkend :o

Lengte 1.88 / Gewicht: 83,4 / Leeftijd: 20
BMI: 23,6
Lichaamsvetpercentage: 20% (= te hoog)
Visceraal Vetniveau: 5 (=laag dus goed)
Percentage Skeletspiermassa: 40%

Basaal metabolisme: 1839 kcal per dag
+ Voedingsthermogenese (10%): 183,9
+ Sporttoeslag (10%): 183,9
+ Persoonlijke sportberekening: 2134 kcal per dag

Totaal aantal kcal per dag advies: 4340 Kcal per dag :eek:

Maar ik eet nu: 2500 Kcal per dag! En daarvoor al jaren rond de 2900Kcal.

Wat JMP dus al vermoede werd door haar bevestigd, doordat ik jaren te weinig heb gegeten is mijn stofwisseling zo laag dat m'n lichaam zo energiezuinig is als een Prius! En om de verbranding van die Hummer te bereiken moet ik dus de komende tijd langzaam opbouwen naar die 4000kcal wat moet zorgen voor meer energie, betere trainingen, sneller herstel en meeeeer spiermassa :)

Graag jullie gedachten hierover :)

M.b.t stacker 4 kan ik vrij kort zijn: Voor mijzelf werkt het totaal niet. Bij rust gaat het prima zoals bijvoorbeeld op kantoor, maar ik moet het niet in mijn hoofd halen om het in iets voor mijn training te gebruiken. Ik word er duizelig, trillerig en slap van. Voor een kickbokstraining zijn de effecten even beroerd.

Het gekke is dat ik er voor het slapen gaan een kan nemen en alsnog slaap als een roos.

Wat jij is moet gaan doen bewust hoger in de KCAL gaan zitten. En het tegenovergestelde gaan eten van wat je nu doet voor mij hielp het

En het tegenovergestelde gaan eten van wat je nu doet voor mij hielp het

Wat bedoel je precies met tegenovergestelde? Betekend dat, dat ik in plaats van gezonde voeding met weinig verzadigd vet naar een ben&jerry's dieet met extra chocolade moet? :p

Graag jullie gedachten hierover :)

Bij duursporters is er regelmatig wel een overschatting van de energiebehoefte, maar hier zal dat miniem zijn denk ik. Ik weet natuurlijk niet op welke manier ze de persoonlijke sportbehoefte berekend heeft.

Nu dus vooral opbouwen naar de 4000 kcal of hoger en pas later focussen op het vetverlies ;)

zorg ook dat de (kh/vet) bronnen die je eet goed zijn he, dus geen wit brood maar zilvervliesrijs en olijfolie ipv boter

Het is al weer even geleden, maar ik ben met bovenstaande aan de slag gegaan en dankzij wat aanpassingen in m'n trainingen zit ik inmiddels met stabiel vet% op 3500 kcal per dag, over een paar weken kom ik dus op de uitgerekende 4300 kcal, en dan wordt het tijd om dat vet% eindelijk om laag te brengen.

Dus nu de vraag, hoe en met welke supplementen kan ik mijn plan het beste verder uitwerken? Vast bedankt!

Mss kun je je verhouding van K/E/V veranderen. En dan meer eiwitten minder koolhydraten. Want je sport wel veel maar ook weer niet superlang per training.
2 uur max, en kan me niet voorstellen dat jij die 2 uur constant aan het zwemmen bent, zoals een wielrenner constant een aantal uur fietst.

Terug
Naar boven