AndroidHealthClinic

Domme vraag over vet aanzetten.

Bezoekers in dit topic

Stel nu dat iemand die NIET traint 2000kcal nodig heeft elke dag 2700kcal binnenspeelt. Komt die persoon dan daadwerkelijk elke dag 100g vet bij? ???
Dat lijkt me toch enorm veel.

Wanneer je precies 2.000 kcal nodig hebt om op gewicht te blijven, waarschijnlijk wel. Het is echter moeilijk om precies aan te geven waar je persoonlijke grens ligt om op gewicht te blijven. Op een gegeven moment (nadat je een x aantal kilo's zwaarder bent geworden) schijn je langzamer vet aan te zetten omdat de stofwisseling omhoog schijnt te gaan naarmate je zwaarder wordt.

---------- Post toegevoegd Tue 16 Aug 2011 om 23:09 ----------

Als je meer eet (en een calorieoverschot hebt), ben je ook vrolijker, actiever, meer 'hyper' en verbrand je dus ook wat meer (dan wanneer je minder zou eten)

Volgens mij hebben veel mensen met een calorieoverschot last van overgewicht/obesitas. Het lijkt me dat je daar nou niet echt "vrolijker" van wordt.

---------- Post toegevoegd Tue 16 Aug 2011 om 23:10 ----------

Meer

Dat effect is niet alleen 'bewust' meer ook 'onbewust'. Je lichaam gaat niet in een halve starvation-mode en moeite doen energie te besparen, eerder andersom; wat extra reparatiewerk verrichten etc aangezien er toch genoeg energie is.

Hoezo: "extra" reparatiewerk verrichten? Repareert het lichaam zichzelf minder (snel) bij eten op onderhoud?

---------- Post toegevoegd Tue 16 Aug 2011 om 23:13 ----------

1. Je komt niet alleen vet aan, misschien ook wel wat spier.
2. In het begin komt je minder snel aan, het lichaam gaat tijdelijk meer verbranden, maar na verloop
van tijd zakt dat weer in, waardoor je sneller gaat aankomen.
3. Je hebt te maken met het thermic effect.
4. Verlaagde vetopname in de darmen
5. Verhoogde uitscheiding eiwitten in de darmen

Zomaar een paar dingen die enige nuance aanbrengen!

Punten 2-5 gelden niet in het geval van de topicstarter. Hier is al rekening mee gehouden indien hij eet op onderhoud. Dat is namelijk de definitie van eten op onderhoud.

---------- Post toegevoegd Tue 16 Aug 2011 om 23:14 ----------

waarom, ik denk namelijk minder khal :(

Bevatten vetcellen bij vrouwen dan meer of minder vet?
 
Weet je hoeveel kcal dat bij vrouwen is???

lijkt me dat dit hetzelfde blijft maar natuurlijk zal de verbranding van die kg van persoon tot persoon wat verschillen ;)
 
Back
Naar boven