Fitness Seller

Domme vragen bestaan niet. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Maar als je nu die 18.5 procent meeberekent in de kansberekening? Of heb je dat al gedaan? :o Nee, toch? Ofwel?
 
Die 18,5% is een procentueel verschil ten opzicht van de verwachting.
 
190.000 * 1/7 = 27.000
27.000 - 22.000 = 5.000
5.000 / 27.000 = 0.185

niet zo moeilijk toch?
Nu ga je er vanuit dat er evenveel zondagen als andere dagen in 2005 waren, wat niet het geval is. Een jaar duurt niet exact 52 weken, er gingen 53 zaterdagen in het jaar 2005 en 52 van de andere dagen van de week. Bij benadering kun je er voor het gemak wel vanuit gaan (1/7e).

Dus de kans op een zondagbevalling is 18,5% kleiner dan verwacht, dus de kans dat de vier kids op zondag zijn geboren is (1/7-0.185*1/7)^4 = 0.000184 of wel 0.0184% (afgerond). Correct?

Als het aantal bevallingen elke dag hetzelfde zou zijn, zou het 0.0416% zijn. Flink verschil dus (relatief).
 
Laatst bewerkt:
Nu ga je er vanuit dat er evenveel zondagen als andere dagen in 2005 waren, wat niet het geval is. Een jaar duurt niet exact 52 weken, er gingen 53 zaterdagen in het jaar 2005 en 52 van de andere dagen van de week. Bij benadering kun je er voor het gemak wel vanuit gaan (1/7e).

Dus de kans op een zondagbevalling is 18,5% kleiner dan verwacht, dus de kans dat de vier kids op zondag zijn geboren is (1/7-0.185*1/7)^4 = 0.000184 of wel 0.0184% (afgerond). Correct?

Als het aantal bevallingen elke dag hetzelfde zou zijn, zou het 0.0416% zijn. Flink verschil dus (relatief).
Helemaal eens.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Waarom rijden teveel mensen zonder lichten bij mistig weer en/of gietende regen? Ik vraag dit voor een vriend die doorgaans te snel rijdt
 
Waarom rijden teveel mensen zonder lichten bij mistig weer en/of gietende regen? Ik vraag dit voor een vriend die doorgaans te snel rijdt
Dit zie je ook vaak genoeg s'avonds in de bebouwde kom...
 
Dit zie je ook vaak genoeg s'avonds in de bebouwde kom...
Bizar... Vooral omdat, dacht ik, bij nieuwe(re) modellen ze automatisch aangaan. Althans, ik heb zo'n functie. (bouwjaar 2014) Uiteraard kan dit uitgeschakeld worden. Alleen is daar weinig tot geen reden toe. 🤷‍♂️

Gaarne vanaf nu verplichten in elk nieuw model zonder dat de desbetreffende functie uitgeschakeld kan worden. Waarvoor dank!
 
Laatst bewerkt:
Lichtsensors in bepaalde autos pakken mist niet op denk ik. Zie het ook regelmatig en irriteert me mateloos.

Volgens mij vooral probleem bij het renault concern
 
Vreemd... Mistlampen moet ik wel nog manueel aanleggen trouwens.
 
Gaarne vanaf nu verplichten in elk nieuw model zonder dat de desbetreffende functie uitgeschakeld kan worden. Waarvoor dank!
Is dagrijverlichting nu niet verplicht dan?
 
Ja, maar wat heb je daar aan in dat soort weersomstandigheden? :o
Niets, maar dat is het rotte er aan, nu dagrijverlichting verplicht is, zal een dimlicht verplichting er niet snel komen en veel automobilisten zijn lui dus laten ze hun sensoren het licht regelen.
 
Waarom rijden teveel mensen zonder lichten bij mistig weer en/of gietende regen? Ik vraag dit voor een vriend die doorgaans te snel rijdt

Wil mijn koplampen sparen...niet uit pinnigheid maar als die het begeven moet ik naar de garage en heb ik nu absoluut geen tijd voor.
 
Wil mijn koplampen sparen...niet uit pinnigheid maar als die het begeven moet ik naar de garage en heb ik nu absoluut geen tijd voor.
Denk dat ie nog langer bij de garage ligt als iemand je over het hoofd ziet :trollface:
 
Hoezo sparen? De paar lampen die ze vervangen? :o
 
Bij meeste merken moet je echt kinderhandjes hebben om ze zelf te kunnen vervangen of het is een vaag foefje
 
Nou, koop dan een fiets. Dan heb je nog van die knipperende lichtjes ook.

:trollfacex:
 
Waarom rijden teveel mensen zonder lichten bij mistig weer en/of gietende regen? Ik vraag dit voor een vriend die doorgaans te snel rijdt
Vanaf '11 is het verplicht om dagrijverl te hebben op nieuwe auto's, dit was toen enkel voor. Vanaf 2015 is ook achter verplicht bij nieuwe auto's. Dat scheelt dus al. Als het dan donker wordt of men rijdt een tunnel in gaat dimlicht automat aan maar niet met mist omdat het licht is. Veel bestuurders weten dat niet, interesseren zich daar niet voor of denken dat dagrijverl het wel regelt. Lopen vanzelf tegen een boete aan met mist lijkt mij want dimlicht is dan sws verplicht. Mistlampen voor mogen pas aan als het zicht minder dan 200m is, mistlampen achter pas bij minder dan 50m.
 
Laatst bewerkt:
Waarom rijden teveel mensen zonder lichten bij mistig weer en/of gietende regen? Ik vraag dit voor een vriend die doorgaans te snel rijdt
Ik gok tegenwoordig mensen die vergeten hun licht aan te doen. Zo ben ik recent van een auto uit 2019 geswitched naar een iets ouder waar je met de hand het licht aan moet zetten. De eerste paar keren betrapte ik mezelf er op dat ik tijden zonder licht reed.
 
Back
Naar boven