MuscleMeat

Domme vragen bestaan niet.

Bezoekers in dit topic

Door de nagisting op fles en de brett cultuur schijnt hij ook zuurder te worden met de jaren. Orval fans vinden het leuk verschillende jaren naast elkaar te drinken om zo te kijken hoe de smaak is veranderd.
Dat is een leuk idee, ik lees dat er zelfs al enorme verschillen zijn tussen net van de brouwerij, 6 maanden en een jaar.

Vraagje: volgens oa Wikipedia is de Brett die Orval gebruikt opgekweekt in een lab en/of niet meer wild en is het anders dan bij de spontane gisting van geuze of lambiek. Ook het samenspel van rijpen op vaten bij spontane gisting mist hier omdat het pas op een later moment wordt toegevoegd.

Heb jij een goed linkje oid waar dit wordt uitgelegd?
 
Dat is een leuk idee, ik lees dat er zelfs al enorme verschillen zijn tussen net van de brouwerij, 6 maanden en een jaar.

Vraagje: volgens oa Wikipedia is de Brett die Orval gebruikt opgekweekt in een lab en/of niet meer wild en is het anders dan bij de spontane gisting van geuze of lambiek. Ook het samenspel van rijpen op vaten bij spontane gisting mist hier omdat het pas op een later moment wordt toegevoegd.

Heb jij een goed linkje oid waar dit wordt uitgelegd?
Proefondervindelijk lijkt me nog steeds de beste leerschool.
 
Geen idee eigenlijk. Gist opkweken in een lab had ik nog niet van gehoord. Sommige wild brouwers hebben hun eigen gist cultuur die ze dan huiscultuur noemen, die hou je in leven zeg maar. Net zoals bij zuurdesem brood bijvoorbeeld. Erg leuke docu over gisten: https://www.npostart.nl/de-smaak-van-joel/20-10-2021/KN_1727500

Brouwerij Oedipus had ook een keer een bier in collab met dierentuin Artis, waar ze gist hadden "gevangen" in de deirentuin en gebruikt in het bier. Helaas nooit ergens te koop gezien dat bier.

Orval staat nog op mijn to drink lijstje. Misschien wel leuk om te bewaren naast mijn jaargangen van kruikjes Hertog Jan Grand Prestige. Heb ze al vanaf 2017 liggen.
 
Mentat als mijn supermarkt o.a. dit standaard in de schappen heeft staan ga ik niet naar een slijter voor bier.
45FC0F57-5883-4396-9FFE-8B8E1BA42EDA.jpeg


Ok, 2 van de 3 zijn trappist.
 
Kan een pand de classificatie rijksmonument krijgen terwijl je het al in bezit hebt?
 
Waarom betaal ik over mijn anabolen geen importkosten en btw (UK/China) maar over kleding wel?
 
Wat er op de Import papieren durf ik niet te zeggen, alleen voor pakketten uit Engeland rond de €50 betaal ik ook gewoon een x bedrag.
 
Waarom betaal ik over mijn anabolen geen importkosten en btw (UK/China) maar over kleding wel?
Ligt er aan hoe ze het pakket opgeven kwa waarde.
 
Wat er op de Import papieren durf ik niet te zeggen, alleen voor pakketten uit Engeland rond de €50 betaal ik ook gewoon een x bedrag.
Onder de 23 euro meen ik was zonder belasting? Moet het weer even opzoeken.
 
  • Like
Waarderingen: ACE
Ligt er aan hoe ze het pakket opgeven kwa waarde.
Ja dat weet ik, maar volgens mij is dat allemaal veranderd en betaal je sowieso iets. Over m’n roids heb ik nog nooit wat betaald
 
Ja dat weet ik, maar volgens mij is dat allemaal veranderd en betaal je sowieso iets. Over m’n roids heb ik nog nooit wat betaald
Maar waarom bestek jjj uit China 🇨🇳. Makkelijker gewoon bij een dealerrt
 
Back
Naar boven