AndroidHealthClinic

Donkere mensen meer aanleg? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

De tering wat een onzin! Er is geen connectie tussen huidskleur en aanleg voor spiermassa. Er zijn blanken met veel/weinig aanleg en er zijn donkeren met veel/weinig aanleg. Ik ben zelf een halfbloedje en ik groei echt niet harder als menig blanke. Complete onzin!
 
De tering wat een onzin! Er is geen connectie tussen huidskleur en aanleg voor spiermassa. Er zijn blanken met veel/weinig aanleg en er zijn donkeren met veel/weinig aanleg. Ik ben zelf een halfbloedje en ik groei echt niet harder als menig blanke. Complete onzin!

Ben ik het helemaal mee eens.
 
De tering wat een onzin! Er is geen connectie tussen huidskleur en aanleg voor spiermassa. Er zijn blanken met veel/weinig aanleg en er zijn donkeren met veel/weinig aanleg. Ik ben zelf een halfbloedje en ik groei echt niet harder als menig blanke. Complete onzin!

het gaat ook niet om 1 persoon maar over het algemeen.
 
het gaat ook niet om 1 persoon maar over het algemeen.

Je ziet toch wat ik zeg? Blanken met/zonder aanleg, donkere met/zonder aanleg. Nutteloze discussie die al 1000x gevoerd is en het antwoord blijft hetzelfde.

Vraag je dit eens af: Waarom gebruikt een bodybuilder donkere tanning?
 
Natuurlijk hangt het van je eigen genen af (dus wat paps en mams je gegeven hebben) of jij huge wordt of niet. Echter er is wel een bepaalde !correlatie! te zien tussen een West-Afrikaanse achtergrond en een goede aanleg voor spieren aan te maken. (let op: ik bedoel correlatie, en geen direct verband). Achter dit verschijnsel kunnen een paar verklaren zitten: West-Afrikanen hebben over het algemeen iets meer type 2 spieren (de spieren die nodig zijn voor korte kracht explosies, en die spieren die tevens groter zijn dan de type 1 uithoudingsvermogen spieren), dan Europeanen.

Verder hebben West-Afrikanen gemiddeld een iets hoger testosteron-gehalte, wat natuurlijk spiergroei, en je vetpercentage ten goede komt. Tel daarbij op een lichaamsbouw met veel extremen: zeer smalle taille, met zeer brede schouders, smalle polsen en enkels, met huge biceps en grote bovenbenen, (niet iedere W-A heeft dit natuurlijk, maar deze lichaamsbouw zul je stukken minder bij een Europeaan vinden). Dit zijn verhoudingen die het lichaam een meer stripboek-achtig fysiek geven, en vaak estetisch beter eruit zien. Tevens geeft de extreme pigmentatie een effect waardoor je gespierder lijkt.

Echter je kan je afvragen: net zoals Afrika een gevarieerd continent is, is Europa dat enigszins ook (zij het wel met minder extremen maar toch). Het is daarom curieus te noemen dat men West-Afrikanen vergelijkt met Europeanen in het algemeen terwijl binnen Europa ook een zekere geografische correlatie te zien is met meer meso/endomorphe mensen, en meer ectomorphe mensen. Bijvoorbeeld: in Noord-West europa, zie je zowel veel ecto's, als veel gespierde goed gebouwde meso/endo's. In Zuid-Europa daarentegen zijn de mensen over het algemeen toch al een stuk minder zwaar gebouwd, en vallen vooral onder de ecto's. In Oost-Europa zal je toch al snel meer meso's zien (bijvoorbeeld de Polen: veel daarvan zijn echt huge). Het zou misschien daarom interessant zijn als we ook tussen die groepen onderling het testosteronniveau en aantal fast-twitch fibers meten.

Wat betreft de theorie van de superieure slaven en hun nakomelingen: goed bestand zijn tegen ziektes en hard werken geeft je nog geen betere genen voor sport. Bedenk dat Europeanen al duizenden jaren lang ook in de barre kou moesten overleven. Bovendien weet ik niet of je na enkele generaties (slavernij was tot 1850 ofzoiets) al kan spreken van een superieure genenpoel. Het klopt inderdaad dat de nakomelingen van slaven in Amerika (Noord- an Zuid-Amerika), het goed doen in sport, echter dit kan net zo goed te verklaren zijn omdat veel zwarten blanke voorouders hebben (de slavenmeesters hadden er een handje van om zwarte vrouwen te kiezen als maitresses).
 
maar genen? ...ik heb jay cutlers pa gezien in one step closer maar die is skinny as hell! echt mager gewoon. dat maakt t dan ook weer moeilijker deze discussie :D ...
 
In de sportschool is het mij opgevallen dat het merendeel van de echte buffe mensen zwart zijn. Terwijl er zat blanken trainen. Hebben negers nou meer aanleg?

die hebben meer tijd omdat de meeste niet werken.........;)
 
Back
Naar boven