XXL Nutrition

Donkere urine

Bezoekers in dit topic

Danny1974

Novice
Lid geworden
8 aug 2022
Berichten
1
Waardering
2
Lengte
1m85
Massa
106kg
Vetpercentage
18%
Hallo beste bodybuilding,

Zijn jullie ook bekent met donkere urine en bloed in de urine? Zit zelf tijdje in de kuur en nu zit er beetje bloed in de urine kan dat gebeuren met kuren
 
Met bloed in urine of ontlasting geldt doorgaans: hoe donkerder de kleur, hoe minder oké. Zou idd maar een afspraak maken
 
Hallo beste bodybuilding,

Zijn jullie ook bekent met donkere urine en bloed in de urine? Zit zelf tijdje in de kuur en nu zit er beetje bloed in de urine kan dat gebeuren met kuren

Voldoende drinken (water 3-4L) hou het in de gaten. Ochtendurine is altijd geconcentreerd, en als je weinig drinkt blijft het donker kleur.
Als je echt druppel bloed hebt bij het plassen kan een adertje geknapt zijn, dat zou ik wel ff na laten kijken. Ook als de donkere Urine niet alleen van vanochtend is, en voldoende drinkt.
 
Voldoende drinken (water 3-4L) hou het in de gaten. Ochtendurine is altijd geconcentreerd, en als je weinig drinkt blijft het donker kleur.
Als je echt druppel bloed hebt bij het plassen kan een adertje geknapt zijn, dat zou ik wel ff na laten kijken. Ook als de donkere Urine niet alleen van vanochtend is, en voldoende drinkt.
Iets als een andertje is helder rood. Iets wat dieper zit, heeft minder zuurstof en is daardoor donkerder.

En ook als het helder is, wil je toch uitsluiten dat je bv een poliep in je plasbuis hebt, lijkt mij.
 
Iets als een andertje is helder rood. Iets wat dieper zit, heeft minder zuurstof en is daardoor donkerder.

En ook als het helder is, wil je toch uitsluiten dat je bv een poliep in je plasbuis hebt, lijkt mij.
OP is erg beknopt qua info. Je hoeft niet altijd maar direct naar EHBO od. als je belt naar huisartsenpost/dagwaarneming, moet je ook een lading vragen beantwoorden voor je er een afspraak kunt maken
 
Iets als een andertje is helder rood. Iets wat dieper zit, heeft minder zuurstof en is daardoor donkerder.
Je slagaders liggen overwegend behoorlijk diep, maar ik kan je garanderen dat het zuurstofgehalte daar wat hoger ligt dan in je (oppervlakkige) aders.

TS:
Zichtbaar bloed in urine = huisarts. Of had je stiekem rode bieten gegeten daarvoor?
 
Je slagaders liggen overwegend behoorlijk diep, maar ik kan je garanderen dat het zuurstofgehalte daar wat hoger ligt dan in je (oppervlakkige) aders.

TS:
Zichtbaar bloed in urine = huisarts. Of had je stiekem rode bieten gegeten daarvoor?
Doelde op oud bloed, maar is vast/hopelijk wat vergezocht
 
Als ik bloed in urine had en wist niet wat te doen, ga ik niet eerst een account hier aanmaken, maar kijk ik in Google en zie ik dit als 1e hit.


In het kort:
  • Er is bloed zichtbaar in de urine of uit onderzoek blijkt dat er rode bloedcellen aanwezig zijn in de urine.
  • Bloed in urine ontstaat bij schade aan de nieren, urineleiders, blaas of plasbuis.
  • Soms is het bloed helderrood, soms bruin en soms helemaal niet zichtbaar met het blote oog.
  • Door de urine onder een microscoop te bekijken, kan meestal een diagnose worden gesteld. Soms moet je naar een nefroloog of uroloog in het ziekenhuis.
  • Ga bij bloed in de urine altijd langs de huisarts.

je hoeft niet gelijk angst te hebben om je kuur, het gaat om je gezondheid, en wij weten te weinig uit je OP.

je mag van iemand van 48 jaar wel iets meer verwachten qua volwassenheid
 
Hallo beste bodybuilding,

Zijn jullie ook bekent met donkere urine en bloed in de urine? Zit zelf tijdje in de kuur en nu zit er beetje bloed in de urine kan dat gebeuren met kuren
Dat zijn je nieren! Snel naar de dokter!
 
Heb dat ook wel eens gehad na 10x sex on the beach cocktails
 
Back
Naar boven