XXL Nutrition

Contest Log Don’t wish for it, work for it! - Strive4muscles Contest Log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Duimen voor een spoedig herstel , wellicht is shockwavetherapie een optie? (bij fysio)
Ik zal de opties met hem eens bespreken, alles om er zo spoedig mogelijk vanaf te zijn :p
 
BENEN (23 juli 2020)
Seated leg curl 3x10x105kg laatste set ds 6x75kg + 10 partials + 10 sec iso hold
Watson legpress 10x400kg, 10x480kg, 10x520kg (alleen de laatste 3 werksets genoteerd gestart met 80kg en steeds verhoogd met 80kg en 10 reps)
Leg extensions ds of death 10x75kg, 10x95kg 10x115 ds 10x85kg ds 10x55kg
HS single legpress 10x140kg, 10x180kg, 6x200kg
Stiff legged db deadlifts 3x10x70kg

Wonder boven wonder een geweldige legday! Squats uit veiligheid wel geskipt, maar wel een dikke PR op de legpress. Voor het trainen die knie helemaal ingesmeerd met paardenzalf, de quads gefoamrolt, 5 min warm gefietst en kniebanden aan en toen ging bijna alles pijnloos.
 
Mooi dat het goed ging. Schoeisel is erg belangrijk, maar de fysio zal mogelijk wel over zooltjes ofzo beginnen. En een pijntest doen, sterkte!

Heb je trouwens een sport zoals basketbal of volleybal gedaan? Of doe je weleens jump squats o.i.d.? Volgens mij wordt een Jumpers Knee vaak door springen (vandaar de naam ook) verzoorzaakt? Ik zou v.w.b. cardio in ieder geval iets zonder schokbelasting doen, maar dat doe je denk ik al (fietsen/crosstrainer).
 
BENEN (23 juli 2020)
Seated leg curl 3x10x105kg laatste set ds 6x75kg + 10 partials + 10 sec iso hold
Watson legpress 10x400kg, 10x480kg, 10x520kg (alleen de laatste 3 werksets genoteerd gestart met 80kg en steeds verhoogd met 80kg en 10 reps)
Leg extensions ds of death 10x75kg, 10x95kg 10x115 ds 10x85kg ds 10x55kg
HS single legpress 10x140kg, 10x180kg, 6x200kg
Stiff legged db deadlifts 3x10x70kg

Wonder boven wonder een geweldige legday! Squats uit veiligheid wel geskipt, maar wel een dikke PR op de legpress. Voor het trainen die knie helemaal ingesmeerd met paardenzalf, de quads gefoamrolt, 5 min warm gefietst en kniebanden aan en toen ging bijna alles pijnloos.
Heel Nice, ik voelde mij het laatst al super sterk met mijn 450legpress en jij gaat dat reppen+nog wat :p
 
Je beschrijft een jumpersknee en gaat vervolgens wel voluit benen trainen, niet echt handig bro...
Als je m’n reactie 1 pagina terug leest zie je dat ik heb gezegd dat ik oefeningen zou gaan doen waarbij ik geen pijnklachten ervaar. Squats, lunges zijn op dit moment de boosdoener van het probleem. Denk je serieus dat ik na de jaren die ik train voor mezelf niet kan nagaan wat wel en niet goed voelt? Als ik ook maar kleine irritatie bij de legpress had gevoelt was ik gestopt. Het is nu eenmaal m’n mindset, ook al heb ik een blessure of pijnklachten... alsnog zoek ik een manier om op een veilige manier een succesvolle/uitdagende training neer te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Heel Nice, ik voelde mij het laatst al super sterk met mijn 450legpress en jij gaat dat reppen+nog wat :p
Het was een goeie dag haha, die 520kg was ook insane zwaar en de laatste 2 reps hadden ook wat dieper gemogen :p
 
Mooi dat het goed ging. Schoeisel is erg belangrijk, maar de fysio zal mogelijk wel over zooltjes ofzo beginnen. En een pijntest doen, sterkte!

Heb je trouwens een sport zoals basketbal of volleybal gedaan? Of doe je weleens jump squats o.i.d.? Volgens mij wordt een Jumpers Knee vaak door springen (vandaar de naam ook) verzoorzaakt? Ik zou v.w.b. cardio in ieder geval iets zonder schokbelasting doen, maar dat doe je denk ik al (fietsen/crosstrainer).
Voor ik met fitness/bodybuilding ben begonnen heb ik op hoog niveau gebasketbalt. Ik heb tijdens deze periode ook wel eens last gehad van Jumpers Knee, vandaar dat ik ook snel doorhad dat waarschijnlijk weer om deze blessure ging. In het verleden is het telkens vanzelf weggetrokken.

Jumpers Knee wordt idd veroorzaakt door explosieve bewegingen (waaronder ook springen). Maar komt ook geregeld voor onder bb en powerlifting, daar wordt het ook wel patella tendinitis genoemd. Het kan meerder oorzaken hebben, een disbalans in de quadricep, overbelasting etc en dit laatste is wat m’n fysio in mij geval ook aangaf. Het is even kijken welke oefeningen voor irritatie zorgen en deze tijdelijk skippen... voor nu vooral focus leggen op het eccentrische gedeelte van oefeningen waarmee je de pees traint en geen irritatie ervaart.

Volgende week maandag weet ik in iedergeval meer wat er aan de hand is en wat het plan van aanpak wordt. Ik ben al blij dat m’n fysiotherapeut niet iemand is van het passieve (rusten), maar echt doelbewust gaat kijken hoe je z’n blessure in de toekomst kan voorkomen en what to do tijdens het ervaren van de klachten.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Als je m’n reactie 1 pagina terug leest zie je dat ik heb gezegd dat ik oefeningen zou gaan doen waarbij ik geen pijnklachten ervaar. Squats, lunges zijn op dit moment de boosdoener van het probleem. Denk je serieus dat ik na de jaren die ik train voor mezelf niet kan nagaan wat wel en niet goed voelt? Als ik ook maar kleine irritatie bij de legpress had gevoelt was ik gestopt. Het is nu eenmaal m’n mindset, ook al heb ik een blessure of pijnklachten... alsnog zoek ik een manier om op een veilige manier een succesvolle/uitdagende training neer te zetten.

Ja want je voelt alleen tijdens het trainen wat wel en niet goed is en het kan vaste geen reactie een dag later geven. Ik snap dat je het verdedigd en ik zou het zelf ook moeilijk vinden maar het is gewoon dom.
 
Ben wel eens met Bokito though, Zelf ook meermaals met dit bijltje gehakt en door blijven duwen maakt het niet beter. Zou in ieder geval zeggen probeer dagelijks je quadriceps rondom los te rollen en vooral de focus te leggen op unilateraal en vrije beweging te pakken, single leg boxsquats, bulgarian splitsquats en dat soort rehab oefeningen en vooral niet goor gaan op oefeningen zoals leg extensions.
 
Ja want je voelt alleen tijdens het trainen wat wel en niet goed is en het kan vaste geen reactie een dag later geven. Ik snap dat je het verdedigd en ik zou het zelf ook moeilijk vinden maar het is gewoon dom.
Ik snap je reactie, zeker niet slim. Want het zit maar in een klein hoekje en je bent weer terug bij af. Maar je kent de mindset van een echte bodybuilder. Het is ook heel moeilijk als je trainingspartner je zit op te jutten, alles pijnloos verloopt... Op een gegeven moment zat ik in de zone :P
Wat ik wel heel apart vind is dat de irritatie vanmorgen dus vele malen minder is, terwijl je zou verwachten dat het veel erger zou zijn. Komende weken iig slimmer trainen en oefening die de pijn veroorzaken vermijden.
 
Ik snap je reactie, zeker niet slim. Want het zit maar in een klein hoekje en je bent weer terug bij af. Maar je kent de mindset van een echte bodybuilder. Het is ook heel moeilijk als je trainingspartner je zit op te jutten, alles pijnloos verloopt... Op een gegeven moment zat ik in de zone :P

Dat zei ik ook ik snap het wel maar het is niet slim. Zelf 1,5 jaar een knieontsteking gehad in mijn jonge jaren omdat ik dom en eigenwijs was:p. Mooi dat je geen reactie hebt.
Wat ik wel heel apart vind is dat de irritatie vanmorgen dus vele malen minder is, terwijl je zou verwachten dat het veel erger zou zijn. Komende weken iig slimmer trainen en oefening die de pijn veroorzaken vermijden.
 
Ben wel eens met Bokito though, Zelf ook meermaals met dit bijltje gehakt en door blijven duwen maakt het niet beter. Zou in ieder geval zeggen probeer dagelijks je quadriceps rondom los te rollen en vooral de focus te leggen op unilateraal en vrije beweging te pakken, single leg boxsquats, bulgarian splitsquats en dat soort rehab oefeningen en vooral niet goor gaan op oefeningen zoals leg extensions.
Nu ik er een nachtje over heb geslapen denk ik ook, mmhh kan eigenlijk wel van geluk spreken dat het niet erger is geworden. Goed dat jij en Bokito me even wakker schudden (had ik andersom ook gedaan hoor en ik vat dat ook niet negatief op, meer uit zorg).

Wat je aangeeft met betrekking tot het losmaken is dus precies wat ik gister heb gedaan en ook gelijk kreeg geadviseerd van de fysio. Ik heb het geluk dat m'n fysio ook bij mij in de gym sport dus die heeft me gelijk voorgedaan hoe ik ze het beste kon losmaken. Ik heb het geluk dat je keuze aan been apparatuur bij platinum immens is. Gister bijv ook de single leg press gedaan en de Watson leg press en daar voel ik gewoon 0,0 belasting in de knieën. Het is voornamelijk squats en lunges waarbij ik nu even voorzichtig moet zijn. Misschien de eerste keer squats weer eens met z'n box doen zoals je aangaf en bulgarians / unilaterale bewegingen heb ik sowieso altijd wel in m'n legdays.
 
Wat voor leg press was dat eigenlijk? Ik bedoel van welk bedrijf
Watson legpress, een van de chillste 45 graden legpresses die ik ooit heb gedaan.
 
pff jullie hebben daar een zooitje top apparatuur staan. Nice.
Jup only the best, ben ze ook echt wel dankbaar daarvoor. Platinum is altijd op zoek naar verbetering/vernieuwing.
 
BORST/SCHOUDERS/TRICEPS (24 juli 2020)
Incline db press 10x50kg, 10x54kg
Incline bb press 8x100kg, 7x110kg
HS incline machine press 3x10x80kg
Machine chest flys 3x12x80kg
Rear delt db flys 3x20x14kg
Standing machine side lateral raises 3x10x10kg
HS machine shoulder press 3x8x100kg
Swiss bar french press ss swiss bar press 3x8x60kg SS 3x6x60kg
One arm cable extensions 3x12x20kg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven