AndroidHealthClinic

Doodpunt beland (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

adje789

Novice
Lid geworden
6 mei 2015
Berichten
16
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
75kg
Vetpercentage
6%
Train nu in totaal 2 jaar waarvan het eerste jaar aankloten was. Ik zit nu met het volgende probleem, ben van 65kg naar 75kg gegaan incl. daling in vetpercentage. Alleen ben ik nu voor mijn gevoel op een doodpunt beland. Ik kom nauwelijks tot niets aan (heb van nature een ecto bouw en heb altijd moeite gehad met aankomen). Misschien weten jullie wat ik verkeerd doe?

Mijn trainingsschema:

ma: borst, biceps
di: voetbal
wo: rug, schouders, traps
do: voetbal
vr: borst, triceps
za: benen
zo: voetbal

Zoals je ziet doe ik elke dag aan sport. Ik stop aan het einde van dit seizoen met voetbal (seizoen duurt nog 2 weken) en hoop zo meer rust te pakken en meer aan te komen.

Mijn voedingsschema:

Banaan - 1 stuk
Melk (halfvol) - 500 ml
Whey Perfection - 56 gr
Chocolademelk (halfvol) - 2 l
Boterham (bruin) - 8 sneden
Boter - 40 gr
Kipfilet - 60 gr
Kwark (mager) - 500 gr
Pindakaas - 4 beleg

Totaal: 3767 kcal - 206,4 e - 452,1 k - 107 v

Mijn avondeten heb ik niet in mijn voedingsschema opgenomen omdat, dat elke avond varieert. Dit komt er nog eens bovenop bij de macro's. Ik hou me elke dag strikt aan het voedingsschema en eet dus elke dag hetzelfde (heb hier totaal geen moeite mee) alleen het avondeten varieert per dag zoals ik al eerder aangaf.
 
Laatst bewerkt:
Als je stopt met voetbal moet het goedkomen, dan verbrand je minder...

Waarom train je borst/bicep twee keer?
Ikneem aan dat je zondag wedstrijd hebt? Waarom train je dan zaterdag benen?

Post je schema eens en een foto van je fysiek?!
(Wil cutten ben benieuwd waar k dan op uit kom, wss jouw fysiek)
 
Als je stopt met voetbal moet het goedkomen, dan verbrand je minder...

Waarom train je borst/bicep twee keer?
Ikneem aan dat je zondag wedstrijd hebt? Waarom train je dan zaterdag benen?

Post je schema eens en een foto van je fysiek?!
(Wil cutten ben benieuwd waar k dan op uit kom, wss jouw fysiek)

Zoals je op de foto's kunt zien loopt mijn borst achter vergeleken met de rest, vandaar dat ik hem momenteel 2x per week pak. Ik train zaterdag mijn benen omdat ik er gewend aan ben geraakt, in de wup tijdens de wedstrijd zondag kan ik ze weer lekker los lopen.

2nas8xg.jpg


6giu4l.jpg
 
Laatst bewerkt:
Netjes fysiek, snap waarom je borst en bicep twee keer pakt ja...

Post je trainingsschema is dan, misschien dat daar verbeterpunten liggen.
Maar zoals ik al zei, als je stopt met voetbal dan komen de gains wel, was bij iig wel zo..
 
Netjes fysiek, snap waarom je borst en bicep twee keer pakt ja...

Post je trainingsschema is dan, misschien dat daar verbeterpunten liggen.
Maar zoals ik al zei, als je stopt met voetbal dan komen de gains wel, was bij iig wel zo..

Laten we het hopen :). Ik sport thuis en beschik over de benodigde apparatuur om de volgende oefeningen te doen, vandaar dit schema. Doe momenteel alles 5x5 (5 sets, 5 reps), vroeger hield ik me aan een 4x8 schema maar lees bijna overal dat 5x5 beter is voor massa.

Heb weinig variatie in de oefeningen, deed eerder bijv. 1x barbell bench press en 1x dumbbell flyes ipv 2x barbell bench press maar merkte veel minder bij deze oefening vandaar.. Doe daarom alle oefeningen waarbij ik voor mijn gevoel mijn spieren het beste sloop 2x ipv van meer variatie waarbij ik mijn spieren voor mijn gevoel minder sloop.

Deadlift ben ik mee gekapt nadat ik een aantal keer flink door men rug ben gegaan.

ma:
- borst: barbell bench press 5x5
- biceps: barbell curl 5x5
- borst: barbell bench press 5x5
- biceps: barbell curl 5x5

wo:
- rug: pull up (met extra gewicht) 5x5
- schouders: military press 5x5
- traps: barbell shrug 5x5
- rug: pull up (met extra gewicht) 5x5
- schouders: military press 5x5
- traps: barbell shrug 5x5

vr:
- borst: barbell bench press 5x5
- triceps: close-grip bench press 5x5
- borst: barbell bench press 5x5
- triceps: close-grip bench press 5x5

za:
- benen: barbell squat 5x5
- kuiten: barbell standing leg calf raise 5x5
- benen: barbell squat 5x5
- kuiten: barbell standing leg calf raise 5x5
 
Laatst bewerkt:
Is geen sterk schema hoor... En waar zijn triceps ?
 
Is geen sterk schema hoor... En waar zijn triceps ?

Had een klein foutje gemaakt, heb mijn vorige bericht aangepast. Biceps pak ik 1x per week en triceps ook 1x per week.
 
Als je meer massa wilt, zou ik toch voorstellen om je schema wat aan te passen. Bijvoorbeeld meer een ub/lb aanpak. Verder zou ik er ook voorzorgen dat je voor je borst een incline toevoegd voor meer zichtbare massa, als het past de incline en decline benchpress op dezelfde dag.

en WTF... twee maal 5x5 benchpress op dezelfde dag? dat is cardio, geen krachttraing! Ga dan lekker buiten rennen ofzo ;)

bijvoorbeeld eerste upper dag (lichte tricep dag):
3x5 incline B press
3x5 decline db press
3x8 chin (goed voor de biceps)
row
curls

tweede upper dag (lichte bicep dag)
3x5 barbell benchpress
3x8 incl. flies
3x8 pullup
3x8 b.row or pendlay
3*10 face pulls
3x8 tricep concentratie oefening
 
Als je meer massa wilt, zou ik toch voorstellen om je schema wat aan te passen. Bijvoorbeeld meer een ub/lb aanpak. Verder zou ik er ook voorzorgen dat je voor je borst een incline toevoegd voor meer zichtbare massa, als het past de incline en decline benchpress op dezelfde dag.

en WTF... twee maal 5x5 benchpress op dezelfde dag? dat is cardio, geen krachttraing! Ga dan lekker buiten rennen ofzo ;)

bijvoorbeeld eerste upper dag (lichte tricep dag):
3x5 incline B press
3x5 decline db press
3x8 chin (goed voor de biceps)
row
curls

tweede upper dag (lichte bicep dag)
3x5 barbell benchpress
3x8 b.extension of lichte deadlift
3x10 front squat
3x10 een been curl variant of lunges
kuiten
buik oefeningen
etc.

Thx voor de tips.
 
Graag gedaan, zie mijn edit voor de juiste tip ;).

Zit trouwens alleen met het probleem dat ik momenteel over een vlakke halterbank beschik en daardoor incline/decline niet kan doen. Zit er daarom aan te denken om een verstelbare te kopen.
 
Miss hien een tip om toch te gaan deadliften.....
Een zware deadlift of squat is eigenlijk wel een must in je s hema...

En aangezien je thuis traint lijkt me deadlift verstandiger, geen probleem met een goede uitvoering
 
idd leren deadliften, en niet te zwaar als je de techniek nog niet beheerst.
zou een andere schema doen bijv.

squat
bench
deadlift
chins

squat
overhead press
bor
dips

dit 3 x per week (ik neem aan dat je niet over dumbbels beschikt)

of wat 2green zegt
 
idd leren deadliften, en niet te zwaar als je de techniek nog niet beheerst.
zou een andere schema doen bijv.

squat
bench
deadlift
chins

squat
overhead press
bor
dips

dit 3 x per week (ik neem aan dat je niet over dumbbels beschikt)

of wat 2green zegt

Ik beschik wel over dumbbells maar om een of andere autistische reden :p train ik liever met een barbell dan met dumbbells.
 
Ik beschik wel over dumbbells maar om een of andere autistische reden :p train ik liever met een barbell dan met dumbbells.

Wie niet, dumbels laden is minstend twee maal zoveel werk, ik probeer het voor de dagen dat ik thuis train ook tot een minimum te houden :)

---------- Toegevoegd om 20:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:36 ----------

Zit trouwens alleen met het probleem dat ik momenteel over een vlakke halterbank beschik en daardoor incline/decline niet kan doen. Zit er daarom aan te denken om een verstelbare te kopen.

De shoulderpress heeft bijna dezelfde effecten, aanvullen met voorover gebogen (weighted) dips.
 
misschien wat minder chocomel ,en wat meer echte koolhydraten zoals pasta en rijst.
 
Als ik je voeding door de molen haal kom ik op 3000 kcal. Kloppen je berekeningen wel? (Het kan uiteraard ook aan mij liggen, ben gen brainiac). Mocht dit lager liggen dan voorheen gedacht kan je hier winst uit halen. Succes :)
 
misschien wat minder chocomel ,en wat meer echte koolhydraten zoals pasta en rijst.

Als ectomorph is het altijd zoeken welke voeding met de meeste calorieen je het makkelijkst naar binnen werkt. Volle chocolademelk is eigenlijk een veel gebruikt drankje, helaas wel lastig om als vers product te krijgen, anders gewoon volle versie melk met nesquick.

Vraagje: kom je in gewicht aan als je bulkt? (maakt niet uit of het wel/niet drogemassa is). voor mijn bulk zat ik toen met jouw gewicht veeeeel hoger in calorieen en ben niet eens een ectomorph. Vergeet ook niet dat je 7 dagen in de week traint, daar moet je voldoende voor eten.

qua herstel kan 7 dagen in de week makkelijk te veel zijn, vooral omdat je geen enkele rustdag hebt. Dus verwacht dat het straks wel beter gaat.

Had je al gedeload etc? dit is vrij standaard als je per ongeluk vast loopt (dit kun je voorkomen als je wat meer ervaring hebt).
 
misschien wat minder chocomel ,en wat meer echte koolhydraten zoals pasta en rijst.

Klinkt misschien dom, maar waarom chocomel vervangen door bijv. pasta en rijst?

Als ik je voeding door de molen haal kom ik op 3000 kcal. Kloppen je berekeningen wel? (Het kan uiteraard ook aan mij liggen, ben gen brainiac). Mocht dit lager liggen dan voorheen gedacht kan je hier winst uit halen. Succes :)

Ik heb alles van de productverpakkingen afgehaald dus dit hoort te kloppen.

Als ectomorph is het altijd zoeken welke voeding met de meeste calorieen je het makkelijkst naar binnen werkt. Volle chocolademelk is eigenlijk een veel gebruikt drankje, helaas wel lastig om als vers product te krijgen, anders gewoon volle versie melk met nesquick.

Vraagje: kom je in gewicht aan als je bulkt? (maakt niet uit of het wel/niet drogemassa is). voor mijn bulk zat ik toen met jouw gewicht veeeeel hoger in calorieen en ben niet eens een ectomorph. Vergeet ook niet dat je 7 dagen in de week traint, daar moet je voldoende voor eten.

qua herstel kan 7 dagen in de week makkelijk te veel zijn, vooral omdat je geen enkele rustdag hebt. Dus verwacht dat het straks wel beter gaat.

Had je al gedeload etc? dit is vrij standaard als je per ongeluk vast loopt (dit kun je voorkomen als je wat meer ervaring hebt).

Eerder kwam ik wel aan. Nu ben ik voor mijn gevoel op een doodpunt beland zoals ik al eerder aangaf terwijl ik nog steeds een kcal overschot haal uit mijn voeding. Op hoeveel kcal zat jij in de bulk? Heb trouwens nog nooit gedeload, maakt dit echt zo veel verschil?
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven