Fitness Seller

Doomsdaymachine wordt binnenkort terug opgestart...

Bezoekers in dit topic

MeDieViL

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
8 jan 2005
Berichten
12.252
Waardering
559
Lengte
2m30
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
media_xl_1495925.jpg


De herstelling van de grootste deeltjesversneller ter wereld, de LHC, van het Europese nucleaire onderzoekscentrum CERN in Genève is afgerond. De Large Hadron Collider (LHC) moet midden november opnieuw opstarten na een panne die meer dan een jaar duurde. Dat heeft een verantwoordelijke van het CERN vrijdag bekendgemaakt.

"De LHC is volledig hersteld, we moeten het systeem opnieuw koelen. We plannen een opstart in midden november", verklaarde de CERN-directeur tijdens een bezoek aan Madrid. De werken kosten 23 miljoen euro.

"De deeltjesversneller is zeer complex en we kunnen niet honderd procent uitsluiten dat er geen moeilijkheden zullen optreden", aldus de directeur.

Hoge verwachtingen
Toen de LHC in september opstartte, ging hij enkele dagen later stuk. De versneller moet de kennis over de structuur van materie en het universum vooruithelpen. Natuurkundigen koesteren hoge verwachtingen.

De LHC steekt honderd meter onder de grond, zit in een ring van 27 kilometer nabij de Frans-Zwitserse grens en kostte 3,76 miljard euro. Om hem te bouwen waren er twaalf jaar en zevenduizend natuurkundigen nodig.

De doorstart was aanvankelijk gepland voor het voorjaar van 2009 en werd vervolgens uitgesteld tot september en nadien dus tot november. (belga/jv)
11/09/09 19u05

Eerdere topics
http://forum.dutchbodybuilding.com/f15/morgen-donderdag-doomsday-machine-gaat-176851/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f15/meisje-pleegt-zelfmoord-angst-voor-zwart-gat-181304/

atlas_cern.jpg

2008-04-07%20-%20Deeltjesversneller%20Large%20Hadron%20Collid.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Hadron_Collider_View_Inside.jpg
 
Ik had ergens gelezen dat de mogelijkheid er is dat dat zwarte gat zo groot wordt dat het de hele aarde opslokt?

Why the **** doen ze dit dan?:o
 
Ik had ergens gelezen dat de mogelijkheid er is dat dat zwarte gat zo groot wordt dat het de hele aarde opslokt?

Why the **** doen ze dit dan?:o

Volgens de wetenschap zou dat nooit kunnen gebeuren, maar ze begeven zich natuurlijk wel op onbekend terein...
 
Crisis was het toch he?
 
Ik had ergens gelezen dat de mogelijkheid er is dat dat zwarte gat zo groot wordt dat het de hele aarde opslokt?

Why the **** doen ze dit dan?:o
Omdat nerds meer belang hechten aan prutsen met computergestuurde troep dan aan een leven?
 
Epic waste of money
 
Ok met een beetje geluk gaan er we er allemaal aan in November.

Leuk voor alle 2012 believers, krijgen ze ongelijk!
 
Komtie knal dan, komtie, komtie dan hé!
 
Volgens de wetenschap zou die nooit kunnen gebeuren, maar ze begeven zich natuurlijk wel op onbekend terein...

Niet zo slim dus.:D

om jou bang te maken ;)

Dan ga ik maar gauw zelfmoord plegen!:angstig:

Lekker bezig weer btw met die 23 miljoentjes.

---------- Toegevoegd om 23:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:56 ----------

Omdat nerds meer belang hechten aan prutsen met computergestuurde troep dan aan een leven?

Idd, denk dat deze cowboys een beetje te graag dingen willen ontdekken.
Misschien handiger om te wachten tot je er wat meer over weet en doomsday theorys volledig uit kan sluiten.
 
Lekker bezig weer btw met die 23 miljoentjes

Ach een AIG had afgelopen jaar bijna 4000x zoveel nodig om niet om te vallen, dus waar praten we over. :)
 
Ach een AIG had afgelopen jaar bijna 4000x zoveel nodig om niet om te vallen, dus waar praten we over. :)

Tjah, alle beetjes helpen he.

Dan kan je ook zeggen dat het bevriezen van bijv de studiefinanciering niks uitmaakt omdat het toch 'maar' 6 tot 12 miljoen bespaart, nou ik heb liever dat een mogelijk gevaarlijk deeltjesversnellingsproject ff wordt stopgezet dan dat ze mn studiefinanciering bevriezen.;)
 
Why the **** doen ze dit dan?:o


Basically om te kijken waaruit de kleinst bekende deeltjes bestaan door deze tegen elkaar op te laten vliegen met een zodanige snelheid dat ze uit elkaar vallen (beter geinformeerden moeten me maar corrigeren, technische achtergrond van beta wetenschappelijke concepten zijn abacadabra voor me).

Het is een volgende, wellicht betrekkelijk kleine, stap in de wat mij betreft een van de belangrijkste zoektocht ehm of drijfveer van de mensheid; ontdekken hoe en waaruit het heelal, de aarde en de mens is ontstaan.
 
Basically om te kijken waaruit de kleinst bekende deeltjes bestaan door deze tegen elkaar op te laten vliegen met een zodanige snelheid dat ze uit elkaar vallen.

Het is een volgende, wellicht betrekkelijk kleine, stap in de wat mij betreft een van de belangrijkste zoektochten van de mensheid; ontdekken hoe en waaruit het heelal, de aarde en de mens is ontstaan.

Sorry Klaas, maar één van de belangrijkste zoektochten van de mens? Dergelijke financiele uitspattingen zijn een slag in het gezicht van 2/3e van de mensheid die amper een haar hebben om aan hun gat te krabben. De prioriteiten zouden dus gerust ergens anders mogen liggen.

Typisch voorbeeldje weer van de bigger/better/more mentaliteit van het Westen.
 
ben benieuwd naar de resultaten, geld is nu toch al uitgegeven.
 
Typisch voorbeeldje weer van de bigger/better/more mentaliteit van het Westen.

Vind ik een beetje kortzichtig gesteld (en zelfs enigszins rieken naar de populistische tendens die tegenwoordig doorgaat als zijnde politiek correct..). Om in diezelfde trend mee te gaan vertaal ik jouw reactie als "laten we lange termijn vooruitgang inruilen ten gunste van het tijdelijk oplossen van korte termijn problematiek".

Je moet nooit beknibbelen op wetenschap binnen een bepaalde bandbreedte. Zonder wetenschap werden we nu nog voor de gek gehouden door zogenaamde uitverkorenen die handjeklap spelen met de kerk. Je kan een hele pagina volschrijven van voorbeelden van onderzoek waarvan hele volksstammen dachten waarom doen we dat in jezusnaam en waarom bestuderen ze dat, wat kost dat wel niet waaruit later dan allerlei vindingen zijn gekomen, of onderdelen van andere belangrijkere vindingen, die de mensheid echt vooruit hebben gebracht op het gebied van gezondheid, voeding en noem maar op. Wil natuurlijk niet zeggen dat je altijd kritisch moet blijven kijken naar je uitgaven.
 
Sorry Klaas, maar één van de belangrijkste zoektochten van de mens? Dergelijke financiele uitspattingen zijn een slag in het gezicht van 2/3e van de mensheid die amper een haar hebben om aan hun gat te krabben. De prioriteiten zouden dus gerust ergens anders mogen liggen.

Typisch voorbeeldje weer van de bigger/better/more mentaliteit van het Westen.

Als hiermee mogelijk het ontstaan van de aarde kan worden verklaard vind ik dit een zeer belangrijk onderzoek, uitgaande van de onderzoeksvraag. Die 23 miljoen is werkelijk een druppel op de gloeiende plaat (mooie paradox) waar wij 0,0 van zullen merken tijdens de huidige crisis waarin vele miljarden wereldwijd in de lucht zijn vergaan. Technologie is nog altijd een belangrijke factor in de evolutie van de mens geweest, laten we deze lijn ambitieus doorzetten zeg ik. :thumbup:
 
Back
Naar boven