Fitness Seller

Door bomen zie bos niet meer; how-to sterker worden. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ga nu gewoon eens een basic 5x5 doen.
Geen assistence gewoon de basis 3x per week.

En post je voeding ook maar eens... Onderhoud, macro's etc.
 
ik weet echt niet wat.. of hoe.. wie gelijk heeft en wie niet, iss sessies van 2 uur trainen? dagen achetr elkaar rug doen? snap het echt niet meer.. overweeg al langere tijd weer te stoppen dit slaat nergens op wat ik nu doe.. gebruik sport ook als pscychotherapie maar weet nu echt niet meer.

De adviezen en uitleg die ik geef zijn gebaseerd op studie van officiële trainingsleer en sportfysiologie.
M.a.w. op wetenschap en praktijkervaring gebaseerd.
Doe er wat mee zou ik zo zeggen.
 
Niet eigenwijs doen en de gegeven adviezen opvolgen... Das het enige wat in me opkomt als de reacties van TS lees op de zeer goede en uitgebreide adviezen in dit draadje. Ik wilde ook sterker worden in algemene zin en heb me hier laten voorlichten en ben zonder al te veel ge-ja-maar met een 5X5 en later 3X5 schema begonnen en durf gerust te zeggen dat ik blij ben dat ik de adviezen heb opgevolgd want ben sterker geworden dan ik 1.5 jaar geleden maar had durven dromen...

Dus hoppakee, stoppen met zeuren en met een SL5X5 schema gaan beginnen, lekker vanaf het begin en netjes het schema volgens, dat i.c.m. goede voeding gaat er gegarandeerd voor zorgen dat je sterker gaat worden.
 
Even los van Schema strategy, my 2cts
- kies een app (bijv strong) en LOG je sets
- kijk of je vooruit gaat, dan wel qua volume (totaal gewicht wat je in een training wegzet) dan wel gewicht per rep (en daardoor ook 1RM)
- train dan idd op 80% van de 1RM en stop, wanneer je voelt dat je de volgende rep waarschijnlijk niet meer gaat halen, geen spotter nodig, gewoon common sense, focus op een rep range van 4-6, wanneer 4-6 8-10 wordt is het tijd om de volgende training er meer gewicht bij te hangen.

wedden dat je vooruit gaat? je hoeft het niet moelijker te maken dan dat het is, zowel volume als 1RM is progress.
 
TS wordt al zeer geruime tijd op een ander forum begeleid door een elite powerlifter.
 
En? Gaar ie vooruit?
 
Ja idd, maar zo moeilijk is het allemaal niet. Je moet ook niet het onmogelijke verwachten, een natty zal nooit een AAS buffel worden, eet je niet genoeg, zal je niet groeien, is VP te hoog, zal je aan de cardio moeten, niet 15min op de spinning bike, maar uur hardlopen of spinning klas, daarnaast idd ook je calorieen tellen a,d.h.v. Je doelstelling.
en het is ook géén sprint, maar een marathon, niet na 4wkn zeggen dat er niks veranderd, hou, waar je voor kiest Eens 6mnd of langer vol. Log je werk en vier je vooruitgang, in 6mnd van 6x 80 naar 6x 90 BP,lijkt niet veel maar is wel reeel. In 8wkn van 6x 80 naar 6x 120 niet.
 
Zo, ben ik weer..Vandaag wat minder pijn (heb chronisch pijnprobleem overgehouden door lang ziek zijn) en kan wat beter/rustiger lezen..
Ja ik snap er nog niks van en denk dat het aan mij ligt. Ik heb ca 1,5 jaar 5 maal 5 getraind, ook hard triples voor vele maanden gedaan, zwaar, zwaar, zwaar na een opwarmset. Er gebeurd niets. Mensen om me heen hebben het over krachtstoename binnen enkele maanden en ik zou al blij zijn om vb. van 80 naar 85 kg bankdrukken te gaan in een paar jaar.

Full-body; Als ik ga bankdrukken heb ik 4-5 dagen spierpijn. Mijn eerdere ervaring door spierpijn heen trainen is dat ik dan achteruit ga, maar misschien kwam dat ook omdat ik 3 oefeningen per spiergroep deed?

Het eerder genoemde FB schema, ik snap de setopbouw niet.. voor de sets van 3-5 eerst een lange opwarmset lijkt me? Of is dat niet nodig als je eerst 10 min inloopt(ik begin stad op de loopband wat in te lopen/warm te worden).
En ja, als je 5 keer p.w. traint voelt het heel raar om minder te gaan trainen.. Ik moet ook eerlijjk zeggen dat ik zo vaak train om eh, om te kunnen gaan met depressie/tegenslagen in het leven..vlucht zeg maar..

Zowieso nu met boksen er bij zou ik niet weten hoe ik een FB schema zou kunnen doen, omdat je 2 dagen voor en een dag na boksen geen borst/schouders kan doen.

Toch dacht ik dat met het schema wat ik nu doe, 3 spiergroepen per keer en 'maar'2 oefeningen/spiergroep ver van overtraining/uitputting vandaan zit? Dit idd in het kader van vaker de spieren een 'kleine'puls geven.
Voor deadlift en benen pak ik nu een aparte dag, er gaat veel energie in zitten en kan me vb niet voorstellen na leg-press nog 'rustig'energie genoeg te hebben voor vb. lat-pully( ik weeg 108 kg en kan mezelf niet meer optrekken)
3 keer per week 'wat'doen en sterker worden? ja ik snap het niet en ben bang het beetje kracht wat ik heb opgebouwd weer kwijt te raken...

Zo, ik merk dat ik mezelf weer heel erg in 'ja maar'aan het herhalen ben en kan 't beter hierbij laten denk ik..
 
Volg nu gewoon zo’n basis schema (SL5x5, starting strength, of greyskull) en begin heel licht. Als je nu 5x5 kunt bankdrukken met 80kg, doe het dan met 40kg, dat zit je bokstraining of wat dan ook niet in de weg. Doe dat ook voor de andere oefening en geeft het tot begin volgend jaar een kans. Je het niets te verliezen omdat je nu ook progressie boekt.
 
Full-body; Als ik ga bankdrukken heb ik 4-5 dagen spierpijn. Mijn eerdere ervaring door spierpijn heen trainen is dat ik dan achteruit ga, maar misschien kwam dat ook omdat ik 3 oefeningen per spiergroep deed?
Weet je wel wat een FB training inhoudt?
iig niet zo een 20 oefeningen per training...

Pak nu gewoon eens de basis SL5x5, starting strength, of greyskull en dat dat doen zonder tegenstribbelen.

Je zal nog eens verbaasd staan wat het voor je kan doen.
 
Zo, ik merk dat ik mezelf weer heel erg in 'ja maar'aan het herhalen ben en kan 't beter hierbij laten denk ik..

Blij te lezen dat je dat in ieder geval in de gaten hebt. En nou stoppen met zeuren en beginnen met SL5X5 zonde gemopper :whip:
 
sammie ik snap jouw frustraties volkomen, er is geen mogelijkheid voor mij dat ik na een zware borst training nog een schouder training er achter aan kan plakken, ik heb alles daarom ook over de week verdeeld. Ik ga met je meedoen, dus laten we alle adviezen hier maar gewoon opvolgen en niet stoppen, door te stoppen is er nooit een doel bereikt, dat is de makkelijke weg.
 
Je bent +15 jaar lid.....
Wat heb je in die 15 jaar gedaan? Op zijn minst hier gelezen lijkt me? Niet lullig bedoeld hoor.... maar dan zou je toch al een en ander moeten weten.....

Neem aan dat je onderstaande wel eens hebt doorgenomen?

Beste Marina, velen van ons hebben gewoon weinig tijd, wij zitten niet net als misschien jij en een hele hoop anderen in dit vak. Als ik mij 24 uur per dag met deze passie kon bezighouden, kort gezegd als dit mijn beroep was geweest dan was het inderdaad geen kunst. Ik lig nooit voor 23:00 uur in mijn bed en dan moet je ook nog je slaap kunnen pakken.... met twee huishoudens als alleenstaand persoon is dat lastig trust me, het is voor mij en misschien ook voor hem letterlijk een race tegen de klok.

Vrijdagavonden zijn voor mij een geschenk, de gym is vrijwel leeg en ik kan mijn training voltooien zonder te moeten wachten op mensen die iets bezet houden omdat ze met hun mobiel bezig zijn, de mobiele eenheid die elke gym wel kent....
 
Beste Marina, velen van ons hebben gewoon weinig tijd, wij zitten niet net als misschien jij en een hele hoop anderen in dit vak. Als ik mij 24 uur per dag met deze passie kon bezighouden, kort gezegd als dit mijn beroep was geweest dan was het inderdaad geen kunst. Ik lig nooit voor 23:00 uur in mijn bed en dan moet je ook nog je slaap kunnen pakken.... met twee huishoudens als alleenstaand persoon is dat lastig trust me, het is voor mij en misschien ook voor hem letterlijk een race tegen de klok.

Vrijdagavonden zijn voor mij een geschenk, de gym is vrijwel leeg en ik kan mijn training voltooien zonder te moeten wachten op mensen die iets bezet houden omdat ze met hun mobiel bezig zijn, de mobiele eenheid die elke gym wel kent....
Ik zit niet in "het vak".
Ik had ook altijd gewoon veel te weinig uren in een dag zoals velen hier. Maar het is ook een kwestie van plannen en niet TE veel willen doen. Beperk je programma tot een simpel schema. Niet alle spiergroepen in 1 training en ook nog 3 oefeningen per spiergroep. Maar gewoon een gedegen programma waarbij je een uur flink hard traint.
Mijn dagen bestonden ook uit:
5:00 opstaan
6:00 naar werk rijden (1 uur)
7-8:00 trainen
8:00-18:00 werken
19:00 thuis en koken (als het verkeer meezat... vaak pas tegen 20:00 thuis)
tussendoor de zooi thuis opruimen
22:00 bed in

zaterdag/zondag huishouden/ boodschappen etc.

en zo elke dag door. (Incl. chronische slaapproblemen)
Dus ik snap je wel degelijk en weet exact hoe het is om je hele leven te moeten plannen.
Denk dat velen hier op het forum namelijk enorm krap moeten plannen maar dit dan ook over hebben voor hun "hobby/passie"

Dat is dus geen verwijt oid. ;)

Maar een simpel schema volgen zal TS het meeste brengen. Less = more.
 
Alle spiergroepen in 1 training lukt me sowieso niet, dat is voor mij een verspilde training, kan gewoon niet meer heel zwaar gaan, een split schema werkt voor mij veel beter.
 
Back
Naar boven