AndroidHealthClinic

Door bomen zie bos niet meer; how-to sterker worden. (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Alle spiergroepen in 1 training lukt me sowieso niet, dat is voor mij een verspilde training, kan gewoon niet meer heel zwaar gaan, een split schema werkt voor mij veel beter.
Kijk anders eens naar een Frank Zane split (3 dagen).
Dan pak je altijd 1 spiergroep in de week als hoofdgroep en dezelfde spiergroep nog een keer als ondersteuning. Dan pak je toch alle spiergroepen 2 x per week.
Gewoon een ideetje. :)
 
Het grootste probleem wat ik nu heb is voldoende slaap kunnen pakken. Hoe hard ik ook het probeer, voor 23:00 uur lig ik niet in mijn bed. Maar daar wordt aan gewerkt, we gaan ff wat dingen aanpassen in het schema.
 
Weet je wel wat een FB training inhoudt?
iig niet zo een 20 oefeningen per training...

Pak nu gewoon eens de basis SL5x5, starting strength, of greyskull en dat dat doen zonder tegenstribbelen.

Je zal nog eens verbaasd staan wat het voor je kan doen.
Nee ik snap er nog niets van en kan het ook nergens vinden of ik begrijp de schema's niet.. Wat blijft is dat ik dan door spierpijn heen zou moeten trainen..
Misschien een 2-delig ipv 3-delig ding wat ik nu heb(want waar prop ik buik en lenden?)
Een ander iets is dat ik na deadlift en leg-press wel stuk ben..
 
Er zijn erg veel sites, schema's en adviezen..van alles 1 maal per week voor kracht/massa tot FB schema's..(die ik dus echt niet snap)
Ik train erg vaak en hard(afh. hoeveel pijn ik die dag heb, dat wel) en kan haast niet geloven dat 3 maal per week een wat dan ook schema voldoende zou zijn sterker te worden, vooral als je een lijf als de mijne hebt wat gewoon niet wil.
Dus nog steeds bomen/bos.
Ik eet veel eiwittroep, heb een pens en weeg 108kg dus 'tekort'heb ik niet echt..

Wat is er eigenlijk gebeurd dat het van een 'overall'fitness schema naar spiergroepen isoleren- en weer terug is gegaan? Is het hele idee van een spiergroep qua kracht uitputten en flink op flikker geven(stimulans om te groeien) passeej?
 
Daadwerkelijk weer aan het zoeken en lezen.. wat vinden jullie (van mijn eigen gym) hiervan?
De sets zitten VER van 5 maal 5...

Wat ik eigenlijk zou willen- denk ik, is een 2-delig schema waarbij alles 2 maal p/w gepakt word, om te proberen als overstap, en dag voor/na boksen vrij hebben..(bokksdag kan ik kiezen tussen disndag of donderdag)
Dus 4 maal p/w krachttraining en 1 maalp/w boksen.. kan dat denken jullie?
Edit, inmiddles deze gelezen
https://stronglifts.com/5x5/
3 oefeningen met een paar sets per sessie. je bent binnen een half uur klaar.. dat kan toch nooit werken?
(Merk dat ik het hele 1 oefening/spiegroep gewoon niet door m'n strot krijg dat 't zou werken of zo.. en weet dat 't aan mijligt?)
 
Laatst bewerkt:
Wirwar is idd wat er ook in mij aan de hand is, ik moet weer eens de tijd nemen alles uit te pluizen, kennelijk toch het bos ingaan en trotseren.. pff heb afgelopen week helemaal niet gesport omdat ik 'dit'ook gewoon zat ben en niet meer weet... Ik zal me vandaag verder koest houden.
 
Gewoon 5x5 doen.. misschien ben je in het begin snel klaar met de tranining.
Maar geloof nu eens vanuit de ervaringen van mensen hier... naarmate je verder komt in het schema gaat het vanzelf langer duren.
Meer rust tussen sets omdat het zwaarder wordt.

3x per week en steeds een dag ertussen en zet er eens mee door. Dan ga je zeker vorderingen maken en inzien dat je zelf de wirwar maakt...

pff heb afgelopen week helemaal niet gesport omdat ik 'dit'ook gewoon zat ben en niet meer weet
Doorzettingsvermogen trainen.. zal je ook een eind mee komen...
 
Ik heb de enige echte oplossing voor sammie


En aansluitend :


is dit niet juist , log dan uit , en stuur een bericht naar de moderators met verzoek om je account te verwijderen .
 
Ik heb de enige echte oplossing voor sammie


En aansluitend :


is dit niet juist , log dan uit , en stuur een bericht naar de moderators met verzoek om je account te verwijderen .

Ik denk dat je je eigen problemen niet op TS moet projecteren.
 
5 maal 5 kan ik natuurlijk wel weer eens proberen maar weet niet wat met 'het schema' bedoelt word, dat terzijde. Misschien strax eens teruglezen..
Ik heb gisteren veel gelezen en snap het FB idee nog steeds niet; zowel de 6 dagen achter elkaar versie (spieren moeten toch 48H rust hebben?) als de -om de dag- versie om dezelfde reden en mijn ervaring dat door spierpijn heen trainen een negatief effect heeft.

Omdat ik voorlopig wil blijven proberen 1 maal in de week te boksen valt een FB schema ook af omdat je de dag(-en) van te voren geen borst/schouders kan doen en erna ook niet lijkt me (of wel,maar dan heel licht?)

Er worden ook veel schema's voor kracht/massa genoemd waarbij je alles geïsoleerd 1 maal in de week traint, dus 6 dgn rust. Dit soort varianten heb ik in 5-6 dagen rust van setjes van 10 tot hard tripels jarenlang gedaan en dat werkt kennelijk niet dus daar hoef ik niet meer naar te kijken.

Dus een soort tussenvorm, Dit is wat ik heb verzonnen en werkelijk verder niets anders weet
2-delige split. om de dag trainen.

3 spiergroepen per sessie. Buikspieren worden uitvoerig bij boksen getraint dus laat die. en kan ik evt op een rustdag ook thuis doen.
Kuiten (touwtjespringen) ook dus alleen hamstrings blijven achter, nou ja..

A-Borst (bankdrukken en incline dumbell press) /schouders (dumbell press en upright row) /triceps. (2 oefeningen, af en toe in plaats hiervan voorkant schouders/triceps samen doen met dippen?)

B-Rug (lat pully, seated row)/benen (deadlift, leg press)/ biceps. 2 oefeningen
(2 oefeningen per spiergroep, de 2de oefening per spiergroep afwisselen om gewenning te voorkomen? Vb. voor schouders dumbell neck press als 1 en nr 2 afwisselen met flies of upright row)

Wat in de knel komt; Trapezius bij deadliften en 2 dagen later met schouders

En dit alles 5 maal 5 doen.. ook de biceps/triceps?
 
Wat doe je moeilijk man... je bent bijna even lang lid hier als ik op deze aarde rond loop.
Gewoon SL downloaden, invullen en volgen.
 
Als je je tijd van al het prakkiseren in trainen had gestoken was je al een heel stuk sterker geweest.... Ik stop er maar mee in dit draadje...
 
Er is een verschil tussen niet kunnen en niet willen , in dit geval is het heel duidelijk NIET willen
 
Willen jullie dan zeggen dat jullie 2 dagen na squatten of legg press 'gewoon' kunnen deadliften?
 
Willen jullie dan zeggen dat jullie 2 dagen na squatten of legg press 'gewoon' kunnen deadliften?

Wel of geen spierpijn is geen indicatie van zware training , je verzint wel verschrikkelijk veel uitwegen om niet hetgeen te doen wat wij adviseren
 
Ehm, door spierpijn heen trainen ga ik achteruit is mijn ervaring, maar naast spierpijn heb ik na 2 dagen ook niet de nromale kracht.. vb traplopen kost me de eerste 2 dagen na benen trainen serieus moeite..
En ja, ik ben lang ziek geweest en heb permanente schade. Misschien dat ik daardoor uit het oog ben verloren wat 'normaal'is.

als ik ga bankdrulen zou ik om zelfde reden 2 dagen later geen andere borstoefening kunnen doen, tenzij ik misschien heel rustig (op 30%?) ga bewegen..
 
Ik probeer t nog 1 x...
Probeer anders eens een Frank Zane achtige 3-day split. (pm)
en hou t dan bij 3 dagen per week en altijd 1 dag tussen je trainingen.
 
Die dag rust tussen de trainingen vind ik (erg)moeilijk maar is misschien wel goed (was er 2 jr geleden juist zo blij me dat 3 dgn achter elkaar ook ging maar.. geen netto result)
3 dagen/week voelt als idioot weinig, maar goed, wat ik nu doe is idd ook niet .. meer trainen is niet meer resultaat.
Het moeilijkste is geen borst/schouders rondom die vermaledijde bokstraining.
Dank voor je PM, zal 'm eens rustig bekijken
Even lezen.. hey dit is weer het 'klassieke'alles 1 keer in de week schema?
Dank voor de moeite! ook duidelijk over de uitvoering van de oefeningen!
 
Back
Naar boven