Fitness Seller

Door bulken of gaan cutten?

Bezoekers in dit topic

Merijn98

Novice
Lid geworden
28 mrt 2018
Berichten
8
Waardering
1
Lengte
1m90
Massa
74kg
Hey mensen,

Ben nu al langere tijd echt serieus bezig met de gym en heb ook aardig lekkere progress qua fysiek en lifts, echter loop ik nu een beetje vast op een punt waar ik wel veel vet rondom mn buik krijg dus er over zit na te denken om te cutten.
Mijn vraag is aan jullie, zal ik het nog even 2-3 maand aanhouden met bulken of nu cutten? Heb zelf het gevoel als ik nu cut ik vooral dun ga lijken wat ik niet wil.
Before/after foto's hier beneden :)


Gewicht/Lengte : 90.2 kg / 192cm

PR's :

Bench : 92,5KG
Squat : 135KG
Deadlift : 150KG

Begin PR's :

Bench : 60KG
Squat : 90KG
Deadlift : 105KG

Before rug/front https://gyazo.com/16a8ccf9ae9137ab3b413e5ad0bc88e1 , https://gyazo.com/fdb6252e59602416eb0850abdac2c761

Nu
531dac269d63dfa34ea0e4728fa96917.png

https://gyazo.com/531dac269d63dfa34ea0e4728fa96917


3440cd9b6c4d1e798ff899a96c4a68cf.png

https://gyazo.com/3440cd9b6c4d1e798ff899a96c4a68cf
 
Wat is langere tijd ?
Train jij jouw armen wel even hard als je bp sq en dl ?
 
Een stevige cut indien je bodybuilding ambities hebt om vervolgens weer langzaam te gaan bulken.

Je bf% is momenteel dusdanig hoog dat je gewoon veel vet aanzet ipv spiermassa. Reken op een cut van 3+ maanden indien je een heel eind jezelf aan een voedingschema kunt houden.
 
Wat is langere tijd ?
Train jij jouw armen wel even hard als je bp sq en dl ?
Gym sinds september 2021, waarvan een jaar serieus qua voeding, wel altijd 5x per week gym aangehouden. Heb zelf ook het idee dat mijn armen in verhouding wel wat minder progress hebben, ben sinds 2 week van schema geswitched (PHAT van layne norton nu) en merk dat ik hiermee wel de armen flink wat harder aanpak.
 
Een stevige cut indien je bodybuilding ambities hebt om vervolgens weer langzaam te gaan bulken.

Je bf% is momenteel dusdanig hoog dat je gewoon veel vet aanzet ipv spiermassa. Reken op een cut van 3+ maanden indien je een heel eind jezelf aan een voedingschema kunt houden.
Thanks 💪🏼 Je zegt een stevige cut, bedoel je hiermee dan ook een deficit van 500kcal of is het beter om 200-300 kcal onder onderhoud te zitten ivm het behouden van spiermassa?
 
Thanks 💪🏼 Je zegt een stevige cut, bedoel je hiermee dan ook een deficit van 500kcal of is het beter om 200-300 kcal onder onderhoud te zitten ivm het behouden van spiermassa?
Minimaal op BMR ~1950Kcals (dus niet lager)
60g vet= 720Kcals
170g eiwit = 680Kcals
rest carbs = ~135g carbs

zit je nog hoger in Kcals, dan alleen carbs verhogen

Verlaag wat je nu eet met 250Kcals en kijk dat dag of 10-12 aan en pas aan als je niet genoeg afvalt
 
Minimaal op BMR ~1950Kcals (dus niet lager)
60g vet= 720Kcals
170g eiwit = 680Kcals
rest carbs = ~135g carbs

zit je nog hoger in Kcals, dan alleen carbs verhogen

Verlaag wat je nu eet met 250Kcals en kijk dat dag of 10-12 aan en pas aan als je niet genoeg afvalt
Ik eet nu 3700kcal per dag (500kcal overschot) gezien ik een aardig actieve baan heb (pakketbezorger industrie). Is het dan niet nodig om wat meer binnen te krijgen? Heb mijn maintenance kcal via myfitnesspal berekend
 
Thanks 💪🏼 Je zegt een stevige cut, bedoel je hiermee dan ook een deficit van 500kcal of is het beter om 200-300 kcal onder onderhoud te zitten ivm het behouden van spiermassa?
Je verliest geen spiermassa zolang je eiwitten 2x bw houd en boven de 10% bf blijft. Het oogt alsof je spiermassa verliest in een cut, maar de realiteit is gewoon dat dan juist zichtbaar word hoeveel spiermassa je hebt.
Dit valt altijd tegen.
 
Ik eet nu 3700kcal per dag (500kcal overschot) gezien ik een aardig actieve baan heb (pakketbezorger industrie). Is het dan niet nodig om wat meer binnen te krijgen? Heb mijn maintenance kcal via myfitnesspal berekend
Dat is bij erg intensief werk en intensieve training. wil je afvallen moet je daar onder zitten zoals ik schrijf.
 
Je verliest geen spiermassa zolang je eiwitten 2x bw houd en boven de 10% bf blijft. Het oogt alsof je spiermassa verliest in een cut, maar de realiteit is gewoon dat dan juist zichtbaar word hoeveel spiermassa je hebt.
Dit valt altijd tegen.
Helder, dankje 👌🏼
 
Dat is bij erg intensief werk en intensieve training. wil je afvallen moet je daar onder zitten zoals ik schrijf.
Snap ik inderdaad, maar 1950kcal is relatief weinig correct? Als ik 3300 onderhouds kcal heb en dus 2800 kcal in een cut ga eten is een beter plan of zien ik het verkeerd?
 
Snap ik inderdaad, maar 1950kcal is relatief weinig correct? Als ik 3300 onderhouds kcal heb en dus 2800 kcal in een cut ga eten is een beter plan of zien ik het verkeerd?
Lees even alles wat ik schrijf, en niet de helft ;)
 
Je verliest geen spiermassa zolang je eiwitten 2x bw houd en boven de 10% bf blijft. Het oogt alsof je spiermassa verliest in een cut, maar de realiteit is gewoon dat dan juist zichtbaar word hoeveel spiermassa je hebt.
Dit valt altijd tegen.
Waarom zeggen een hoop dan dat het ongeveer 50/50 is?

Stel je weeg 90kg op 15% en je valt 5kg af (oke misschien wat meer met vocht e.d.) en je komt op 85kg uit ben je volgens jouw beredenering 12% VP
Dat zou vrij gunstig zijn. Kan je meer kg per jaar pakken dan ik dacht..
 
Ik eet nu 3700kcal per dag (500kcal overschot) gezien ik een aardig actieve baan heb (pakketbezorger industrie). Is het dan niet nodig om wat meer binnen te krijgen? Heb mijn maintenance kcal via myfitnesspal berekend
Je lieve fitnesspaal kan veel berekenen, de weegschaal en spiegel zijn betrouwbaarder. Houd je voeding strikt bij, houd gemiddelde gewicht bij, en dan weet je na een weekje of twee of je te hoog/laag of rond maint zit.
 
Je lieve fitnesspaal kan veel berekenen, de weegschaal en spiegel zijn betrouwbaarder. Houd je voeding strikt bij, houd gemiddelde gewicht bij, en dan weet je na een weekje of twee of je te hoog/laag of rond maint zit.
Merijn98 dit! Meten is weten.

Daarnaast is je gemeten waarde van wat je inneemt 9/10x lager dan wat je daadwerkelijk inneemt. Belangrijkste is dat je dus consistent meet (niet de ene dag je boter en dan weer wel) en dan kun je op basis van bovenstaande tweaken. Dus daarom zou ik niet bang zijn van het getal 1950, maar bereken dat getal dus op basis van je resultaten.
 
Back
Naar boven