Fitness Seller

Door burnout geen sportschool, zijn er supplementen hiervoor?

Users who are viewing this thread

Arminius

Humongous Ruler
Elite Member
+15 jaar member
Power User
Lid geworden
4 jul 2005
Lengte
1m87
Altijd een fanatiek sporter geweest, maar door heftige gebeurtenissen een paar jaar geleden in een burn-out gekomen.
Klinkt eerder als een klinische depressie dan dat burn-out geneuzel. Wie maakte de diagnose? Een huisdokter? :o

Jwdoetookmee

Monstrous Giant
Elite Member
Contest Winner x2
Lid geworden
27 apr 2012
Lengte
1m80
Massa
100kg
Vetpercentage
6%
Hoewel goed bedoeld zou ik erg voorzichtig zijn met het geven (en opvolgen) van advies rondom dit onderwerp; Je probleem is psychisch, en dat willen oplossen / maskeren met kalmerende middelen, natuurlijk of niet, lijkt mij niet in elke situatie wenselijk of wellicht zelfs onverstandig

Ano_54321

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
10 aug 2016
Lengte
1m74
Bij een burnout moet je aanvankelijk rust nemen en vervolgens activiteiten doen die je ontspannend vindt. Vaak denkt men dat je met een burnout niks mag/kan doen maar dat is dus onzin.

Als trainen je klachten erger maakt, moet je dat dus niet doen. Als het je helpt ontspannen: doen.

Camelus

Massive Warrior
Elite Member
Challenge Winner
Lid geworden
6 jun 2015
Maar waar is ts

Japio

Semi-amateur
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
9 jul 2009
Denk ook dat je het zeker niet in middelen moet gaan zoeken. Wat is de oorzaak van je stress?
Precies dit. Pak de oorzaak van je burn-out aan in plaats van de symptomen te onderdrukken.
En ja ik heb ervaring, en nee het werkt niet. :)

DIVERRICK2000

Novice
Lid geworden
1 mrt 2019
Lengte
1m80
Massa
90kg
Zelf jaren terug burn-out gehad. Weinig sportschool gedaan in die tijd maar ben begonnen met wandelen. Oortjes in en dan relaxed gaan lopen. Ik kon op die manier mijn hoofd goed leeg krijgen en kreeg vanzelf meer energie om ook weer naar de sportschool te gaan.

natty87

Monstrous Giant
Elite Member
Challenge Winner
Foto Contest Winner
Lid geworden
1 jul 2012
Dit !
en de middelen hielpen wél om uit het letargische te geraken, en terug wat energie te hebben, eerst om nog maar op te staan uit de zetel, later om terug te gaan sporten...

Edit: ik werd evengoed opgevolgd door de dokter, ik had begeleiding van de werkgever, en veel rusten heeft evengoed geholpen, maar de vraag was naar eventuele middelen die kunnen helpen
Verschilt ook per persoon.
Had ook wel dagen dat ik kapot was en niks deed. Uiteindelijk was sporten toch iets wat me op de been heeft geholpen. Het huis uit , weer contacten aangaan enz.

Aan middeltjes ga je weinig hebben. Beter zoek je dan een therapeut of praktijkondersteuner op voor begeleiding.

MF Hardcore

Cool Novice
Lid geworden
19 nov 2019
Als je echt een burn out hebt, is je enige work out van het bed naar de sofa wandelen. Al de rest is gewoon te veel.
Dit !
en de middelen hielpen wél om uit het letargische te geraken, en terug wat energie te hebben, eerst om nog maar op te staan uit de zetel, later om terug te gaan sporten...

Edit: ik werd evengoed opgevolgd door de dokter, ik had begeleiding van de werkgever, en veel rusten heeft evengoed geholpen, maar de vraag was naar eventuele middelen die kunnen helpen

In de opleidingen die ik al heb gekregen rond dit onderwerp, wordt aangekaart dat je bij een burn-out inderdaad amper energie hebt. Wel wordt er benadrukt dat echte hobby's perfect mogelijk zijn. Omdat dit soort hobby's (wat je passies kan noemen) je geest helpen ontspannen. Het is net omdat je geest geen rust kent dat je in een burn-out beland. Het wordt door "experten" dan ook aangeraden om jezelf aan te zetten tot beoefenen van die passies.

Trainen kan een passie zijn en dus perfect mogelijk, dan wel stap voor stap. Door een hele dag in je zetel te liggen piekeren, zou je de burn out niet oplossen. Wat is jullie mening hierover?

Zelf jaren terug burn-out gehad. Weinig sportschool gedaan in die tijd maar ben begonnen met wandelen. Oortjes in en dan relaxed gaan lopen. Ik kon op die manier mijn hoofd goed leeg krijgen en kreeg vanzelf meer energie om ook weer naar de sportschool te gaan.

Voici, een voorbeeld van wat ik hierboven zeg.

Peter R.

Onder Koffer
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
16 mei 2006
Je brein heeft een eigen chemische fabriek, bepaal wat voor (heerlijke) chemische reacties er (kunnen) volgen op bepaalde gedragingen en herhaal die regelmatig. Beste medicijn is perspectief vinden of vergroten. Komt doorgaans neer op doen. Morgen opstaan en gaan sporten. Doen.

Succes.

betelgeuse

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
10 okt 2019
Lengte
1m85
Massa
75kg
Vetpercentage
12%
Rust , rust en rust

druk van de ketel halen

energie halen uit leuke dingen in het leven.

Raphie

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
24 mrt 2008
Lengte
1m92
Massa
102kg
Vetpercentage
25%
Dit is het enige juiste aantwoord, het is allemaal psychosomatisch, je conditioneert je lichaam tussen de oren. Burn-out bestaat niet. Het is een state of mind en de enige knop om verder te komen zit in je hoofd. Wanneer je je dat realiseert en je jezelf niet meer in het centrum van alle ellende zet gaat het direct beter. Perspectief is idd het sleutelwoord.

Je brein heeft een eigen chemische fabriek, bepaal wat voor (heerlijke) chemische reacties er (kunnen) volgen op bepaalde gedragingen en herhaal die regelmatig. Beste medicijn is perspectief vinden of vergroten. Komt doorgaans neer op doen. Morgen opstaan en gaan sporten. Doen.

Succes.

Laatst bewerkt:

Naar boven