Fitness Seller

Door de bomen het bos niet meer zien (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Derkzz

Cool Novice
Lid geworden
3 dec 2016
Berichten
48
Waardering
4
Lengte
1m80
Massa
85kg
Vetpercentage
20%
Hallo,
Ik zit met het volgende..
Sinds 4 maand fanatiek aan het krachttrainen (voor die tijd..fitness voor de lol, maar nu heb ik de smaak echt te pakken)

Na 4 maanden zichtbaar resultaat gehad Te hebben sta ik (denk ik) stil.
Mijn vet met de Weegschaal meting
Is van 16.2 % inmiddels opgelopen naar 18.8%. Ik ben 180 cm lang
Echter zegt de huidplooi meting het tegen overgestelde. Van 5.9 naar 4.8 %(gemiddelde van 3 punten)
De Weegschaal is van 73.6 kilo naar 77.6 kilo gegaan.. Alleen de laatste maand helemaal niks. De weegschaal vetmeting is opgelopen en tang is afgenomen.
Ik zie dat je buikje aan het groeien is

Hoe kan dit? Waar moet ik op vertrouwen?

Ik train gemiddeld 8 van de 10 dagen en dan 2 niet ivb nachtdienst. Training is ongeveer een uur..som ander half.
Dag 1 borst 6 oefening 4x 10
Dag 2 rug 6 oefening 4x 10
Dag 3 schouders 6 oefening 4x 10
Dag 4 4 triceps 4 oefening 4x 10
En aan sluitend biceps 4 oefening 4x 10
En dan herhaald zich dit weer. Buik train ik 1 x in de week wanneer het goed uitkomt.
Wegens medische reden kan ik helaas geen benen trainen.
Dit schema zijn hoofdzaak losse oefening ipv apparaten en krijg rond de 4 a 6 weken een nieuw schema met ander oefening maar de opbouw blijft het zelfde.

Voeding
Ontbijt.. Grote kom havermout 250 ml magere melk hand studenten haver (zonder zout en pinda) banaan 30 gram hydrolysate eiwit xxl nutricion. 250ml magere melk
Tussendoor 2 boterhammen kip filet grapefruit
Training
1.5 scoop c4 pre work out. Tijdens trainen 2 scoop bcaa poeder xxl nutricion Na training 30 gram eiwit 250 ml melk
Tussendoor 250 ml optimel kwark
Lunch 6 boterhammen 1 blikje tonijn 1 banaan
Tussendoor
2 boterhammen kipfilet
Dinner
100 gram (ongekookt) rijst 200 groente 1 kip filet of snitzel

Tussendoor
250 gram kwark banaan

Voor het slapen
30 gram eiwit en een multi vitamine.

En dan zit ik ook echt stamp en stamp vol (mischien gaat het wennen)
Zowel training en voeding schema worden in de gym voor mij gemaakt ( geen basic fit oud)

Concrete vragen..
Welke meting moet ik aanhouden? Tang of weegschaal ?
Waarom kom ik niet aan in kilo's maar wel in buikomvang?
Wat moet ik anders doen? (meer eten..of andere dingen eten?)
Klopt mijn onderhoud Van 3100 calorieën?
( vind het behoorlijk veel aangezien totaal calorie volgens schema rond de 2900 is)
En zo ja..hoe krijg ik in Godsnaam die andere 500calorieën naar binnen? Is het verstandig om b.v. elke dag nog een halve zak studenten haver Te eten?

Al vast bedank.
 
Laatst bewerkt:
Begin eerst is te trainen met een fatsoenlijk trainingsschema, dit slaat nergens op.
Als je echt geen benen kan trainen zou ik 3x per week upperbody trainen. Mocht je 3x per week in de sportschool te weinig vinden kan je het meer opsplitsen naar bijvoorbeeld een push/pull 4-6x per week. 6 Oefeningen doen voor een spiergroep is nergens goed voor, zeker niet voor een beginner. Focus je op 2a3 oefeningen voor je grotere spiergroepen en 1a2 oefeningen voor je kleinere spiergroepen.

Toename van buikomvang zonder gewichtstoename is een duidelijk teken dat je op dit moment niet goed bezig bent.
 
Disclaimer: niet onvriendelijk bedoelt, maareh.....

Ga eens normaal eten (niet als een werknemer van de Body&Fit Shop) en fatsoenlijk trainen man. Letterlijk alle classic zitten erin, je eet kip, kwark, tonijn, whey en rijst. Is "groenten" broccoli en/of sperziebonen? Dan kun je de bodybuilding-bingo iig voltooien.

Wat bcaa'tjes erbij tsjoepen en ik zag zelfs als geheim ingrediënt grapefruit langskomen. Wanneer houdt die kermis in bodybuilding land eens op.... zucht.

Lekker single bodypart splitje erbij (uiteraard om de paar weken wisselen om de spieren te laten "schrikken") en gas erop. Straks kuurtje erbij en je zult zien dat deze fantastische aanpak "voor jou werkt".

Welk kind van Martin Noppert heeft deze zeik voor je in elkaar geflanst?

--------------

Wat betreft je vetmeting. Een weegschaal is nagenoeg waardeloos.

Een caliper is prima, mits je iemand hebt die weet wat ie doet en je het ook consistent door dezelfde persoon laat doen. Maar aangezien je nu op 5% zit volgens de caliper doe ik een wild guess dat aan deze criteria niet wordt voldaan.

Maar caliper of gewoon ouderwets je taille bijhouden is normaal gesproken voldoende als voortgangstool.
 
Laatst bewerkt:
Uhhmm...ja Bodybuilding-bingo voltooid
En ik maar denken dat ik goed bezig ben..
Wat een tegenvaller.
Ik dacht juist door goede begeleiding hard te werken en netjes Te eten resultaat Te krijgen.

Tot zo ver goede begeleiding dan..

Waarom is 6 oefening nergens goed voor? Is dit overdaad schaad? Of zou je b.v. met 2 oefenigen het zelfde resultaat als 6 krijgen?
(mijn is verteld dat je de spiergroep dan van alle kanten aanpak..onder boven links rechts en schuin)
Dit word een gok..maar ook bullshit zeker?

En wat is dan normaal eten? Sausjes bij je eten? Zoet beleg? Minder bananen?
Of maakt het sowieso niet uit wat je eet als je callorien en macro 's maar haalt?
 
Laatst bewerkt:
Uhhmm...ja Bodybuilding-bingo voltooid
En ik maar denken dat ik goed bezig ben..
Haha. Mooi, dat doet me deugd :)

Nou ja je bent niet dramatisch bezig op zich. Je werkt er kennelijk hard aan en je hebt mentaal een stap gemaakt, das prima toch? Het kan alleen allemaal wat handiger, beter en makkelijker. Dat is geen ramp.

Kijk, je gaat er vanuit dat begeleiding in een gym gewoon werkt. Alleen je krijgt een eentonig voedingsschema, een suboptimaal trainingsschema en geen fatsoenlijke methode om je voortgang bij te houden en/of aan te passen. Daar is wel wat aan te doen.

Heb je doekoe voor neergelegd voor die grappen?
 
Ik zie dat je je post aangepast hebt. Zal kleine tekst uit mijn gidsje copy/pasten hoe je beter tegen maaltijden aan kunt kijken:

4. Voeding vertalen naar producten en maaltijden

Je weet uit de Basis Artikelen wat je nodig hebt wat betreft macro's en kcal, maar dit concreet
omtoveren tot voedingsmiddelen en maaltijden is natuurlijk wat anders. Ik zal je op weg helpen
om dit op een heel logische en makkelijke manier te doen.

Dit vereist een beetje puzzelen en in het begin zal dit een beetje complex aanvoelen, maar als je
het een paar keer gedaan hebt besef je dat het eigenlijk erg makkelijk is.
Bepaal om te beginnen wat je graag eet. Doe dit enerzijds met je verstand, door voedzame
keuzes te maken. Aan de andere kant wil je ervoor zorgen dat je daadwerkelijk eet wat je lekker
vindt.

In de Basiscursus Lichaamscompositie heb ik een aantal voedingsmiddelen opgesomd bij de
verschillende macro's. Wat je doet is heel simpel: deel per macro de waardes in tot ongeveer 75%
van het totaal.

Omdat een aantal voedingsmiddelen ook een of meer van de andere macro's
bevatten, zul je zien dat je die 75% vanzelf richting je uiteindelijke doel bijtrekt.
Als je de voedingswaarden van producten niet kent, voer het dan in op MyFitnessPal, kijk op
verpakkingen of zoek het online even op.

Als voorbeeld zal ik beginnen met eiwitten in te delen. Bij het voorbeeld dat we in de
Basiscursus Lichaamscompositie tegen zijn gekomen, is het doel om 180 gram eiwitten per
dag te nuttigen.

50 gr rookvlees bij mijn ontbijt = 10 gr eiwit
100 gr gerookte zalm bij de lunch = 22 gr eiwit
2 eieren bij de lunch = 14 gr eiwit
200 gram kip bij mijn avondeten = 44 gr eiwit
500 gr magere kwark voor het slapen = 55 gr eiwit

Dat is een totaal van 136 gram eiwit.

De overige eiwitten 44 gram eiwitten zullen voortkomen uit de producten die ik gebruik voor
koolhydraten en vetten. Die bevatten meestal niet veel eiwit per 100 gram, maar bij elkaar
opgeteld zul je zien dat dit resulteert in een behoorlijk aantal gram, dat de overige eiwitten zal
afdekken.

Als je dit in MyFitnessPal invoert, dan zul je zien dat je ook al een deel van je vetten en
koolhydraten heb verbruikt. Deze vul je op dezelfde manier aan en past de hoeveelheden aan op
het budget dat je nog tot je beschikking hebt.

Je gaat eigenlijk nu gewoon je maaltijden “opvullen” met koolhydraten en vetten. Dat werkt echt
het simpelste en geeft je ook een goed inzicht hoe een bepaald aantal gram en het
bijbehorende aantal kcal er in de praktijk uitziet.

Dus als koolhydraten neem ik bijvoorbeeld:

  • Brood bij het ontbijt
  • Pasta bij de lunch
  • Salade bij de lunch
  • Rijst bij het avondeten
  • Groenten bij het avondeten
  • Twee stuks fruit
Maar ook hier geldt, neem vooral wat je lekker vindt en speel een beetje met de hoeveelheden
per maaltijd om het jezelf zo makkelijk mogelijk te maken.

Tot slot voeg ik voor vetten toe:

  • Dressing bij mijn lunchsalade
  • Olijfolie bij mijn avondeten
  • Ongezouten noten bij de kwark
  • Boter bij mijn brood
Pas zeker met vetten op dat je niet teveel met de Franse slag te werk gaat. Een lepel olijfolie hier
en een handje nootjes daar teveel, scheelt al vrij snel een paar honderd kcal.
Speel ook hier met de hoeveelheden van de producten zodat al je macro's kloppen en voila, je
hebt je eerste voedingsschema gemaakt dat perfect aansluit bij je doelen en voorkeuren. Als je
leert er slim mee om te gaan, dan kun je vrijwel onbeperkt afwisselen.

Wat je helemaal zelf kunt bepalen:

  • Hoeveel maaltijden je eet
  • Wanneer je die maaltijden eet
  • Hoe je maaltijden samenstelt
Het belangrijkste is dat je het aantal kcal en je macro's goed bijhoudt. Je hoeft je geen zorgen te
maken over de timing en volgorde van de maaltijden en voedingsmiddelen die je binnenkrijgt.
Dat scheelt namelijk vrijwel niks.

Ik vind het veel belangrijker dat je ervoor zorgt dat je een patroon aanleert dat je vol kan
houden. Dus pas alles aan aan je leven en maak het jezelf makkelijk.

Het enige dat ik je mee wil geven is dat het raadzaam is na je krachttraining nog een
volwaardige maaltijd te eten met koolhydraten, eiwitten en vetten. Maar dat is voor de meeste
mensen geen enkel probleem.
Maak het persoonlijk

Als je zit met zaken als school of werk waardoor je beperkte mogelijkheden hebt om te eten, pas
er een mouw aan. Denk gewoon na de mogelijkheden die je wel hebt en wees creatief. Ik heb
nog nooit iemand meegemaakt waar geen passende voeding voor mogelijk was, ongeacht
werktijden of locaties.

5. Afwisselen


Probeer variatie aan te brengen bij producten die op elkaar lijken wat macro's betreft. Om je een
voorbeeld te geven:


75 gr rijst = 75 gr pasta = 100 gr bruinbrood = 300 gr aardappelen = ± 250 kcal


De macro's van deze producten zijn vrijwel identiek. Het scheelt echt maar een paar kcal,
hetgeen verwaarloosbaar is. Als je nu een beetje handig bent met producten en goed nadenkt
dan kun je met deze informatie al een hele hoop kanten op.

Waarom is dit zo handig?

Stel ik heb 150 gram kipfilet in huis. Als ik dit ga combineren met de bovenstaande variaties van
koolhydraten, dan kan ik bijna eindeloos variëren.

  • Kip met aardappelen uit de oven en groenten
  • Een salade met kip, dressing en brood
  • Pasta met een saus van kip, koksroom en groenten
  • Sandwich van kip met pesto en een salade
  • Rijst met kip en wokgroenten
Als je op deze manier op zoek gaat naar producten of combinaties die inwisselbaar voor elkaar
zijn, dan kun je eigenlijk onbeperkt je gang gaan. Doe dat dan ook en maak er een sport van.
Kijk bijvoorbeeld ook eens naar de verschillende soorten vlees, vis en gevogelte en je zult zien
dat deze vaak redelijk goed tegen elkaar weg te strepen zijn.
 
Wat pesc zegt! Dan ben je een stuk flexibeler in je eten en kun je altijd lekker en afwisselend eten zonder dat je je druk hoeft te maken om je voedingsschema. Maakt je leven veel makkelijker.
 
Het geheim is ben & jerrys als ontbijt ask @jwhey en rich piana
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Waarom is 6 oefening nergens goed voor?
De wet van marginale meeropbrengsten. Je eerste oefening geeft je een 100% trainingseffect en misschien de tweede nog 60% (of zoiets). Daarna stort het als een kaartenhuis in en krijg je met geluk nog een grijpstuiver voor de moeite.
 
Haha. Mooi, dat doet me deugd :)

Nou ja je bent niet dramatisch bezig op zich. Je werkt er kennelijk hard aan en je hebt mentaal een stap gemaakt, das prima toch? Het kan alleen allemaal wat handiger, beter en makkelijker. Dat is geen ramp.

Kijk, je gaat er vanuit dat begeleiding in een gym gewoon werkt. Alleen je krijgt een eentonig voedingsschema, een suboptimaal trainingsschema en geen fatsoenlijke methode om je voortgang bij te houden en/of aan te passen. Daar is wel wat aan te doen.

Heb je doekoe voor neergelegd voor die grappen?

Dank voor alle reacties.
Nee ik heb hier niks extra voor betaald. Gelukkig ook maar blijkt achteraf..
Ik snap ook dat het een puzzel is omdat elk lichaam anders reageert. Maar omdat je wel een richtlijn nodig hebt, heb ik bij mijn gym om advies gevraagd..
Deze mensen hebben stuk voor stuk wedstrijd ervaring en een goed lijf. Daarom heb ik voor hun gekozen. Wel zijn ze allemaal dik in de 50 en is deze manier van groeien mischien ouderwets en achterhaald?
Ik ga aan de slag met de handvatten die jullie gegeven hebben.

Rest mij alleen nog de vraag..hoe kan het dat je buik groeit en je gewicht gelijk blijft?
Is dat omdat je zoveel voeding binnen krijgt dat het echt volume is wat je ziet? (als in continu gevulde maag?)
 
Ok..voeding aangepast vandaag..stuk relaxeter moet ik bekennen.
Nu de training nog..3 oefening voor de grote en 2 voor de kleine werd gesuggereerd..
Bedoel je zo iets?
Dag 1 rug 3 oefening vab 5 x5
Biceps 2 oefeningen van 5x5
Dag 2 borst 3 oefeningen 5x5
Triceps 2 oefening 5x5
Dag 3 schouders 2 oefeningen 5 x 5
Buik 2 oefening 5x5
En dan overnieuw tot ik vanzelf bij me rust dagen aankom?

Dat 5x5 slaat dat nog ergens op? (meen het ergens op het forum gelezen Te hebben..
Of beter gewoon 4 x 10 aanhouden?
 
Nou..dank voor alle reacties..en suggesties. Inmiddels voeding en training aangepast. En indd geen boddybulding bingo meer

Resultaat.. 3 kilo er bij..en indd een stuk makkelijker.
 
Welke medische rede heb je om geen benen te trainen?
 
Lang verhaal.. Ff in vogelvlucht..de kop en kom in me heup zit niet goed..zit ruimte tussen en waar een kop mooi rond hoort Te zijn zitten er bij mij hoeken aan..bij belasting zat dit in elkaar waardoor er het een en ander afgekneld word.. Zie het overdreven als 2 vorken die in elkaar gedrukt worden..(voor jou beeldvorming) een nieuwe heup zou de oplossing zijn maar ivb mijn leeftijd is het verstandig dit zo lang mogelijk uit te stellen aangezien je gemiddeld 2 x in je leven een nieuwe heup kan krijgen..een kunstof heup gaat ongeveer 7 a 12 jaar mee..en ik ben 32
 
Klote man, ik ken ook iemand die op jonge leeftijd aan de kunstheup moest na inderdaad jaren uitstellen.
 
Nou ja..ik weet eigenlijk niet beter..en is prima mee te leven, helemaal als je om je heen kijk wat andere mensen voor ziektes hebben, dan mag ik helemaal niet klagen.

Enigste wat met de tijd wel een dingetje word is als je een super groot bovenlijf krijgt en je benen blijven achter..dan word je de
" he skipped leg-day dude"
 
Nou ja..ik weet eigenlijk niet beter..en is prima mee te leven, helemaal als je om je heen kijk wat andere mensen voor ziektes hebben, dan mag ik helemaal niet klagen.

Enigste wat met de tijd wel een dingetje word is als je een super groot bovenlijf krijgt en je benen blijven achter..dan word je de
" he skipped leg-day dude"

Kan je helemaal niets doen van benen? Leg extensions en leg curls zijn niet ideaal maar beter dan helemaal niks. Mss mag je en kan je deze wel doen.
 
Kan je helemaal niets doen van benen? Leg extensions en leg curls zijn niet ideaal maar beter dan helemaal niks. Mss mag je en kan je deze wel doen.
Beide lijken mij ook minimaal belastend op je heup :) misschien is leg press ook nog ok? Daar kun je ook beste guns op bouwen
 
Hallo,
Ik zit met het volgende..

De weegschaal vetmeting is opgelopen en tang is afgenomen.

Hoe kan dit? Waar moet ik op vertrouwen?
Al vast bedank.

Die weegschaal meet je totale vetpercentage, de tang alleen onderhuids.

Vooral bij iemad met in verhouding veel binnenbuiks vet kan hier een aardig verschil tussen bestaan.
 
Back
Naar boven