MuscleMeat

Door gaan met cutten of gaan bulken?

Bezoekers in dit topic

TriPSS

Cool Novice
Lid geworden
9 sep 2012
Berichten
84
Waardering
11
Lengte
1m74
Massa
69kg
Vetpercentage
11%
Ik ben nu zoon +- 6 maand aan het cutten en ben al van een
Body fat van +- 19% naar +-13% gegaan maar nou is de vraag
Of het meschien verstandig is om bijvoorbeeld weer 4 maand te gaan bulken en dan verder te gaan cutten
Of nu gewoon door blijven gaan tot dat ik het body fat heb bereikt wat ik wil?

Wat denken jullie?
 
Laatst bewerkt:
bereikt*

Moest ik jou zijn zou ik cleanbulken tot 15-16%.
 
Het lijkt me verstandig om nog door te cutten/recompen richting de 10-11%. Het duurt namelijk niet lang voordat je weer rond de 14-15% zit. De insuline gevoeligheid neemt vanaf dit punt steeds meer af. Tijdens een calorie-overschot betekent dit dat de calorieën minder snel naar de spieren gaan en makkelijker worden opgeslagen als lichaamsvet.

Bulken is vaak een formule om snel dik te worden. Een gunstigere benadering is om op trainingsdagen voor een overschot te gaan (10-20%) en op rustdagen rond je onderhoud te zitten. De toename in lichaamsvet zal een stuk minder zijn en je kan veel langer doorgaan met je gain cyclus.
 
Het lijkt me verstandig om nog door te cutten/recompen richting de 10-11%. Het duurt namelijk niet lang voordat je weer rond de 14-15% zit. De insuline gevoeligheid neemt vanaf dit punt steeds meer af. Tijdens een calorie-overschot betekent dit dat de calorieën minder snel naar de spieren gaan en makkelijker worden opgeslagen als lichaamsvet.

Bulken is vaak een formule om snel dik te worden. Een gunstigere benadering is om op trainingsdagen voor een overschot te gaan (10-20%) en op rustdagen rond je onderhoud te zitten. De toename in lichaamsvet zal een stuk minder zijn en je kan veel langer doorgaan met je gain cyclus.

Denk dat ik dan inderdaar nog even ga door cutten voor zegma een maandje meschien wat langer en
dat ik dan rustig ga clean bulken voor een maandje of 4 zodat ik weer even wat gains maak :P
Het word namelijk ook al wat saaier dat ik maar zo weinig mag eten en dat me kracht op het
zelfde niveau blijft ;)
 
Back
Naar boven