Fitness Seller

Door hoge bloeddruk weer niet trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

happymar

Competitive Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
28 mrt 2006
Berichten
2.802
Waardering
0
Hallo luitjes .
Nah ik was na mijn schouder blessure lekker weer een week of 3/4 aan het trainen.
Wilde ik maandag avond met de bodypump mee doen (halters en dumbels) op gruwelijke pomp muziek .
Had ik voor de les 158/99 bloedruk .
:mad: :mad: :mad: :mad:
Ben je denk je in een goede vorm , kan je weer stappie terug .
Moet nou mijn druk in de gaten houden en aan de beta blokkers .
Nah dan maar vakantie houden lekker binnen zitten met mooi weer .
Maar we zullen doorgaan .....
Heeft iemand ook last van deze klachten of ervaring met beta blokkers .
Groetjes Marian
 
wowww dat is wel heel hoog. Er zijn wel bepaalde supplementen die je kunt nemen, weet de nederlandse benamingen niet maar in het engels Hawthorn Extract en Celery Seed Extract, die verlagen de bloeddruk echter maar met 10-15 % max, Hawthorn extract moet je langere tijd nemen voor het effect heeft.
 
seagal zei:
160/100 valt nog reuze mee
Ook als je de hele dag op de aars gezeten hebt ...?
 
is idd een verhoogde bloeddruk maar niet 'wel heel hoog'
is bovendien een momentopname dus je hoeft pas maatregelen te nemen als meerdere keren een te hoge bloeddruk is geconstateerd.
tenslotte is een huis- tuin en keukenmeter vd sportschool (waarschijnlijk een Omron apparaatje) niet supernauwkeurig en zodanig afgesteld dat-ie altijd een iets te hoge waarde aangeeft (om claims richting fabrikant te voorkomen) dus tijd om je huisarts te bezoeken die een nauwkeurige meting uitvoert.

het eerste wat je kunt doen (indien aan de orde) is minderen met koffie en drop, dan ben je misschien alweer richting 80/120.
 
Amsterdam76 zei:
is idd een verhoogde bloeddruk maar niet 'wel heel hoog'
is bovendien een momentopname dus je hoeft pas maatregelen te nemen als meerdere keren een te hoge bloeddruk is geconstateerd.
tenslotte is een huis- tuin en keukenmeter vd sportschool (waarschijnlijk een Omron apparaatje) niet supernauwkeurig en zodanig afgesteld dat-ie altijd een iets te hoge waarde aangeeft (om claims richting fabrikant te voorkomen) dus tijd om je huisarts te bezoeken die een nauwkeurige meting uitvoert.

het eerste wat je kunt doen (indien aan de orde) is minderen met koffie en drop, dan ben je misschien alweer richting 80/120.


word....;)
 
Amsterdam76 zei:
is idd een verhoogde bloeddruk maar niet 'wel heel hoog'
is bovendien een momentopname dus je hoeft pas maatregelen te nemen als meerdere keren een te hoge bloeddruk is geconstateerd.
tenslotte is een huis- tuin en keukenmeter vd sportschool (waarschijnlijk een Omron apparaatje) niet supernauwkeurig en zodanig afgesteld dat-ie altijd een iets te hoge waarde aangeeft (om claims richting fabrikant te voorkomen) dus tijd om je huisarts te bezoeken die een nauwkeurige meting uitvoert.

het eerste wat je kunt doen (indien aan de orde) is minderen met koffie en drop, dan ben je misschien alweer richting 80/120.

Klopt. Is vaak een moment opname en kan door bepaalde omstandigheden ook verhoogd worden (denk aan stress, voeding, zelfs het weer). Ik had op een gegeven moment een onderwaarde van 100-120 (thuis hebben we een bloeddruk meter omdat mijn pa ook een verhoogde bloeddruk heeft). In die tijd ook flinke koppijn.
Ik ben naar de dokter geweest en die heeft het om de zoveel weken opgenomen en nu is mijn onderwaarde weer stabiel rond de 60/70. Zonder medicatie.
 
happymar zei:
Ook als je de hele dag op de aars gezeten hebt ...?



ook als hele dag op je aars hebt gezeten ja... Het is idd een moment opname en er zijn zoveel factoren waardoor je tensie (bloeddruk) kan stijgen of dalen.
 
Amsterdam76 zei:
is idd een verhoogde bloeddruk maar niet 'wel heel hoog'
is bovendien een momentopname dus je hoeft pas maatregelen te nemen als meerdere keren een te hoge bloeddruk is geconstateerd.
tenslotte is een huis- tuin en keukenmeter vd sportschool (waarschijnlijk een Omron apparaatje) niet supernauwkeurig en zodanig afgesteld dat-ie altijd een iets te hoge waarde aangeeft (om claims richting fabrikant te voorkomen) dus tijd om je huisarts te bezoeken die een nauwkeurige meting uitvoert.

het eerste wat je kunt doen (indien aan de orde) is minderen met koffie en drop, dan ben je misschien alweer richting 80/120.


Een bovendruk van 80? en een onderdruk van 120? Dat lijkt me niet kloppen. Eerder 120/80
 
Happymar,

Heb je regelmatig dansende vlekjes voor je ogen? Ik bedoel vlekjes die plotseling opkomen als je je inspant bijvoorbeeld.
 
Ik heb het maandag op de sportschool laten meten , en daarna bij de huisarts .
Heb toen plastabletten gehad , en ik heb 3 liter vocht daardoor kwijt geraakt in 2 dagen .
Ging lekker hard hahahaa , maar ze hebben het nog 3 x gemeten .
Want het moest in de gaten gehouden worden .
Woensdag was het weer normaal .
Ik ben gisterenavond weer gaant trainen , ik heb het alleen met die exctreme hitte .
Dus aan de plastabletten als het warm is ..... woog wel ineens 69 kilo .
BETER ......
Maar we laten het alleen door iemand meten met verstand hoor .
groetjes marian
 
Ik heb ook al een gehele tijd een hoge bloeddruk.
Als ik voor de eerste keer naar de dokter ging stond hij 19 boven
en 11 beneden.
Ik moet bèta-blokkers nemen en nog een andere soort pil, een soort
diuretica om vocht en zout af te drijven, niet plezant zunne!
En inderdaad, roken, alcohol en koffie doen de bloeddruk ook stijgen...
Maar ik versta niet dat je met zo'n bloeddruk als jij niet gaat trainen,
sporten verlaagd die juist achteraf...
 
Is niet zo hoog he...
Het laagste dat ik ooit gehad heb was 6/4, toen lag ik wel in het ziekenhuis en holde de verpleegster achter dokters.
 
Vraag achter Zestril aan uw huisarts, verlaagt ook de bloeddruk maar heeft minder bijwerkingen dan die beta-blockers. Als je zoals ik vooral duursport doet sport je beter(bloedvaten worden opengezet). Van betablockers raak je geen meter vooruit.
 
gruwelijke pompmuziek:roflol:
 
Back
Naar boven