XXL Nutrition

door powertraining meer hardheid?

Bezoekers in dit topic

Ja, spierkwaliteit zal natuurlijk ook een rol spelen en dat komt met de jaren.

Misschien bedoelde Arnold wel zn maatje Franco. Bere bere sterk en een goede fysiek...

Is idd een vaag begrip, maar ik weet wel wat er mee bedoelt wordt.

Mensen die naast de bekenden BB schematjes tussen door ook meer krachtgerichte training doen (ik noemde het zelf altijd power bodybuilding) krijgen een andere look als het vet% zakt als mensen die puur en alleen op de BB manier trainen (lichter gewicht in combi met hogere reps)

Ik omschrijf het zelf altijd als "stringy"

Is moeilijk te omschrijven wat het precies is, maar als je het ziet herken je het (jaja lekker duidelijk :rolleyes: )

Komt waarschijnlijk omdat puur BB training meer gericht is op sarcoplasmische hypertrofy terwijl krachttraining meer hypertrofie van de sarcomeren bewerksteligt.

dus in principe zou meer hardheid over eenkomen met meer/grotere functionele eenheden in de spiercel (sarcomeren), itt de sarcoplasmatische hypertrofie, waarbij je eigenlijk meer als een ballonnetje wordt opgevuld met intracellulair vocht? :o

Volgens mij bedoelt die Arnold met die hardheid de zogenaamde 'thickness' van een bodybuilder. en dat krijg je idd van zware basic oefeningen te doen, meer powergericht te trainen. Enkele vbn mss van wat gasten die een hoop thickness hebben...

Mss is het nu wat duidelijker. Je ziet duidelijk aan deze soort van fysieken dat ze niet alleen groot zijn maar ook enorm krachtig. Net zoals je de goede deadlifters op een bodybuilding wedstrijd er ook zo kan uithalen in 2sec, gewoon door de thickness meestal bij de rug. :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
ph151.jpg

bf68.jpg

Bertil trainde loeizwar (zelf mee gemaakt) maar ik weet niet of Phill Hill een "power" trainer was?

Trouwens wel ongeloofelijke benen zeker voor die tijd

Volgens mij bedoelt die Arnold met die hardheid de zogenaamde 'thickness' van een bodybuilder. en dat krijg je idd van zware basic oefeningen te doen, meer powergericht te trainen. Enkele vbn mss van wat gasten die een hoop thickness hebben...

Mss is het nu wat duidelijker. Je ziet duidelijk aan deze soort van fysieken dat ze niet alleen groot zijn maar ook enorm krachtig. Net zoals je de goede deadlifters op een bodybuilding wedstrijd er ook zo kan uithalen in 2sec, gewoon door de thickness meestal bij de rug. :)

_MG_7719-01.jpg

Vergelijk die rechter op het podium qua rug-dikte eens met Dave:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ok, ok, andere pose, maar toch. En toch is die gast recht op de eerste foto nog maar 1 jaar aan het deadliften !! (na 10 jaar trainen zonder deadliften)

Terug
Naar boven