• Log in of maak account aan om verder te gaan zonder reclame

Veel plezier! 💪🏋‍♂️

XXL Nutrition

Nieuws Doorbraak 3D TV blijft uit

Bezoekers in dit topic

houston

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
23
Lengte
Massa
44kg
Vetpercentage
28%
http://nlkabel.nl/category/meer-nieuws/

“3D met een bril is dood” zei Bob Zitter, de technisch directeur bij HBO onlangs. Zijn verklaring: consumenten hebben er gewoon geen zin in om met een speciale bril voor de televisie plaats te nemen.

Zitter heeft zeker een punt. De belangsteling van tv-kijkers voor 3D TV is gering, in weerwil van de goede verkoop van 3D-geschikte televisietoestellen de afgelopen jaren. Deze maand kondigde de BBC aan dat de verdere uitbouw van 3D TV wordt gestaakt, na een proef van twee jaar. De reden daarvoor sluit aan op de visie van Zitter: 3D TV slaat niet aan bij het publiek. Eerder maakte de Amerikaanse sportzender ESPN ook al bekend te stoppen met 3D TV uitzendingen.

Net zoals HEEL vroeger zal 3D compleet uitsterven.:)

Hiet zit ik wel op te wachten:Kabel bereidt zich voor op komst ultra-HD

http://nlkabel.nl/kabel-bereidt-zich-voor-op-komst-ultra-hd/

Het gonst al een tijdje: 4k Ultra HD. De resolutie van dit nieuwe beelschermformat is 4 keer groter dan die van HD TV. 4k Ultra HD komt dan ook bij uitstek tot zijn recht op grote schermen. De kabelindustrie heeft inmiddels laten zien dat de kabel geen belemmering is voor de distributie van het signaal. In juni demonstreerde de sector het al, tijdens de Cable Show in Washington.

De technieken die nodig zijn om ook 4k Ultra HD feilloos over de kabel in huis te brengen, worden ontwikkeld bij Cable Labs, het internationale R&D-centrum van de kabelbedrijven. De baas van Cable Labs, Phil McKinney verwacht dat 4K Ultra HD via de kabel het eerst beschikbaar zal komen voor video on demand.

Vorig jaar kwamen al de eerste 4k Ultra HD televisies op de markt. Alle grote fabrikanten hebben er vertrouwen in dat 4k Ultra HD een succes wordt, getuige het grote aantal aankondigingen van nieuwe 4k Ultra HD televisiemodellen. Ook is er inmiddels al een 4k HD player en streamer op de markt.

Voor 4K HD TV is echter meer nodig dan een geschikt televisietoestel. Het is zoals bij alle innovaties in de televisiewereld: apparatuur, distributie en content moeten min of meer gelijktijdig toegroeien naar de nieuwe standaard. Veel 4k HD Ultra HD content is er op dit moment nog niet, maar ook in dit opzicht zijn er de nodige ontwikkelingen. Hollywoord mastert tegenwoordig de meeste films al in 4k Ultra HD resolutie. En de Japanse overheid heeft al aangekondigd dat men delen van het WK voetbal in 4k Ultra HD wil uitzenden.

Had men dat niet eerder kunnen bedenken? Natuurlijk gaat de gemiddelde bankhanger niet met een speciale bril naar de TV kijken. Volgens mij zijn hier echt miljarden ingepompt, die ze niet meer terugzien :roflol:. Nog hogere kwaliteit ben ik, als echte pixelneuker, wel benieuwd naar ;)

Had men dat niet eerder kunnen bedenken? Natuurlijk gaat de gemiddelde bankhanger niet met een speciale bril naar de TV kijken. Volgens mij zijn hier echt miljarden ingepompt, die ze niet meer terugzien :roflol:. Nog hogere kwaliteit ben ik, als echte pixelneuker, wel benieuwd naar ;)

+1, 3d ook lekker overgeslagen. 0 meer waarde imo

4k zal ook ik vrij snel al naar overstappen. Ik heb al een 2.7k monitor en dat is echt smullen met games en met filmpjes die ik met mijn gopro op die resolutie geschoten heb.

3d aanwezig op mijn tv en tis wel verbazingwekkend mooi. Heb er zelf ook geen zin in om met die bril constant te zitten, hooguit voor een film in 3d die ik graag wil zien.

3D gaat nog eens heel groot worden

Prototype holodeck

Riker_Jungle_Holodeck_2364.jpg

Uberhaupt TV...gaan steeds vaker stemmen bij mij op om zonder tv te gaan leven.

Een paar keer was het leuk om eens gezien te hebben, en ik zou het misschien nog wel eens herhalen, maar meestal is dat brilletje gewoon enorm storend. Batterijen zijn ook snel leeg en je kan ze niet eens herladen. Zonder brilletje zal het meer succes hebben, maar ik vraag me af hoe groot het kan worden. En elke film in 3D bekijken, denk het niet.

En als ik die modellen bekijk in 3d zit er ook veel verschil tussen. Bij de wat duurdere schermen ziet het er wel apart uit terwijl je bij de wat goedkopere nauwelijks iets ziet.

Bovendien heb ik een dubbel-kijk-gevoel als ik naar 3d kijk en ik vind het 3d eerder irritant dan een mooi extra'tje.

zag laatst zon ding voor 1800 euro bij de bbc en deed het brilletje op maar kan me niet voorstellen dat je op die manieren uren kan kijken, ik zou er koppijn van krijgen en het is gewoon niet goed als in de bioscoop. net als met de Nintendo ds 3d moet je naar een bepaald punt kijken omdat anders alles wazig wordt. Liever hd dan ja.

3D is op zich wel een leuk iets, als je het weet te pushen naar the next level kun je geweldige dingen doen. Je zal dan wel een soort headset moeten hebben zoals met VR.

Terug
Naar boven