XXL Nutrition

doorbulken of niet... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kwibus

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
24 jan 2003
Berichten
16
Waardering
0
Hallo mensen,

Sinds een half jaar ben ik nu serieus aan het trainen(eten,rust trainen...)
Ik ben momenteel aan het bulken voor het eerst van me leven...
Ben de afgelopen maanden(6 maanden geleden) van 72kg naar nu 82kg gegaan.

Mijn vetpercentage van 20% naar 19% gegaan tot nu toe, tot zover niets aan de hand echter de afgelopen 2 1/2 maand was mijn verpercentage ongeveer 15%.

2maanden geleden bijna 3 kilo zwaarder geworden met zelfde vetpercentage,echter afgelopen maand ben ik van 78kg bij 15% naar 82kg gegaan echter nu met bijna 19%,het enige wat ik extra heb genomen is een liter volle melk erbij elke dag(is ongeveer 600calorieen)...

Ik merk dat ik afgelopen maand een behoorlijk stuk sterker ben geworden(elke maand wordt ik nog sterker...),echter mijn vetpercentage is omhoog geschoten,ik heb geprobeerd afgelopen week iets minder te eten,echter ik heb dan de hele dag door honger en kan ook niet lekker knallen met trainen...

Doe ik er nu beter aan om ff wat minder te eten of kan ik beter weer hetzelfde eten en keihard blijven trainen zodat ik wat spiermassa erbij krijg, waardoor mijn lichaam dan meer calorieen gaat verbruiken,zodat ik dan toch goed zit qua voeding...
Of slaat dit helemaal nergens op wat ik nu zeg...

Mijn gevoel zegt dat ik beter hard door kan blijven trainen en eten en dan lekker in april cutten en me buikje lekker strak trainen voor de zomer...
Wat zeggen jullie wat verstandig is?
Ik vraag dit ook met name voor volgend jaar als ik een maand of 8 ga bulken,nu heb ik alleen beetje ervaring van deze 6 maanden...
Laat me weten wat jij in zo'n geval doet, of zou doen...
 
Ik ben in dezelfde situatie als jou, heb nu mijn eten aangepast en cardio een beetje en zo ga ik langzaam opbouwen misschien nog ECA stack en anders nog clen, maar voorlopig natuurlijk proberen.
 
ik zou nog een maandje of 2/3 doorbulken, en dan inderdaad in mei ongeveer cutten voor de zomer.
toevallig doe ik hetzelfde :D
 
Originally posted by zoutzak
ik zou nog een maandje of 2/3 doorbulken, en dan inderdaad in mei ongeveer cutten voor de zomer.
toevallig doe ik hetzelfde :D

maar jij heb minder BF%
 
Nou, van 20% (en wrschnlijk nog meer na een maandje) naar 8% gaan in ong. 3 maand zal niet zo gemakkelijk zijn, zeker niet als je niet teveel spieren wilt verliezen...

Persoonlijk vind ik bulken van 7-8% tot 15-18% het beste, en als je dan toch verder wilt doen best eerst een weekje of twee cutten tot 11-12%. Als je zuiver bulkt (en dus géén volle melk) hoef je echt niet zoveel kilo's vet mee te pakken.

Just my 2 cents.
 
niet zuiver bulken...

Hoi big byron,

Wat bedoel je met niet zuiver bulken,waar jij volle melk onder laat vallen...???

Onder bulken versta ik steeds meer eten en in de gaten houden hoe je vetpercentage/spiermassa zich verhoudt tot de hoeveelheid die je eet(en voeding die niet te vet is).
Dit is iets wat me aardig lukte,echter in een maand zo'n megaverschil doet me schrikken...

Ik zat een tijd lang vast op 78kg en ook qua kracht,door een liter volle melk toe te voegen kreeg ik in een keer 600calorieen extra binnen,hierdoor is mijn voeding uit verhouding geraakt denk ik,want ik weeg nu 5 weken na het toevoegen van volle melk 83kg en zelfs al bijna 84,tuurlijk me vetpercentage is te snel omhoog gegaan,echter mijn kracht is ook aanzienlijk verbetert.
Deadliften,bankdrukken en ook squatten gaat beter dan ooit...

Tevens heb ik hier meerdere keren gelezen dat volle melk vol zit met vitamines,enzymen noem maar op en dat er mensen prima op groeien...
Ik laat de melk dan ook nog in me voedingsschema en probeer iets minder vlees te eten en mijn koolhydraten iets te verlagen,ik hoop zo dan op 87kg te komen eind april en dan in mei,juni,juli en augustus te cutten en hopelijk dan van 19% naar 12,13% vet te zijn gegaan...

Dit moet volgens mij wel mogelijk zijn toch?
 
Ik denk dat je eerst voor jezelf moet bepalen hoe je strakt wilt gaan cutten... Ga je het streng doen, en met behulp van supps, dan kan je nu best nog langzaam aan wat bulken. Wil je je cutting rustig aan doen, en zonder supplementen, dan kan je dat beter niet doen, omdat je dan meer tijd nodig zult hebben om je vet te verbranden...dus kun je best niet zo hoog zitten.
 
Wel, persoonlijk probeer ik als ik bulk zo weinig mogelijk verzadigde vetten binnen te krijgen en mijn calorieën eerder omhoog te helpen met complexe koolhydraten en ev. eiwit ipv vetten. Je zal soieso vet bijkomen tijdens het bulken, ja, maar je hoeft het ook niet te gaan zoeken door gewoon zoveel mogelijk van om het even wat te gaan eten...

Ik zou eerder die extra liter volle melk vervangen door bv. een blikje tonijn, een portie kip of zalm (ook veel vetten, maar veel beter dan melkvet) en wat pasta. Of tenminste vervangen door magere melk.
 
Back
Naar boven