XXL Nutrition

doorgaan met cut of toch gaan bulken?

Bezoekers in dit topic

ren3

Cool Novice
Lid geworden
16 feb 2017
Berichten
38
Waardering
8
Lengte
1m74
Massa
75kg
Vetpercentage
15%
ben nu 2 maand aan het cutten en dat gaat me goed af tot nu toe,
ben van de 84 kilo en 22% vp naar 76 kilo en 17% vp gegaan, alleen merk ik dat ik smaller word en spiermassa verdwijnt, is niet veel maar kan het zien aan foto's en de spiegel, mijn doel is ; om een strakke buik te creëren tijdens de cut,maar ik wil ook niet teveel massa verliezen , wat raden jullie aan? doorgaan of over naar een bulk?

stats;

gewicht 76 kilo
leeftijd 29
vp 17

graag hoor ik jullie mening odat ik verder kan,

vg rene
 
Ligt eraan waar je je prettig bij voelt.
17% is nog vrij hoog, ik zou zelf verder cutten tot 10%. Dan ben je misschien wel erg smal maar dan heb je voor na de zomer in ieder geval een goede basis om te gaan bulken.
Als je nu gaat bulken zit je snel weer op 20% en kan je weer beginnen met cutten.
 
17% is idd best hoog, zou nog iets door cutten. Maarja dat is mijn mening, lekker doen waar jij je prettig bij voelt.
 
  • Like
Waarderingen: ren3
Bedankt voor de feedback, heb dan ook maar besloten om door te gaan met de cut zodat ik indd na de zomer vol gas kan gaan bulken, thnx voor de berichten,!
 
Ligt eraan waar je je prettig bij voelt.
17% is nog vrij hoog, ik zou zelf verder cutten tot 10%. Dan ben je misschien wel erg smal maar dan heb je voor na de zomer in ieder geval een goede basis om te gaan bulken.
Als je nu gaat bulken zit je snel weer op 20% en kan je weer beginnen met cutten.

Zit nu inmiddels op 14% vp maar ben nog niet tevreden, zou het kwaad kunnen om een 4 weken 200 cal boven onderhoud te haan zitten om dan vervolgens de cut weer op te gaan pakken?, reden hiervan is omdat ik steeds meer moeite krijg om de cut vol te gaan houden, vreetbuien tussendoor ed, weet dat het een stukje discipline is maar het wil op dit moment niet. Motivatie ligt laag enzo, thnx iig
 
Is niet erg, heb ik zelf ook gedaan. Maar ik heb het zelf bij 1 week gehouden. Even een weekje boven onderhoud en weer verder.
 
  • Like
Waarderingen: ren3
Gaan we eerst 1 week proberen en dan vanuit daar weer verder, bedankt voor je bericht, had je niet na die kleine bulk week de neiging om door te bulken?
 
Dat is zeker aan te raden en heeft vele voordelen na een aantal maanden cutten. Zelf doe ik altijd een weekje 500 kcal meer dan waar ik op cut. De week erop 200-300 boven onderhoud. Dan weer cutten.
 
  • Like
Waarderingen: ren3
Back
Naar boven