AndroidHealthClinic

Doorgaan met cutten of eerste leanbulk

Bezoekers in dit topic

Sef22

Novice
Lid geworden
12 mei 2019
Berichten
6
Waardering
1
Lengte
1m71
Massa
70kg
Vetpercentage
12%
Hoi allemaal,

Al jaren een stille lezer maar vandaag besloten om advies te vragen want ik weet het niet zo goed.
Eerst wat even mij. Ben 1 jaar geleden begonnen op ong 88 kilo en zit momenteel op 70 kilo met een vet percentage van 12 procent. Vetpercentage is gemeten in de sportschool via huidplooi meting op 7 plekken. Nu valt 12 procent mee maar ik zie er redelijk vettig uit. Dit heeft te maken dat ik te weinig spiermassa heb. Sinds vorige week begonnen met 5 x 5 stronglifts en zit momenteel nog in calorieen te kort van 500 calorieen. Wat raden jullie mij aan doorgaan met cutten of beginnen met lean bulken?
 
Laatst bewerkt:
Dit is geen 12% hoor.
Persoonlijk zou ik op onderhoud gaan eten en volle patat gassen in de gym
 
Dit is geen 12% hoor.
Persoonlijk zou ik op onderhoud gaan eten en volle patat gassen in de gym
Ja dat vind ik ook raar, als ik andere voorbeelden van 12 procent bekijk zijn die redelijk droog. Waarom op onderhoudt en niet net wat erboven? Heb altijd gelezen om spiermassa te bouwen moet je boven je onderhoudt eten?
 
Ja, lekker gaan bulken en massa bouwen. Doorgaan met 5x5 en lekker rammen in de sportschool.
 
Persoonlijk zou ik eerst wat vet eraf jassen.
Maargoed wie ben ik
 
Hoi allemaal,

Al jaren een stille lezer maar vandaag besloten om advies te vragen want ik weet het niet zo goed.
Eerst wat even mij. Ben 1 jaar geleden begonnen op ong 88 kilo en zit momenteel op 70 kilo met een vet percentage van 12 procent. Vetpercentage is gemeten in de sportschool via huidplooi meting op 7 plekken. Nu valt 12 procent mee maar ik zie er redelijk vettig uit. Dit heeft te maken dat ik te weinig spiermassa heb. Sinds vorige week begonnen met 5 x 5 stronglifts en zit momenteel nog in calorieen te kort van 500 calorieen. Kijkend naar mijn fotos wat raden jullie mij aan doorgaan met cutten of beginnen met lean bulken?

Bekijk bijlage 455084

Bekijk bijlage 455085
Het kan ook komen dat er 12% is gemeten omdat op je onderlichaam weinig vet is gemeten. Maar even goed, 5x5 doen icm met een klein deficit is geen slecht idee en ik zou daar gewoon lekker mee doorgaan. Misschien op trainingsdagen iets mindere deficit en op rustdagen die -500kcal aanhouden.
 
En dan? Weegt die 65kg en ziet die eruit als wandelende tak.

En als die van 88kg komt heeft die al heel wat eraf gehaald wat erg netjes is. Gewoon nu gaan bulken en spieren kweken
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Het kan ook komen dat er 12% is gemeten omdat op je onderlichaam weinig vet is gemeten. Maar even goed, 5x5 doen icm met een klein deficit is geen slecht idee en ik zou daar gewoon lekker mee doorgaan. Misschien op trainingsdagen iets mindere deficit en op rustdagen die -500kcal aanhouden.

Tnx voor de feedback, ja mijn benen zijn redelijk goed. Beetje mijn sterkste punt sla vooral vet op mijn bovenlichaam zoals te zien is op de fotos.
 
Laatst bewerkt:
Lean bulken met minimale cheats.
 
Lean bulken met minimale cheats.
Mocht ik leanbulken hoeveel boven mijn onderhoudt raad jij mij aan? Zie verschillende getallen voorbij komen van 200-300 tot aan 500 boven het onderhoud
 
200-300kcal boven onderhoud en lekker hard trainen. 5x5 oid
 
Back
Naar boven