Fitness Seller

doorgaan tot je niet meer kan..

  • Topic starter Vinny
  • Startdatum
  • Reacties 6
  • Weergaven 1K
  • Volgers 0

Bezoekers in dit topic

Vinny

Competitive Bodybuilder
20 jaar lid
Lid sinds
26 dec 2002
Berichten
2.202
Waardering
0
Soms kan ik de laatste rep niet meer doen omdat mijn spier veel te moe is...leid dit niet tot overtraining?

ik doe 4 setjes bij elke spier groep met 3 oefeningen voor elke spiergroep, behalve de armen die doe ik met 2 oefeningen met 3 sets. Is dat genoeg?

1 warm up set, dan 1 setje van 10 reps, dan 8 reps en de gewicht wat hoger zetten, en dan 6 reps en de gewicht weer wat hoger..
 
wat voor sets je ook doet, je moet volgens mij, altijd doorgaan tot musle faillure, dit leid niet tot overbelasing. dit ontstaat als je na de training de spieren niet genoeg rust geeft om te herstellen.

ciao
 
Mijn schema


Maandag: Borst + Triceps

Borst:

Bandrukken, 10-8-6
Incline Bankdrukken, 10-8-6
Fly's, 10-8-6

Triceps:

Tripceps Extension, 10-8-6
Triceps One arm extenion, 10-8-6
Lying triceps extension, 10-8-6



Woensdag: Schouders + Benen

Shoulder press, 10-8-6
Arnold press, 10-8-6
Upright rows, 10-8-6

Squats
Single leg calf raises, 10-8-6 ( ik heb normaal al best grote benen dus ik wil niet zoveel nadruk leggen op mijn benen )



Vrijdag: Biceps + Rug

DB Curls, 10-8-6
Concentration curls, 10-8-6

Lying dumbbell row, 10-8-6
Shrugs, 10-8-6

Weet iemand een sport school vlakbij Centraal station in den haag? Train nu nog thuis...

*edit* whoops ben warm-up vergeten, bij elke spiergroep doe ik 1 warm up set..
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Vinny
ik doe 4 setjes bij elke spier groep met 3 oefeningen voor elke spiergroep, behalve de armen die doe ik met 2 oefeningen met 3 sets. Is dat genoeg?

1 warm up set, dan 1 setje van 10 reps, dan 8 reps en de gewicht wat hoger zetten, en dan 6 reps en de gewicht weer wat hoger..
Als die 4 setjes incl. warming up setje is, dan is het wel goed, lijkt me. Anders zou ik voor de grote spiergroepen eerder 3 setjes per oefening doen (en dan 3 oefeningen). Nou ja, er zijn ook mensen die het goed doen op bijv. 4 oefeningen, 3 setjes, dus je moet kijken of het goed gaat bij jou. Ik merk dat ik dan bij de laatste sets niet meer voluit kan gaan en dan heeft het niet zoveel zin meer, denk ik. Bovendien probeer ik de totale trainingstijd te beperken tot 45 min. (max een uur), omdat je daarna meer cortisol gaat aanmaken, wat katabool werkt. Dat gaat natuurlijk, afh. van de rustpauzes, beter met minder setjes.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Vinny
Soms kan ik de laatste rep niet meer doen omdat mijn spier veel te moe is...leid dit niet tot overtraining?

ik doe 4 setjes bij elke spier groep met 3 oefeningen voor elke spiergroep, behalve de armen die doe ik met 2 oefeningen met 3 sets. Is dat genoeg?

1 warm up set, dan 1 setje van 10 reps, dan 8 reps en de gewicht wat hoger zetten, en dan 6 reps en de gewicht weer wat hoger..
Het belangrijkste is genoeg rust en voldoende voeding.
Toch zou ik dat tot de limiet -en verder trainen niet over heel het jaar doortrekken.
Je kan bijv periodiseren, een periode dat je heel intens traint en een periode dat je andere technieken op iets minder hoge intensiteit doet.
Verder overtraining krijg je meer door een te hoog volume (te lang of te dikwijls trainen) dan een hoge intensiteit (kort trainen dichter tegen maximale intensiteit)
 
ah dat maakt een aantal dingen duidelijk! thx alot admin
 
ik zou de woensdag met de vrijdag ruilen

anders heb je maar 1 dag rust voor je schouders en triceps na de borsttraining.

en dit schema zal heus niet tot overtraining leiden zolang je goede voeding en rust neemt.
 
Back
Naar boven