XXL Nutrition

Doorgedraaid over de karma (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Shadum

Dutch Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
704
Waardering
0
Ik heb wat veel op dat geef ik toe, maar in het budistische geloof is het zo dat wie goede karma geeft die goede karma krijgt. Zou het niet een mooie modificatie zijn op het karma systeem dat je alleen negatieve karma kunt geven aan personen die negatieve karma hebben gegeven en positieve karma aan degen die positieve karma hebben gegeven.

Ja ik draai heel erg door maar ben wel serieus.
 
Neem er nog een Shadum :D
Maar dan moet je dus weten wie je negative karma en positieve karma geeft en daar hebben we al ellendelange discussies over gevoerd. Daarbij zou t niet werken denk ik.


Oh man , wat zal jij trouwens balen als je nu nuchter je post terugziet:D
Daarbij benik ook altijd helemaal van de wereld als ik hier aan t posten ben:D
 
Originally posted by Shadum
Ik heb wat veel op dat geef ik toe, maar in het budistische geloof is het zo dat wie goede karma geeft die goede karma krijgt. Zou het niet een mooie modificatie zijn op het karma systeem dat je alleen negatieve karma kunt geven aan personen die negatieve karma hebben gegeven en positieve karma aan degen die positieve karma hebben gegeven.

Ja ik draai heel erg door maar ben wel serieus.

He mauwer.. Je hebt ech wel teveel op ;) Is dit ter aanleiding van mijn karma uitdeling aan jouw? Sry, man ik heb erover nagedacht.. De volgende keer dat ik me erger krop ik het gewoon op.. Mensen kunnen niet veel verdragen, en langs de andere kant ergeren mensen zich veel te snel.. Kan zelf niet tegen neg energie, ik hou het liever positief. Maar heb soms van die "ergernissen" en dan ... ; moet ek es dringend afleren.. Ik ga jouw volgen in je standpunt..

Bij de deze zal BRACKE nooit meer neg karma posten, ik zal enkel belonen.. ;)
 
Re: Re: Doorgedraaid over de karma

Originally posted by Bracke


He mauwer.. Je hebt ech wel teveel op ;) Is dit ter aanleiding van mijn karma uitdeling aan jouw? Sry, man ik heb erover nagedacht.. De volgende keer dat ik me erger krop ik het gewoon op.. Mensen kunnen niet veel verdragen, en langs de andere kant ergeren mensen zich veel te snel.. Kan zelf niet tegen neg energie, ik hou het liever positief. Maar heb soms van die "ergernissen" en dan ... ; moet ek es dringend afleren.. Ik ga jouw volgen in je standpunt..

Bij de deze zal BRACKE nooit meer neg karma posten, ik zal enkel belonen.. ;)

Misschien moet ik me gewoon niet zo opwinden !

P.S.: dat ik te veel op had was omdat ik een k*t week had en voor de derde nacht niet kon slapen.
 
Re: Re: Re: Doorgedraaid over de karma

Originally posted by Shadum


Misschien moet ik me gewoon niet zo opwinden !

P.S.: dat ik te veel op had was omdat ik een k*t week had en voor de derde nacht niet kon slapen.

En dan krijg je nog es van een of andere lul neg karma erbovenop.. We moeten beiden misschien es onze teennagels korter knippen..

;)
 
Wat is er erg aan negatieve karma? Als een bepaald persoon bijvoorbeeld de sfeer op het board loopt te verzieken of iets anders dat een negatieve uitwerking heeft op het board krijgt hij van mij een negatieve karma, ik heb me voorgenomen dat altijd met afzender en uitleg te doen. Anders heeft dat hele karma gedoe toch ook een stuk minder zin ???

Stel we zouden Shadum volgen:

EvIl_DeStUcToR1988 is de denkbeeldige slechte forumbezoeker die in elke thread alleen maar off topic loopt te zeiken. Hij geeft echter anderen alleen maar positieve karma dus hijzelf kan nu geen negatieve karma krijgen voor al z'n bullshit, da's toch fout ???

volgende keer minder drinken bro :D
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by FraGGo
Wat is er erg aan negatieve karma? Als een bepaald persoon bijvoorbeeld de sfeer op het board loopt te verzieken of iets anders dat een negatieve uitwerking heeft op het board krijgt hij van mij een negatieve karma, ik heb me voorgenomen dat altijd met afzender en uitleg te doen. Anders heeft dat hele karma gedoe toch ook een stuk minder zin ???

Stel we zouden Shadum volgen:

EvIl_DeStUcToR1988 is de denkbeeldige slechte forumbezoeker die in elke thread alleen maar off topic loopt te zeiken. Hij geeft echter anderen alleen maar positieve karma dus hijzelf kan nu geen negatieve karma krijgen voor al z'n bullshit, da's toch fout ???

volgende keer minder drinken bro :D


Of dat fout is of niet, in die termen moet je niet denken hoor.. Of je nu kiest voor neg karma posten of niet, je beslissing kies je uiteindelijk zelf, zolang er een gegronde reden achter zit.. Ik heb zelf gekozen om geen neg karma uit te delen. Ik kan geen mensen neg dingen aansmeren, gewoon omdat ze anders zijn, of omdat ze zich wat misdragen. Ze kunnen wel mn mening krijgen, maar om met rode bolletjes te beginnen smijten.. Dan moet het al ver gaan.. Oftewel geen karma, oftewel pos karma.. Meer niet.. Dat is mijn keuze..
 
Het klinkt idd mooi, maar toch is dat zeker niet mijn mening. Op dit board lees ik vaak uitspraken in de trend van: "als iedereen elkaar nou zou respecteren" of "hij is gewoon anders". Maar je kan niet iedereen zomaar respecteren. Sommige mensen gedragen zich echt slecht (bijvoorbeeld de members die gebanned zijn). Deze mensen zijn niet anders maar gedragen zich anders. En dat gedrag kan ik soms echt niet accepteren, denk bijvoorbeeld aan: rascisme, ALLEEN maar onzin posten, niets willen leren, elkaar uitschelden om niets enzovoorts. Als je iedereen maar zou respecteren kunnen die personen gewoon vrolijk doorgaan met hun hatelijke gedrag en zou dit board een stuk minder goed zijn.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by FraGGo
Het klinkt idd mooi, maar toch is dat zeker niet mijn mening. Op dit board lees ik vaak uitspraken in de trend van: "als iedereen elkaar nou zou respecteren" of "hij is gewoon anders". Maar je kan niet iedereen zomaar respecteren. Sommige mensen gedragen zich echt slecht (bijvoorbeeld de members die gebanned zijn). Deze mensen zijn niet anders maar gedragen zich anders. En dat gedrag kan ik soms echt niet accepteren, denk bijvoorbeeld aan: rascisme, ALLEEN maar onzin posten, niets willen leren, elkaar uitschelden om niets enzovoorts. Als je iedereen maar zou respecteren kunnen die personen gewoon vrolijk doorgaan met hun hatelijke gedrag en zou dit board een stuk minder goed zijn.

Heb nergens gezegd dat ze niet geband mogen worden. :D
 
dat snap ik :) maar ik wil hiermee dus zeggen dat neg karma voor mensen die zich op zo'n manier gedragen dus zeer zeker terecht is.
 
Originally posted by FraGGo
dat snap ik :) maar ik wil hiermee dus zeggen dat neg karma voor mensen die zich op zo'n manier gedragen dus zeer zeker terecht is.

Jij bent me een doordringer, wacht even laat me nadenken... Neen, hoor ik vind zulke mensen zielig genoeg, laat ze het maar zelf uitzoeken. Ze neg karma geven zal zelfs een tegeneffect hebben. Ze zullen zich klotiger gaan gedragen. Denk je nou echt dat het een afstraffing is voor ze ofzow? Hahaha, het is juist net hun bedoeling om neg karma te ontvangen.. Geloof me, de beste manier om zulke mensen te straffen is om ze te negeren.. Wat dat bannen betreft zien ze heus ook niet als een straf, ze lachen zelfs in hun vuistje als ze geband worden, maar dat idd maakt geen reet uit. Dat bannen vindt plaats enkel en alleen om eigen redenen, om jezelf te plezieren, want zulke personen verzieken idd de sfeer..

;) greetz B
 
Mijn karma begint enorm positief te worden. Nou weet ik niet of jullie iets over de Kabala weten, maar als mijn karma dus blijft stijgen kom ik in het 9de stadium en zal ik de volmaakte wijsheid bereiken en opgaan in het universum en niet meer terugkeren....

Dat is de wet van KARMA!!
 
Originally posted by Bracke


Geloof me, de beste manier om zulke mensen te straffen is om ze te negeren.. Wat dat bannen betreft zien ze heus ook niet als een straf,


Kun je het niet beter aan De Heer overlaten positief en negatief karma te geven en te straffen en zo.

denk eraan:

While you judge me,
someone else is judging you...
 
Originally posted by Oom Oli



Kun je het niet beter aan De Heer overlaten positief en negatief karma te geven en te straffen en zo.

denk eraan:

While you judge me,
someone else is judging you...

:rolleyes:
 
Originally posted by Oom Oli
.... Kun je het niet beter aan De Heer overlaten positief en negatief karma te geven en te straffen en zo ....

.... Je moet méér Karma aan andere leden geven alvorens je het terug aan Oom Oli geeft ....

:rolleyes:

Groet Smalluser :thumb:
 
Originally posted by Oom Oli



Kun je het niet beter aan De Heer overlaten positief en negatief karma te geven en te straffen en zo.
Dat is nu juist het idee van dit alles, dat we het opnemen in het board.

En IK ben "De Heer" hier, dus pas maar op :D
 
Dat ben ik Admin :D vanaf nu bepaal ik wie positieve of negatieve karma's krijgt. Bracke 100x negatief om mee te beginnen:D
 
Originally posted by Big Steve
Dat ben ik Admin :D vanaf nu bepaal ik wie positieve of negatieve karma's krijgt. Bracke 100x negatief om mee te beginnen:D

ohh neen... Wat moet ik nu doen? :scared:
 
Originally posted by Oom Oli



Hoogmoed komt voor de val....
Je haalt me de woorden uit de mond :D
 
Back
Naar boven