XXL Nutrition

Doping controles input wat wel niet aantoonbaar ?

Bezoekers in dit topic

TNHC

Advanced Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
1.085
Waardering
0
Nu lees ik bv op bb.com dat pro hormonen niet aantoonbaar zijn...

32. Can I be drug tested for prohormones?

Since prohormones convert into active anabolic compounds, it is the concern of some that they will be tested for in a drug test. The answer is almost always no, they will not show up in a drug test. Drug testing for anabolic steroids is very expensive and has to be asked for specifically. So, unless you are on probation for steroid use, or are a professional athlete, you will not be tested for prohormones/steroids. Also, since most prohormones have very short half lives, they will clear out of your system within a matter of days. General drug tests only test for opiates, ampetamines, cocaine and marijuana. However, if you are planning to join the military, or a sports organization that bans the use of these substances, it would be in your best interest to avoid them.

Heeft iemand enig idee over andere stoffen... Zoals cafienne efedrine e.d

het is een wedstrijd waar getest word. Maar om te kijken waneer te stoppen met eca stack en wel of niet mogelijk is cafienne pre contest te gebruiken als vochtafdrijver...
 
Prohormonen zijn altijd aantoonbaar mits erop getest wordt. 1-testosterone was tot sinds kort nog onbekend, maar nu wel. Er is dus kans dat ze daar ook op testen. Je hebt natuurlijk wel verschillende detectie tijden. Producten die van nature al in (hoge) mate voorkomen in je lichaam zijn moeilijker op te testen. Maar je zult altijd tijdig moeten stoppen met het gebruik van prohormonen. Nor- producten kunnen bijv. maanden aantoonbaar blijven, terwijl 4-ad maar misschien een week nodig heeft. Er zijn natuurlijk wel een paar manieren om een positieve test te vermijden.

De detectietijden van ephedrine zijn bekend en voor caffeine geldt een max. hoeveelheid. Dus daar zul je ook rekening mee moeten houden.
 
Ik zat net te kijken op site van necedo en kwam daar dit lijstje tegen met anti oestrogenen.

Die staan dus op de doping lijst (clomid &nolvadex) maar kunnen ze dat ook opsporen en zo ja hoelang?

I-F Stoffen met een anti-
oestrogene werking (8)

Aminoglutethemide
Anastrozol
Clomifeen
Cyclofenil
Exemestaan
Formestaan
Letrozol
Raloxifeen
Tamoxifen
Testolacton


Ow ja voor efedrine mag je 10 miligram per mililiter urine hebben en voor caf. 12 miligram per mililiter.

Ik weet dat je met 5 mg per kilogram lichaams gewicht normaal geizen veilig zit. qua caffeine (weet iemand het ven efedrine?)
 
burn zei:
Prohormonen zijn altijd aantoonbaar mits erop getest wordt. 1-testosterone was tot sinds kort nog onbekend, maar nu wel. Er is dus kans dat ze daar ook op testen. Je hebt natuurlijk wel verschillende detectie tijden. Producten die van nature al in (hoge) mate voorkomen in je lichaam zijn moeilijker op te testen. Maar je zult altijd tijdig moeten stoppen met het gebruik van prohormonen. Nor- producten kunnen bijv. maanden aantoonbaar blijven, terwijl 4-ad maar misschien een week nodig heeft. Er zijn natuurlijk wel een paar manieren om een positieve test te vermijden.

De detectietijden van ephedrine zijn bekend en voor caffeine geldt een max. hoeveelheid. Dus daar zul je ook rekening mee moeten houden.

Hoe kunt ge dan een positieve test vermijden???

Vitamine C?
Vitamine B?
Creatine?

Gelieve meer uitleg hierover
 
Ik heb allen een klein beetje kennis van doping in reguliere sporten:
Caffeine is voor zover ik weet sinds dit jaar van de IOC dopinglijst afgehaald. Hetzelfde geldt voor groeihormoon. Maar of dit bij BB organisaties ook er vanaf is lijkt me sterk? Van groeihormoon is zeker dat het moeilijk en duur is om aan te tonen, dus dat gebeurt bijna niet. Voortijdig stoppen met kort werkende middelen wordt veel gedaan, waarna heel veel water de afvalstoffen moeten afvoeren, lijkt me niet handig voor een BB wedstrijd.
 
Back
Naar boven