MuscleMeat

Doping gecontroleerde strongman bond (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mag ik de vlag dan dragen? of wil jij dat ECHT heel graag zelf doen Jarno?
 
Is die regulering dan anders dan IFSA trachtte?

Daarbij zie ik niet in waarom er juist aan het hart van de sport getoornd moet worden voor een olympische deelname. Ik zie absoluut obstakels maar dat het onmogelijk is nee. Een marathon is ook niet altijd dezelfde route maar blijft wel dezelfde afstand.

Maar goed het is een idealistisch standpunt van mij. WSM is ook een prachtig evenement net als de Arnold classic etc.

Ja is toch wel anders. Bij IFSA bleven er toch nog altijd zo'n 16 onderdelen over. Daarnaast waren er ook nog variabelen met bv lokale onderdelen die toegepast konden worden.

Het is ook niet onmogelijk, maar wat moet je ervoor opofferen?
Denk dat je teveel van de oorspronkelijke sport en daardoor charme verliest
 
Denk niet dat dit ooit kans zal maken olympisch te worden, blijft toch meer een soort circussport voor de show.
 
idd... denk dat powerliften een beter "geschikte" sport is
 
jammer dat mensen die in het krachthonk zo inspirerend zijn (naja, het online krachthonk in ieder geval, ken hier niet echt iemand) zo'n topidee al in een vroeg stadium afwijzen...
Is de droom om een prachtsport als strongman op de olympics te krijgen niet vergelijkbaar met het zetten van een nieuw doel op de deadlift? Waarom gelijk zo negatief?!
Bij de olympische spelen is/was het motto 'sneller, hoger, verder' (of iets in die strekking) waarom kunnen wij daar met z'n allen niet 'sterker' aan toevoegen?
er zijn vast wel wedstrijdvormen te bedenken waarbij de veelzijdigheid van strongman behouden blijft. All it takes is an open mind. Of passen jullie al die beroemde quotes van ... *vul hier uw legende in*alleen in het krachthonk toe?

Ik vind het een topidee en ben dan ook voor meer inzichtelijkheid in dopinggebruik. Gebruik is okee, maar verzwijgen is cheaten...
Maargoed, ik heb natuurlijk niet echt inbreng in de krachtsportwereld ;)
 
jammer dat mensen die in het krachthonk zo inspirerend zijn (naja, het online krachthonk in ieder geval, ken hier niet echt iemand) zo'n topidee al in een vroeg stadium afwijzen...
Is de droom om een prachtsport als strongman op de olympics te krijgen niet vergelijkbaar met het zetten van een nieuw doel op de deadlift? Waarom gelijk zo negatief?!
Bij de olympische spelen is/was het motto 'sneller, hoger, verder' (of iets in die strekking) waarom kunnen wij daar met z'n allen niet 'sterker' aan toevoegen?
er zijn vast wel wedstrijdvormen te bedenken waarbij de veelzijdigheid van strongman behouden blijft. All it takes is an open mind. Of passen jullie al die beroemde quotes van ... *vul hier uw legende in*alleen in het krachthonk toe?

Ik vind het een topidee en ben dan ook voor meer inzichtelijkheid in dopinggebruik. Gebruik is okee, maar verzwijgen is cheaten...
Maargoed, ik heb natuurlijk niet echt inbreng in de krachtsportwereld ;)

Lol check je eigen signature...... letterlijk vertaald is het al: Sneller, Hoger, Sterker

eens met Gijs en Aiko... Waar een wil is, is een weg
 
Bij het powerliften proberen ze (IPF) het ook al een tijdje...op alle mogelijke manieren.
 
Strongman op de olympische?, dat betekent dat iedereen zich netjes moet gedragen en netjes op een stoel moet zitten en je athletenhoekje netjes moet blijven...no way man..geef mij maar die lekke feestenten met een slagveld aan van alles om me heen inclusief boeren ,scheten ,bulderen en grof taalgebruik na een fail (y)
 
Mag ik de vlag dan dragen? of wil jij dat ECHT heel graag zelf doen Jarno?

Eey Grunniger!Train je weer? en zo ja hoe sta je ervoor?
Of kom je alleen hier kleine jongetjes bang maken?

Groetn ut Fryslan!
 
Naast het olympische gewichtheffen, powerliftbonden met een antidopingbeleid en federaties voor natural bodybuilders vind ik het een prachtig initiatief dat men dat nu ook probeerd van de grond te krijgen in de Strongman wereld! :thumbs:

Er zou dan inderdaad ook serieus gecontroleerd moeten worden en bij overtreding ook sancties (schorsing) moeten volgen anders heeft het nut van een "dopingvrije bond/federatie" weinig nut lijkt me.
Want dat een bond/federatie een antidopingbeleid heeft is mooi maar op zich uiteraard niet voldoende, iedereen kan immers beweren dat hij of zij clean is.

Momenteel is het zo dat er in de Strongman World een "don't ask, don't tell" beleid geld over dit thema (en ook in genoeg andere sporttakken).
Er zal op het hoogste niveau niet altijd door de (van nature) sterkste gewonnen worden, maar vaak door hen die er geen problemen mee hebben om moeder natuur een handje (of meerdere handen) te helpen.
Het is uiteraard een keus die iedereen zelf moet maken, en ik wil ook geen oordeel vellen, maar het zou hen die bewust ervoor kiezen om als natural de SMsport te beoefenen een faire kans geven...een faire kans die ze nu wellicht niet altijd krijgen doordat ze zich veelal moeten meten met hen die er niet voor schuwen om "toverdrank" te nemen ;)

Verder zou ik het ook geen probleem vinden als er dan wat minder diversiteit in onderdelen zou zijn op zulke wedstrijden...powerliften kent slechts 3 onderdelen en gewichtheffen zelfs maar twee.
 
Laatst bewerkt:
En dan? Mee doen aan de OS en dan altijd laag plaatsen omdat de meeste grote landen veel minder morele bezwaren Hebben met gebruik? Of uit komen voor een bond die slaaf is van het IOC? Je denk niet dat de gewicht heffers op de OS het hele jaar schoon zijn toch?

Sterkste man lekker zo laten is het beste een enorm gave underground sport.
 
En dan? Mee doen aan de OS en dan altijd laag plaatsen omdat de meeste grote landen veel minder morele bezwaren Hebben met gebruik? Of uit komen voor een bond die slaaf is van het IOC? Je denk niet dat de gewicht heffers op de OS het hele jaar schoon zijn toch?

Sterkste man lekker zo laten is het beste een enorm gave underground sport.

++
 
En dan? Mee doen aan de OS en dan altijd laag plaatsen omdat de meeste grote landen veel minder morele bezwaren Hebben met gebruik? Of uit komen voor een bond die slaaf is van het IOC? Je denk niet dat de gewicht heffers op de OS het hele jaar schoon zijn toch?

Sterkste man lekker zo laten is het beste een enorm gave underground sport.

Die gewichtheffers hebben toch ook gewoon 'out of competition'-controle? Die controles worden niet door (landelijke) bonden geregeld, maar door een onafhankelijke organisatie.

Ik vraag me ook af waar 'slaaf van het IOC' vandaan komt. Heb je ervaring met het IOC? Of is dit wat je leest en hoort in kranten en op tv?
 
Verder zou ik het ook geen probleem vinden als er dan wat minder diversiteit in onderdelen zou zijn op zulke wedstrijden...powerliften kent slechts 3 onderdelen en gewichtheffen zelfs maar twee.

Daarom doen die sporten het ook zo goed in Nederland.
En zijn de tribunes te klein om alle toeschouwers op te laten zitten..

Die gewichtheffers hebben toch ook gewoon 'out of competition'-controle? Die controles worden niet door (landelijke) bonden geregeld, maar door een onafhankelijke organisatie.

Je moet niet alles geloven wat je leest. De westerse landen zijn meestal de brave jongens in de klas. Terwijl dit voor veel andere landen ten oosten van ons een wassen neus is. Veel staan onder begeleiding van sportdoktoren.
Alleen zij die zelf expirimenteren of denken dat ze er ondanks nog iets bij moeten nemen worden betrapt.
Zo gaat het o.a. ook in de Tour de France.
Was laatst een interview met Bernard Kohl op tv.
Van de 200 controles zou hij meer als 100 keer zeker positief getest moeten zijn. Hij is uiteindelijk door de mand gevallen door er iets anders bij te doen...
 
Laatst bewerkt:
Er is een verschil in wat sportbonden zelf doen, de vrijheid die ze meegeven aan hun leden voor deelname aan andere competities en de regels in een land. Sommigen doen nu alsof er alleen de keuze is voor alles gecontroleerd of alles niet. Tamelijk zwart/wit. Ik zie bij pl ook heel veel verschillende bonden. Een mooie situatie zou zijn dat zij die willen lid zijn van een gecontroleerde bond van deze bond ook vrij zijn deel te nemen aan andere competitities maar dus ook vanwege de IOC erkenning en out of competition testing kunnen deelnemen aan de olympische spelen. Dat landen zoals Belgie een nationaal beleid voeren is iets anders. In je artikel wordt dat onderscheid ook gemaakt.
 
Cool? Oh... Kohl haha...
 
Er is een verschil in wat sportbonden zelf doen, de vrijheid die ze meegeven aan hun leden voor deelname aan andere competities en de regels in een land. Sommigen doen nu alsof er alleen de keuze is voor alles gecontroleerd of alles niet. Tamelijk zwart/wit. Ik zie bij pl ook heel veel verschillende bonden. Een mooie situatie zou zijn dat zij die willen lid zijn van een gecontroleerde bond van deze bond ook vrij zijn deel te nemen aan andere competitities maar dus ook vanwege de IOC erkenning en out of competition testing kunnen deelnemen aan de olympische spelen. Dat landen zoals Belgie een nationaal beleid voeren is iets anders. In je artikel wordt dat onderscheid ook gemaakt.

Is het hier in NL anders dan? Met andere woorden als ik wedstrijden doe en lid ben (al dan niet via een vereniging) van de IPF mag ik dan ook bij een andere bond tillen zonder maatregelen?
 
Maar toch een olympisch medaille.....
 
Back
Naar boven