Fitness Seller

Doping gecontroleerde strongman bond

Bezoekers in dit topic

Is het hier in NL anders dan? Met andere woorden als ik wedstrijden doe en lid ben (al dan niet via een vereniging) van de IPF mag ik dan ook bij een andere bond tillen zonder maatregelen?

Éigenlijk niet volgens mij en dat is dus ook jammer. Door een enorme fragmentarisering van een sport door teveel bonden die elkaars wedstrijden uitsluiten maak je de sport ook kapot. BB-ing hetzelfde. Ze krijgen vaak nauwelijks genoeg atleten op een wedstrijd omdat ze van een bond niet aan een andere wedstrijd mogen deelnemen. Een bond is goed maar er zouden veel meer mogelijkheden moeten zijn om aan elkaars wedstrijden deel te nemen. Alleen moet je dan als je bij een andere bond een wedstrijd mee doet je aan die regels houden. Bv squatten op IPF diepte of de gear zoals bij WPC etc. Kies je er niet voor om die regels te willen hanteren dan doe je geen wedstrijden bij de bond waarvan de regels je niet aanstaan. Dat is precies zoals jouw artikel aangeeft als een gezonde marktwerking in de sport;)
 
ik dacht altijd dat strongman geen olympische sport was omdat er geen plaspotjes groot genoeg bestaan voor tijdens de dopingcontrole :dunno:
 
ik dacht altijd dat strongman geen olympische sport was omdat er geen plaspotjes groot genoeg bestaan voor tijdens de dopingcontrole :dunno:

Iets mis met een emmer?:)

Persoonlijk zou ik het wel leuk vinden om ook een "olympische / gestandardiseerde versie" te maken van de SM (2 dagen en 10 onderdelen), dat sluit de "lokale" versies niet uit.

En ja, als je Olympisch wil deelnemen, dan zul je moeten aanvaarden dat je dagelijks en willekeurig op doping gekontroleerd kunt worden, wil je niet gecontroleerd worden, dan blijf je weg van de Olympische SM wedstrijden.
 
Iets mis met een emmer?:)

Persoonlijk zou ik het wel leuk vinden om ook een "olympische / gestandardiseerde versie" te maken van de SM (2 dagen en 10 onderdelen), dat sluit de "lokale" versies niet uit.

En ja, als je Olympisch wil deelnemen, dan zul je moeten aanvaarden dat je dagelijks en willekeurig op doping gekontroleerd kunt worden, wil je niet gecontroleerd worden, dan blijf je weg van de Olympische SM wedstrijden.

Het zogenaamde Whereabouts-systeem dus. Je moet wel heel graag naar de Olympische Spelen willen als je dit er als strongman-atleet voor over hebt, voor het geld hoef je het in elk geval niet te doen.

Met andere woorden: Het gaat er never nooit doorkomen als je het mij vraagt, niet op zo'n manier dat de echte top ook mee zal doen. Eerllijk gezegd ben ik daar ook niet rouwig om.
 
Als er Olympisch deelname komt komt er ook meer sponsor geld.

En wie zo nou niet een paar jaar gesponsort willen worden om mee te kunnen doen
Ik denk dat bij de meeste de bezwaren snel verdwijnen als ze gesponserd worden
voor een paar jaar
 
Back
Naar boven