MuscleMeat

Doping vooral bij kickboxen, boksen en daar komt ie... zaalvoetbal!

Bezoekers in dit topic

D.D.

Dutch Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Waardering
0
Doping: 49 positieven in Franse Gemeenschap van november tot juli
Van de 770 door de Franse Gemeenschap uitgevoerde dopingcontroles tussen 1 november 2004 en 5 juli 2005 leverden er 49 (6,36 %) een positief resultaat op, maakte Claude Eerdekens, minister van Sport van de Franse Gemeenschap, donderdag bekend.

In de Vlaamse Gemeenschap leverden de 1874 controles van het laatste kwartaal van 2004 en de eerste twee kwartalen van 2005 een totaal van 87 positieve gevallen op, wat neerkomt op 4,64 %.

Vooral kickboksen, boksen en zaalvoetbal
"De drie meest betrokken disciplines bij dopinggevallen zijn in orde van belangrijkheid kickboksen, boksen en zaalvoetbal, rekening houdend met het aandeel van de positieve gevallen ten opzichte van het aantal uitgevoerde controles", aldus Eerdekens over de cijfers van de Franse Gemeenschap.

Eerdekens benadrukte dat er meer moet gestreefd worden naar controles bij topsporters. Momenteel wordt 97 % van de controles uitgevoerd bij amateurs; Eerdekens wil dit veranderen naar een percentage van 85 bij topsporters en 15 bij amateurs.

Producten
De meest aangetroffen verboden substantie is carboxy-THC (14), gevolgd door testosteron/epitestosteron (5) en efedrine (5). De meest gecontroleerde sport is het pakket atletiek/duatlon/triatlon (89), voor het voetbal (84) en het basket (82).

De cijfers:

- De gecontroleerde disciplines:

Aikido 0 positieven (op 5 controles)
Atletiek/duatlon/triatlon
Badminton
Baseball 1 (1
Basket 3 (82)
Boksen 5 (33)
Boogschieten 1 (18)
Handbal 2 (42)
Judo 0 (11)
Kaatsen 0 (6)
Karate 1 (18)
Kickboksen 6 (20)
Motorsport 1 (23)
Rugby 1 (18)
Schermen 1 (26)
Schieten 1 (10)
Squash 2 (26)
Taekwondo 1 (8)
Turnen 0 (8)
Voetbal 5 (84)
Volley 1 (40)
Waterpolo 0 (6)
Watersporten 1 (14)
(ski, duiken, kano, roeien)
Wielrennen 3 (68)
Zaalvoetbal 5 (39)
Zwemmen 1 (14)

- De ontdekte substanties:

Carboxy-THC 14 (6 eind 2004/8 begin 2005)
Efedrine 5 (2/3)
Testosteron/Epitestosteron 5
16 alpha - OH Prednisolon 4
Salbutamol 4
Bisoprolol 3
Betamethasone 2
Methylprednisolon 2
Morfine 2
Prednison + prednisolon 2
Norandrosteron + carboxy-THC 1
Cocaïne 1
+ fraude bij controle 1
+ niet aanbieden bij controle
of weigeren tot het volgen
van de procedure 3

Cijfers Vlaamse Gemeenschap

- De gecontroleerde disciplines:

Atletiek 3 positieven (op 212 controles)
Baseball 2 (12)
Basket 4 (98)
Bodybuilding 5 (29)
Boksen + kickboksen 14 (146)
Duatlon 0 (39)
Gewichtheffen 1 (12)
Handbal 0 (24)
Hockey 0 (10)
Ijshockey 3 (40)
Judo 0 (29)
Kano 0 (18)
Karate 0 (12)
Korfbal 2 (16)
Krachtbal 0 (6)
Motorcross 2 (23)
Powerlifting 3 (28)
Roeien 0 (22)
Rolschaatsen 0 (6)
Ruitersport 0 (6)
Squash 0 (16)
Taekwondo 2 (30)
Tennis 0 (16)
Triatlon 2 (26)
Turnen 0 (28)
Voetbal 4 (205)
Volley 4 (60)
Waterpolo 0 (6)
Waterski 0 (6)
Wielrennen 35 (588)
Windsurfen 1 (6)
Zaalvoetbal 0 (10)
Zwemmen 0 (24)

- De gevonden substanties:

Cannabis 25
Stimulantia 21
Anabolen 17
Corticosteroïden 8
Hormonen 3
Narcotica 2
Diuretica 1
Bètablokkers 0
+ weigering controle 10

bij zaalvoetbal zal met name coke wel de belangrijkste substantie zijn geweest.. zo na een heftige zaterdagavond ff je in het zweet werken in een veel te kleine en warme zaal

bij zaalvoetbal zal met name coke wel de belangrijkste substantie zijn geweest.. zo na een heftige zaterdagavond ff je in het zweet werken in een veel te kleine en warme zaal :D

WHAT THE **** ziet mijn oog nou?
Is salbutamol doping?
Dat is een medicijn tegen mijn astma :roflol: ik gebruik al me hele leven doping whahaha

Nou dat wordt dit seizoen gezellig....

Ik doe ook aan zaalvoetbal.... :D

morfine ook op de dopinglijst?

Hellaas wordt er in elke sport doping gebruikt waarom?. Anders is het spelen op top level maar voor weinige weggelegt hellaas.

jay_c zei:
Is salbutamol doping?
Dat is een medicijn tegen mijn astma :roflol: ik gebruik al me hele leven doping whahaha

Broertje van clenbuterol. Neem maar eens paar keer een flinke dubbele dosis en je gaat vanzelf een beetje trillen, net als bij clen.

Prednison doping? Fijn voor degene die dit paardemiddel van hun artsen krijgen toegeschreven.

Tja 'Cannabis' wordt beschouwd als doping, zo gaan er nog wel heel wat tegen de lamp lopen...

Ohja, wat voor een sport is "Kaatsen"?!

jay_c zei:
Is salbutamol doping?

yeah ventolin he :) dat wordt vaak inhaleren voor een prestatieverbeterend effect ;)

Santoz zei:
Tja 'Cannabis' wordt beschouwd als doping, zo gaan er nog wel heel wat tegen de lamp lopen...

Ohja, wat voor een sport is "Kaatsen"?!
cannabis staat op de dopinglijst.
Ik heb gisteren nog wat doping opgerookt. Ik denk niet dat ik vannavond plotseling veel meer kan deadliften:D

Kaatsen is een Friese sport die net zo ondoorgrondelijk is als de meeste Friesen.

Dus als ik dopingcontrole krijg zit ik dus gewoon fout....

ECLIPSE zei:
yeah ventolin he :) dat wordt vaak inhaleren voor een prestatieverbeterend effect ;)
Lol thanx.... ik kom dus niet door een dopingcontrole... of kom ik daar wel door als ik kan bewijzen dat ik astma heb?

big kelvin zei:
Hellaas wordt er in elke sport doping gebruikt waarom?. Anders is het spelen op top level maar voor weinige weggelegt hellaas.

Ook bij schaken/dammen/vissen/klaverjassen?

Zelfs bij de motocross met zijspan wordt doping gebruikt door de bakkenist.

Ey mensen als ik ooit dopingcontrole zou krijgen voor het een of ander zou ik dan fout zitten of accepteert men het omdat ik astma heb?

En ik heb niet het idee dat het echt prestatieverhogend werkt.... alhoewel .... voor hardlopen wel volgens mij!

Back
Naar boven