Fitness Seller

Dopinggebruik in fitnesscentra verontrustend hoog

Bezoekers in dit topic

Ano_1985_99

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
16 sep 2011
Berichten
1.387
Waardering
156
Bij de dopingcontroles die in 2012 plaatsvonden in de fitnesscentra, werden in 28,6 procent van de gevallen dopingpraktijken vastgesteld, "een verontrustend percentage". Dat meldt de Vlaamse overheid, die zich baseert op de jaarcijfers van de Vlaamse Dopinglijn, in een communiqué.
"Het percentage is waarschijnlijk hoger dan het algemene gemiddelde in fitnesscentra, omdat de tests vooral werden uitgevoerd in die centra waarvan ernstig wordt vermoed dat er doping wordt gebruikt", luidt het. "Toch is het aantal afwijkende resultaten zorgwekkend vanwege het massale gebruik van anabolen (90 procent). Die stoffen houden immers een groot gevaar in voor de fysieke en psychische gezondheid van de sporter."

In 2012 vonden in totaal 2.166 dopingtests plaats, waarvan 1.389 binnen wedstrijdverband, 672 buiten wedstrijdverband en 105 in fitnesscentra. Binnen wedstrijdverband werden in 4,1 procent van de tests dopingpraktijken vastgesteld, buiten wedstrijdverband werden positieve tests afgenomen bij twee sporters. In de fitnesscentra werd een percentage van 28,6 dopingpraktijken opgetekend.

Bodybuilders en zaalvoetballers
De bodybuilders gebruikten in 2012 het vaakst doping (8 afwijkende resultaten op 24 geteste sporters), gevolgd door de zaalvoetballers (5 op de 18) en de kickboksers (10 op de 72). Bij de KBWB (Koninklijke Belgische Wielrijdersbond) en de VWB (Vlaamse Wielerbond) werden 14 afwijkende resultaten vastgesteld op een totaal van 286 sporters. Vijftig procent van de overtredingen waren weigeringen in de wielersport.

De populairste middelen waren anabolica en testosteron (39 procent), cannabis (23 procent) en stimulantia (21 procent). Daarnaast vormen weigeraars (23,6 procent) een aanzienlijke groep.

http://www.hln.be/hln/nl/5356/Dopin...uik-in-fitnesscentra-verontrustend-hoog.dhtml

****ed up. Het ziet er dus niet naar uit dat de heksenjacht in België snel voorbij zal zijn. Ze controleren blijkbaar ook tegelijkertijd op drugsgebruik.
 
Ik had niet verwacht dat er verhoudingsgewijs meer voetballers zouden gebruiken dan boksers, laat staan wielrenners.
 
cannabis de massabouwer bij uitstek.
 
ja cannabis dat is wel mega dopping, heb je alleen maar voordelen van.. sukkels
 
De populairste middelen waren anabolica en testosteron.???
 
Volgens mij testen ze ook alleen de mensen die er groot uit zien (testen kost ook geld dus waarom niet je kansen vergroten). Dat het dan een zaalvoetballer betreft betekent dan niet dat zo iemand geen uurtjes in de gym doorbrengt.
 
Volgens mij testen ze ook alleen de mensen die er groot uit zien (testen kost ook geld dus waarom niet je kansen vergroten). Dat het dan een zaalvoetballer betreft betekent dan niet dat zo iemand geen uurtjes in de gym doorbrengt.



Toch niet, een maand geleden zijn ze bij ons in de buurt een gym binnen gevallen. Iedereen die aanwezig was moest een urine staat leveren. Indien positief, 2000€ boete.
 
Toch niet, een maand geleden zijn ze bij ons in de buurt een gym binnen gevallen. Iedereen die aanwezig was moest een urine staat leveren. Indien positief, 2000€ boete.
En dat kan je niet weigeren?

Vind het trouwens ook raar dat cannabis op die lijst staat. En Testostern en anabolica? Al deze dingen bewijzen weer maar eens de simpelheid van de journalist in kwestie.
 
Is bij mij in de gym ook al gebeurd. Sommige gasten die positief bevonden waren, hebben zelfs nog een huiszoeking gehad.
Tegenwoordig meer razzia's in fitnesscentra dan in discotheken, lijkt me. :D
 
hahaha ANABOLICA & TESTOSTERON & CANNABIS & EIWITTEN SHAKE... sommige werden zelfs positief gevonden op fietspomp en bij een aantal werd een klein hoeveelheid cash gevonden... alles heeft lekker een verband metelkaar maar omdat het erger klinkt dan dat het is moeten we het erbij vertellen... goed staaltje journalistiek!
 
Ik was slachtoffer van 1van de controles , ze kiezen niet enkel mensen uit die er buff uit zien, integendeel laten ze sommige overduidelijke gevallen met rust en kiezen magere jongens uit die nog niet eens weten wat anabolen zijn,,

Ik was zelf enkel positief op dianabol,was pas 3dagen bezig in kuur,, men t/e waarde lag wel heel hoog op 64. (die normaal rond te 4-6 ligt denk ik)

Boete van 1850euro en naar brussel moeten gaan om het uit te leggen. Ik train enkel voor mezelf, geen wedstrijden. Vind dit echt belachelijk maar niets aan te doen hier in Belgie kan dit zo.
 
Volgens mij testen ze ook alleen de mensen die er groot uit zien (testen kost ook geld dus waarom niet je kansen vergroten). Dat het dan een zaalvoetballer betreft betekent dan niet dat zo iemand geen uurtjes in de gym doorbrengt.

Lijkt mij een vorm van discriminatie t.o.v. "bodybuilders" als ze enkel de grote jongens eruit halen..
 
Ze zouden beter zorgen dat het in brussel wat veiliger is dan ons wat lastig te vallen met deze zever jammer genoeg hebben ze daar niet genoeg ballen voor aan hun lijf..
 
Ik was slachtoffer van 1van de controles , ze kiezen niet enkel mensen uit die er buff uit zien, integendeel laten ze sommige overduidelijke gevallen met rust en kiezen magere jongens uit die nog niet eens weten wat anabolen zijn,,

Ik was zelf enkel positief op dianabol,was pas 3dagen bezig in kuur,, men t/e waarde lag wel heel hoog op 64. (die normaal rond te 4-6 ligt denk ik)

Boete van 1850euro en naar brussel moeten gaan om het uit te leggen. Ik train enkel voor mezelf, geen wedstrijden. Vind dit echt belachelijk maar niets aan te doen hier in Belgie kan dit zo.

damn
 
Ik was slachtoffer van 1van de controles , ze kiezen niet enkel mensen uit die er buff uit zien, integendeel laten ze sommige overduidelijke gevallen met rust en kiezen magere jongens uit die nog niet eens weten wat anabolen zijn,,

Ik was zelf enkel positief op dianabol,was pas 3dagen bezig in kuur,, men t/e waarde lag wel heel hoog op 64. (die normaal rond te 4-6 ligt denk ik)

Boete van 1850euro en naar brussel moeten gaan om het uit te leggen. Ik train enkel voor mezelf, geen wedstrijden. Vind dit echt belachelijk maar niets aan te doen hier in Belgie kan dit zo.

Die boete slaat echt nergens op. Begrijp ook niet dat ze er zo moeilijk overdoen dat ze invallen gaan doen.
 
je kunt ze er zo uitpikken...
 
ik begrijp niet waarom ze denken dat dit eigenlijk zomaar kan in onze regering, zomaar mensen blindelings controleren op illegale en minder legale substanties, zonder dat ze effectief ook een reden daartoe hebben, ik ken ook een paar 'grote jongens' die duidelijk wel wat gebruiken, 1 zelf die er heel open over praat, maar die gasten doen behalve keihard trainen niemand kwaad en gaan er zeker ook geen handel/winst of watdanook mee maken, echt belachelijk, maar belgie is uiteindelijk een belachelijk land aan het worden (of is het dat al??)

de regering zag enkel een mogelijkheid om geld te verdienen en heeft die dan ook gegrepen, want moesten ze echt willen helpen, dan zouden ze misschien kunnen opleidingen geven aan (huis)dokters zodat mogelijk nieuwe gebruikers toch ooit wel eens ergens 'professioneels' terecht kunnen met vragen over steroide gebruik en misschien een sensibiliseringscampagne voeren met mogelijk risicos tuurlijk maar ook de andere kant van gebruik, desnoods legaliseren ze het maar, en verdienen ze zo nog wat extras, want daar draait het natuurlijk altijd om .. en met legalisatie zou ook een qualiteits controle kunnen komen wat goed zou kunnen zijn voor de gebruikers zelf

ben eens benieuwd hoeveel belgische topsporters ze hebben gecontroleerd, zoals onze tennissterren of onze judokas ...
 
Ik was slachtoffer van 1van de controles , ze kiezen niet enkel mensen uit die er buff uit zien, integendeel laten ze sommige overduidelijke gevallen met rust en kiezen magere jongens uit die nog niet eens weten wat anabolen zijn,,

Ik was zelf enkel positief op dianabol,was pas 3dagen bezig in kuur,, men t/e waarde lag wel heel hoog op 64. (die normaal rond te 4-6 ligt denk ik)

Boete van 1850euro en naar brussel moeten gaan om het uit te leggen. Ik train enkel voor mezelf, geen wedstrijden. Vind dit echt belachelijk maar niets aan te doen hier in Belgie kan dit zo.

Jezus man dat is echt niet meer normaal zo'n bedrag :S
 
Back
Naar boven