Fitness Seller

Dopinghandel in NL

Bezoekers in dit topic

Eindelijk weer eens een wat uitgebreider artikel. Het blijft me verbazen dat dit onderwerp al 16 jaar stil ligt in NL. Aan de andere kant heeft het natuurlijk 0,0 zin om hier iets aan te doen; gezondheidsrisico's zijn niet accuut, het heeft geen grote impact op de samenleving en neem nu de strijd tegen drugslaboratoria; het heeft geen zin, we zijn nog steeds Exportland nummer 1 aangaande synthetische drugs en als we volgens Interpol "slechts" een controlerende functie hebben in het hele spinnenweb, valt er weinig te winnen. Waarom verbaast het me dan toch? Vanwege het feit dat er wel degelijk genoeg aanwijzingen zijn dat de georganiseerde misdaad hier al decennia lang vuistdiep in zitten en dat de verwevenheid met bijvoorbeeld de drugswereld veel verder gaat dan alleen de laboratoria waar e.e.a. geproduceerd wordt.

Maar goed he, weer een of andere commissie die via via bij een vriendje van beland, om zo voor een paar ton een nietszeggend rapport te schrijven, waar vervolgens helemaal niets mee wordt gedaan. :rolleyes:
 
Ook leuk een heel oud bericht uit 1997;

verkeerde link sorry :o
 
doping kunnen we kort over zijn in nederland in elke sport op elk niveau word gedoped , als 16 jarige jongen kreeg ik turinabol als aanvulling op mijn voeding en trainen van mijn sensei , later heeft ooit een prof voetballer via mijn contact winny gekocht ... nu bekende wielrenners waar ik als jongen mee omging hebben mij aan de hgh geholpen :p te wijdverspreid om wat aan te doen
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Vind het wel bizar hoe eenvoudig je voa allerlei websites alles zo makkelijk kan bestellen. Voelt echt als een gedoogbeleid.
 
Vind het wel bizar hoe eenvoudig je voa allerlei websites alles zo makkelijk kan bestellen. Voelt echt als een gedoogbeleid.
het is ook oogluikend toestaan , waar je mij niet over hoort klagen btw . En dan kan het argument gebruikt worden dat het voor jongeren wel erg makkelijk word gemaakt , wat bs is want elke dealer wil verdienen al het waarschijnlijk met tegenzin verkopen maar zal toch verkopen . het is van een zwart naar een enigzins grijs circuit gegaan
 
Nee, dan Jasper (óók niet zijn eigen naam, red.). Kort na zijn middelbareschooltijd stort hij zich met een kameraad op de dopinghandel. Samen bouwen ze een webshop, schrijven zich in bij de Kamer van Koophandel en leveren nu poeders, capsules en potjes met pillen aan binnen- en buitenland. Betalen kan met bitcoins of via iDeal. Leveringen worden binnen een paar dagen met de post bezorgd.

Net als Harrie wil Jasper ook niets loslaten over de wereld waarin hij werkt. "Wij doen niets verkeerds en hebben zelfs nog gecheckt bij een advocaat of dit mocht. Nou, het mocht."

Toch verdienen Harrie en Jasper hun centen met de illegale handel. Producten die ze verkopen staan op de verboden lijst van wereldantidopingagentschap WADA. Uit onderzoek van de Dopingautoriteit blijkt dat dergelijke middelen vaak niet zuiver zijn en fikse gezondheidsrisico's met zich meebrengen.

Jasper moet het de volgende keer misschien laten natrekken bij een jurist die hier verstand van heeft i.p.v. de advocaat waar hij is geweest :roflol:
 
Back
Naar boven