Fitness Seller

Dorian Yates en Mascha (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mascha

Prof Bodybuilder
Prof Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 jun 2004
Berichten
1.176
Waardering
91
Aankomend jaar zal ik overstappen van de Pro Figure naar de Pro bodybuilding. Voor mij betekend dit weer een nieuwe uitdaging omdat ik van hard en zwaar trainen hou. In de begin jaren van de Figure kon ik nog mijn ei kwijt in deze klasse maar door de jaren heen is de criteria zo veranderd, de dames moeten steeds softer en minder gespierd worden, waardoor ik steeds minder kon gaan trainen.
Tevens vind ik het heel erg leuk om te poseren en door de overstap naar bodybuilding kan ik weer lekker zwaar en hard trainen en tevens mag ik weer poseren.

Afgelopen week heb ik steun gekregen uit een onverwachtse hoek....en wel van Dorian Yates. Ik ken Dorian al jaren van de wedstrijden maar ik had nooit verwacht dat hij mij zou gaan steunen dmv een sponsoring.
Tevens gaat hij mijn trainingen onder de loep nemen en het nodige aanpassen waar het nodig is.
Om deze rede zijn Rob en ik afgelopen maandag naar Birmingham gevlogen. Ik heb daar twee dagen in the Dungeon getraind samen met Dorian. Echt een geweldige ervaring en ik moet zeggen ik voel nu alles :eek: hahaha
Zijn aanmoedigingen door squeeze en keep it thight....werken echt en je haalt het echt niet in je hoofd om te stoppen voordat hij zegt dat het mag...:D:D

Uiteraard hebben we gefilmd dusssss.....

http://www.youtube.com/watch?v=VVm6CPu8DEs
binnenkort komt Dorian naar mijn sportschool voor een aantal trainingen en ook dit zullen we uiteraard filmen....
 
Mooi..trainen met Yates! :) succes met je nieuwe uitdaging!
 
Vet, daar droomt iedere bber van lijkt me :)
 
Shiiit. Veel succes met je nieuwe doelen en sponsor.
Kan je eigenlijk als hobby BB'er getrained worden door yates, ik heb het over bv 2 trainingen zoals jij in Burmingham ben gaan doen?
 
Is Yates nu eigenlijk financieel binnen?

Zeker tof dat hij je wilt helpen.
Yates is de bom kwa training:D
 
yates= eindbaas
 
Hier nog een fan van Yates. Wat gaaf zeg!

maar vooral ook om de overstap te maken naar Pro boydbuilding, een hele nieuwe uitdaging. Heel veel succes!
 
Wow, het moet wel heel vet zijn om dor hem getraind te worden :D
Gruwelijk, ook dat Yates ook naar jouw sportschool komt !

Groetjes Marijn, broertje van Jurriaan (van ybf 2009, je hebt hem toen begeleid)
 
Kan je eigenlijk als hobby BB'er getrained worden door yates, ik heb het over bv 2 trainingen zoals jij in Burmingham ben gaan doen?

ja hoor volgens mij kan je hem gewoon via zijn website een mail sturen en dan met hem afspreken. Dus als dit iets is wat je graag wil zou ik echt zeggen ga ervoor want het is het dubbel en dwars waard.
Maar gaat het je tever om naar Birmingham te vliegen dan kan je misschien iets regelen om hier met hem te trainen.....

Met Dorian trainen is inderdaad weer een uitdaging. Hij traint gewoon hardcore....no bullshit, to the limit!!! en dat is echt heerlijk.
Voor het hele figure verhaal heb ik tijden met Charles Glass getraind en ook dat was onwijs om mee te maken. Dit is totaal anders en zal me echt helpen richting de BB

@marienusz doe Juriaan de groeten (en Nick) :D

dank jullie allemaal voor jullie leuke reacties, echt onwijs!!
 
Mascha, zit het verschil vooral in reps en volume? Of ook op technisch vlak?

Yates is low volume to the max.
Figure was waarschijnlijk high(er) reps. En meer sets vermoed ik.

Maar hanteren jullie wel dezelfde oefeningen?

Vermijd je bepaalde oefeningen? Sommige vrouwen richten zich bijvoorbeeld op de bovenkant borst, omdat de onderkant meestal niet zichtbaar is door de borst.

En ben je niet bang dat je misschien een manlijkere uitstraling gaat krijgen?
Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik vind vaak de figure mooier voor de dames.

Die harde korrelige look die bijvoorbeeld Yates vroeger had, vind ik helemaal geweldig, maar als ik een vrouw in die shape zie komen, vind ik het erg knap, maar zou me wel de tyfus schrikken:)
 
Mascha, zit het verschil vooral in reps en volume? Of ook op technisch vlak?
ik vind vooral het verschil in de rust tussen de sets. In de figure heb je geen rust...het is allemaal achter elkaar. en het aantal herhalingen lag zo rond de 15.
Nu moet ik veel rust houden en het aantal herhalingen is rond de 12 maar als je nog een rep eruit kan persen dan moet je doorgaan tot falen



Yates is low volume to the max.
Figure was waarschijnlijk high(er) reps. En meer sets vermoed ik.

Maar hanteren jullie wel dezelfde oefeningen?
Opzich verschilt dat omdat ik natuurlijk bij de figure al geen spiermassa meer mocht opbouwen dus het ging al meer op plyometrische oefeningen enzo. In 1991 ben ik begonnen met BB dus ik ken de oefeningen natuurlijk wel

Vermijd je bepaalde oefeningen? Sommige vrouwen richten zich bijvoorbeeld op de bovenkant borst, omdat de onderkant meestal niet zichtbaar is door de borst.
vind inderdaad borst trainen voor vrouwen nou niet echt iets belangrijks....alleen om het balans in je lichaam te houden

En ben je niet bang dat je misschien een manlijkere uitstraling gaat krijgen?
Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik vind vaak de figure mooier voor de dames.
nee een mannelijke uitstraling niet want ik ben en blijf een vrouw:p maar ach als je op dieet gaat dan word je gezicht toch wel wat harder. Kijk die figure meiden die nu aan de top staan zijn rond de 25 jaar....en aan die strakke koppies kan ik toch niet tippen. en ook niet omdat hun vet% gewoon een stuk hoger ligt. zodra je weer stopt met het zware dieet dan krijg je weer een vollere toet

Die harde korrelige look die bijvoorbeeld Yates vroeger had, vind ik helemaal geweldig, maar als ik een vrouw in die shape zie komen, vind ik het erg knap, maar zou me wel de tyfus schrikken:)voor die shape ga ik ook niet. Ik wil maar een klein beetje massa erbij en wil mijn 3d fysiek houden. Ik moet het hebben van mijn symmetrie en wil eigenlijk een beetje de look van jaren geleden terug brengen. Ze zijn nu ook bezig met een nieuwe klasse die juist deze look zoekt, het zal alleen nog wel even duren voordat deze klasse ook bij de prof dames komt

ff zo maar gedaan:D
 
heel leuk om weer wat nieuws te lezen! Stiekem (of niet) zijn er heel veel jaloers :)
succes!
 
Goed nieuws!
succes met je nieuwe uitdaging!
 
Ik ben jaloers! Succes :)
 
Succes met je doelen en vet dat je met Dorian kunt trainen!
 
Back
Naar boven