MuscleMeat

Douane: belasting, invoerrechten en accijns

Bezoekers in topic

Ruff-E

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
11 jun 2003
Hey bro's :cool:

Ik ben op zoek naar info mbt het importeren van bepaalde goederen als digicams en laptops. Op het inet heb ik al het een en ander kunnen vinden, maar het zou natuurlijk mooier zijn als er hier toevallig iemand zit met ervaring op dit gebied.

Neem bijv een laptop: je betaalt hiervoor belasting (20%) en invoerrechten. Zijn die invoerrechten dan een vast bedrag voor dat artikel of een bepaald percentage net als bij de belasting? Iemand enig idee aan wat voor bedragen ik ongeveer moet denken?

Thanks in advance :D

Ruff-E

Pumpin'

Ripped Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
27 feb 2004
Ruff-E zei:
Hey bro's :cool:

Ik ben op zoek naar info mbt het importeren van bepaalde goederen als digicams en laptops. Op het inet heb ik al het een en ander kunnen vinden, maar het zou natuurlijk mooier zijn als er hier toevallig iemand zit met ervaring op dit gebied.

Neem bijv een laptop: je betaalt hiervoor belasting (20%) en invoerrechten. Zijn die invoerrechten dan een vast bedrag voor dat artikel of een bepaald percentage net als bij de belasting? Iemand enig idee aan wat voor bedragen ik ongeveer moet denken?

Thanks in advance :D

Ruff-E

bel gewoon de douane.. die kunnen je dat zo vertellen.

RobbieH

Advanced Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
5 nov 2002
Of laat persoon die het verzend erop zetten dat het om een "gift" gaat.

Peoples

Monstrous Giant
+15 jaar member
Lid geworden
22 jan 2004
Lengte
1m86
Massa
116kg
binnenkort op het forum goedkope digicams en laptops te koop hoor ik ;) :D

Capoeirist

Competitive Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
16 apr 2003
Lengte
1m91
Massa
117kg
Vetpercentage
16%
Bel de douane

want er komt iets van 17 +3 + 9 % bij in totaal.. weet het niet in precies.. maar is best fors, wij importeren motor tunings spullen vanuit daar vandaar dat ik er iets van weet

Naar boven