Fitness Seller

Doug Hepburn Ain't Got Shit On Me

Bezoekers in dit topic

:D haha oke, het was maar even om te kijken of je niet stiekem een andere trainingstrategie gaat hanteren :P.
 
Maandag 8 januari

1) Squat

5 x 70
5 x 110
3 x 130
3 x 150
3 x 170
5sets x 4reps x 185kg

2) Circuit lats/lower back/hams
à la Ed Coan zijn deadlift programma ; vier oefeningen na elkaar telkens 1 set van 8 reps, repeat 3x (dus totaal 12 sets)

- straight leg deadlift ; 100-120-140
- barbell rows : 100-100-100
- chins : 8-8-8
- goodmornings (strict) : 60-80-100

3) parallel grip lat pulldowns
3 x 10

4) Abs

3 x 25

Lekkere training ; geen te grote gewichten maar veel werk in weinig tijd. 5 werksets squatten is even aanpassen en puffen na maanden slechts ééntje (toch in totaal 20reps ATG met 185kg). Dat Ed Coan gedoe was knap lastig met maar 90sec rust tussen sets en 3min tussen circuits. SLDL en goodmornings zijn vrij nieuw voor mij dus licht beginnen en week na week lekker opvoeren.

Ik ga ook beginnen bijhouden wanneer ik buikspieren doe, anders komt het er te weinig van.
 
Lekkere training ja... 5x4x185 is erg netjes.

Dat circuit is inderdaad killer ja.. bij de RDL voel je je lats nog trekken van die lat pulldowns + rows.
 
Donderdag 11 januari

1) Bench Press
10 x 60
10 x 80
3 x 100
3 x 115
5sets x 3reps x 130kg hard en snel en zonder spotter, allez hoppaa

2) Strict Military Press
5 x 40
5 x 50
5 x 60
5 x 70
5 x 80
5 x 85
5 x 85
5 x 70
5 x 70

3) Circuit lats/biceps
- pull-ups 8reps
- bicep-grip pulldowns 10reps
- preacher curls 6reps
3 zo'n circuits, dus 9 sets totaal

4) Tricep pushdowns
2 x 10 x full stack (voor de eerste keer!)
à la bonheur, ik kan beginnen schijven bijhangen !

Is nog maar de 2de week dus bench is nog niet te zwaar.

Ik moet wel weer dringend werk beginnen maken van mn overhead press, alles beneden de 100kg is eigenlijk te belachelijk voor woorden. Mn PR dateert van meer dan een maand geleden en sedertdien heb ik eigenlijk geen deftige zware overhead training meer gedaan.
 
Zie je wel, Zondag 19 november was het, de weken erna waren licht en dan was het plots winterstop. Ok dan, om een bekend forumlid te citeren : THE ONLY WAY IS UP !!!!
 
Train je op andere dagen nu? Morgenavond kom ik naar Merelbeke.
 
Train je op andere dagen nu? Morgenavond kom ik naar Merelbeke.

Normaal nog altijd ma-woe-vrij in merelbeke, maar gisteren kon ik niet wegens een examen dus heb ik die training verplaatst naar vandaag. Morgen deadliften om 19h30 met Sam.

Voor mijn weekendtraining in west-vlaanderen ben ik wel overgeschakeld van Bill's gym in Kortrijk naar Isogym in Izegem.

Tot morgen dan !
 
Ok ik zie jullie morgen dan wel, als ik binnen een kleine maand en half op squat en deadlift max in Merelbeke wil ik trouwens ook graag met jullie afspreken. Kwestie van er dan wat sfeer en aanmoedigingen te hebben.
 
Ok ik zie jullie morgen dan wel, als ik binnen een kleine maand en half op squat en deadlift max in Merelbeke wil ik trouwens ook graag met jullie afspreken. Kwestie van er dan wat sfeer en aanmoedigingen te hebben.

We zullen je met graagte een paar fikse lappen rond de oren geven
 
Vrijdag 12 januari

1) Squat
6 x 70
6 x 100
6 x 130
4sets x 6reps x 160kg

2) Incline Bench Press lite
10 x 50
2 x 4 x 70
2 x 3 x 85
2 x 2 x 95
2 x 1 x 105
3 x 85

3) Deadlift
2 x 120
2 x 160
2 x 180
2 x 200
2 x 215
2 x 170
2 x 190

4) Face pulls
1 x 30

5) One Arm dumbbell Rowz
20 x 50kg PR


Zondag 14 januari

1) Bench Press
10 x 40
5 x 80
2 x 110
2 x 130
2 x 140
3 x 2 x 130
2 x 2 x 110

2) Lat pulldown
5 x 10

3) Narrow Grip 3-board
5 x 80
3 x 110
3 x 130
3 x 150 PR

4) Seated pulley rows
3 x 10

5) Skull crushers
2 x 10

6) Tricep pushdowns
2 x 10
 
Goede trainingen maar het valt op dat je wat minder werksetjes pakt voor je deadlift als voor je squat en bench waarom is dat?
 
Goede trainingen maar het valt op dat je wat minder werksetjes pakt voor je deadlift als voor je squat en bench waarom is dat?

Lijkt me redelijk normaal als je het totaal volume voor lower-body/benen/rug bekijkt. Ik ga de komende weken 3X/week squatten voor telkens 4-5 werksets. Op maandag doe ik allerlei onderrug-intensieve oefeningen (rows, goodmornings, sldl, misschien weer eens power clean). Voor lats ga ik iedere training wel iets doen (4x/week). Dan volstaat het voor mij om voor deadlift op te werken naar een dubbeltje of een trippeltje, en misschien nog wat speed sets of een wave erna.

EDIT : breek trouwens best niet teveel je hoofd over mijn trainingsvolume in Week 2 na de winterslaap !!! ;) Amper na Week 1 vroeg iemand zich al af of ik wel een goede push/pull verhouding had, terwijl ik voor de training daarop massa's rugwerk had gepland ;) Minder analyseren, meer trainen !
 
Laatst bewerkt:
Het is imo ook niet nodig om nog heel veel setjes te deadliften naast al dat squatten van hem. Deadlift heeft dan wel een ander motorpatroon, maar de spieren die worden gebruikt zijn nagenoeg hetzelfde (zeg maar de posterior chain).
 
Ah zusje, hier ook aangemeld zie ik !
 
Ah zusje, hier ook aangemeld zie ik !

(Lanfeust = Wolverine op Team Forza)

Zus, een woord van waarschuwing LOL : dit is NIET team forza ! pas dus op als je je te ver buiten het veilige powergedeelte waagt. Daar lees je namelijk veel verhalen van mannekes van 50 kilo die serieuze vragen stellen over het trainen van binnenkant borst, of die vragen welke dope ze moeten gebruiken om er deze zomer zo sexy mogelijk uit te zien ! Er zijn er ook die zich afvragen hoeveel schijfjes komkommer ze mogen eten om niet boven de 7% vet te gaan, etc. Ze bestaan echt ! Zwakte alom ! Ga dus eerst zitten en bereid je mentaal voor op een mogelijke shock !

Maar welcome on board ! Ik verwacht hier venijnige posts !
 
:roflol: Raar, maar waar!
Welkom trouwens.

@ The Locust; gaat goed, ook steeds zo'n mooi volume. :thumbup:
 
(Lanfeust = Wolverine op Team Forza)

Belachelijk! Ik wilde dezelfde naam nemen, maar blijkbaar was er hier een of andere snoeshaan al met die naam gaan lopen! Idem voor Ijzervreter, Master Yoda, ... Tegen dat ik eindelijk een naam had die nog niet bezet was, had ik bijna geen zin meer om me nog aan te melden.
 
Maandag 15 januari

1) Squat
5 x 70
5 x 100
3 x 130
3 x 160
3 x 185
3 x 2 x 205kg iedere rep ass to the grass
3 x 3 x 180kg

2) Incline Bench (light/speed)
5 x 70
3 x 90
2 x 2 x 100
5 x 90
(4de keer benchen in 5 dagen tijd, for the glory of Moscow)

- daarna een assortimentje van verschillende pulls & rug-oefeningen ; telkens maar 2 sets en medium gewichten maar allemaal met zo weinig mogelijk rust

3) Power Clean
2 x 5 x 100

4) Barbell Row
10 x 70
10 x 100

5) (very) High Pull

2 x 8 x 100

6) Face Pulls
2 x 30reps

7) Pulldowns bicep greep

2 x 8 full stack

8) Goodmornings
2 x 10 x 70kg
(babygewicht maar zeer strict en ik moet nog steeds erg wennen aan die oefening)

Alles naar wens. Squats mogen weer iets zwaarder nu en ik heb dus maar meteen 200 overgeslagen want dat kon ik al. Van zes werksets ga ik wel goed slapen denk ik. Bench was licht natuurlijk maar gisteren heb ik iets zwaarder gebencht, best rustig wennen aan volume en frequentie. Die snelle rugtrainingen zijn ook wel eens een leuke afwisseling : rug stond in brand en mijn tong hing op de grond. Cool.
 
Back
Naar boven