AndroidHealthClinic

Doug Hepburn Ain't Got Shit On Me (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

is dat van het overstrekken van je knie zeker?
 
is dat van het overstrekken van je knie zeker?

Neen, pijn schiet erin bij het zakken, niet bij het opstrekken. Ik weet deels hoe het komt, ik steek mijn knieen onbewust teveel naar voren (een beetje zoals in een sissy squat of hoe heet dat fitness oefeningetje). Het lichaam zoekt naar een evenwicht om niet omver te vallen, en dat heeft er dan weer mee te maken dat ik moeite heb om mijn ellebogen hoog te moeten houden. Dus door de houding van mijn armen en de manier waarop de baar op mijn schouders gerackt ligt zoekt mijn lichaam een vreemde compensatie tijdens de dip (denk ik), en dat is helaas niet zo gezond. Als ik goed op mijn knie let en recht probeer te zakken, dan krijg ik weer het probleem dat mijn bovenlichaam naar voren kantelt. Ofwel wil ik het allemaal te snel en explosief doen en zorgt dat voor de pijn, maar je ziet op filmpjes toch ook altijd dat ze heel snel een dip maken

Mja ik besef het allemaal wel, maar oplossen is iets anders. En dat terwijl mijn strict military presses tegenwoordig door het dak gaan.
 
Neen, pijn schiet erin bij het zakken, niet bij het opstrekken. Ik weet deels hoe het komt, ik steek mijn knieen onbewust teveel naar voren (een beetje zoals in een sissy squat of hoe heet dat fitness oefeningetje). Het lichaam zoekt naar een evenwicht om niet omver te vallen, en dat heeft er dan weer mee te maken dat ik moeite heb om mijn ellebogen hoog te moeten houden. Dus door de houding van mijn armen en de manier waarop de baar op mijn schouders gerackt ligt zoekt mijn lichaam een vreemde compensatie tijdens de dip (denk ik), en dat is helaas niet zo gezond. Als ik goed op mijn knie let en recht probeer te zakken, dan krijg ik weer het probleem dat mijn bovenlichaam naar voren kantelt. Ofwel wil ik het allemaal te snel en explosief doen en zorgt dat voor de pijn, maar je ziet op filmpjes toch ook altijd dat ze heel snel een dip maken

Mja ik besef het allemaal wel, maar oplossen is iets anders. En dat terwijl mijn strict military presses tegenwoordig door het dak gaan.


Ik heb precies dezelfde pijn die jij beschrijft onder me knie en dan bij pushpress en boom. Ik ben laatst bij een krachtsport masseur ervoor geweest en die heeft me er grotendeels van afgeholpen. Hoogst waarschijnlijk is het een pees die over je knie schijf loopt naar je scheenbeen. Probeer met een ijsklontje over je knieschijf te gaan tot je het pijnlijke puntje gevonden hebt. Door te koelen bevorder je de doorbloeding. Masseren dus.

ps ik heb dus de pijn onder me knieschijf net als jij, maar door op me knieschijf te masseren verdwijnt de pijn eronder! Ik kon gewoon door trainen zei de masseur.

Me knieen in wrappen helpt ook bij zware overhead presses trouwens.
 
= overbelasting van je aanhechting door explosive kracht, ook wel jumpersknie.

ben eraan geoppereerd.......
 
bedankt voor de info, mensen ! Ik zal er straks eens wat ijs opdoen.

is idd in de pees vlak onder mn knie... en idd alleen bij push press, ook al doe ik die oefening nu maar om de zoveel maanden eens
 
bedankt voor de info, mensen ! Ik zal er straks eens wat ijs opdoen.

is idd in de pees vlak onder mn knie... en idd alleen bij push press, ook al doe ik die oefening nu maar om de zoveel maanden eens


Ik heb dr nog wel last van hoor alleen het is nu controleerbaar. Wrappen helpt ook heel erg goed. Maar vooral de gedachte dat het geen meniscus ofzo iets zwaars is heeft goed geholpen.

Rehab, ijs, ibuprofen, en wrappen ik kan niet zonder..haha..Wat je ook is kan proberen is met je knie over een tennisbal gaan die op de grond ligt er op hurken dus en dan de druk op de pijnlijke plek opbouwen helpt ook heel goed.
 
Meer oly style front squatten ? Lijkt me een prima manier om de goeie baan aan te leren. Begint een push press uiteindelijk niet waar de front squat eindigt ?
 
= overbelasting van je aanhechting door explosive kracht, ook wel jumpersknie.

ben eraan geoppereerd.......

Ik ben er min of meer vanaf geholpen van mijn Jumpersknie (frictie).. en ik moest terug gaan naar 50% van men max belasting.. en iedere week 5-10% hierboven op doen..

Dat was het advies van mijn fysio, op het internet kwam ik soortgelijke medicaties tegen.
 
Woensdag 6 december

1) Bench Press
10 x 60
5 x 90
3 x 110
1 x 130
1 x 140
1 x 152,5
1 x 157,5kg PR Heer ik ben niet waardig...
0 x 160

2) Incline Bench Press
5 x 70
5 x 90
5 x 105
5 x 115
5 x 125kg PR dat gij tot mij komt...
3 x 5 x 110
3 x 5 x 100

3) Light Squat
8 x 60
8 x 80
8 x 100
8 x 120
8 x 140

3) Barbell Curl

5 x 40
5 x 60
10 x 80kg PR maar spreek...

4) Hammer Curl

4 x 10

....en ik zal gezond worden
 
Tering.. nice benchpress, incline ook...Echt impressive die gewichten die jij rondgooit.
 
slechts een woord ;)
 
Jezus, nice bench en curls!

10x80 kg, jezus! Wat meten die armen als ik vragen mag?
 
Tering.. nice benchpress, incline ook...Echt impressive die gewichten die jij rondgooit.

thx het gaat goed vooruit ja

het kniepijntje is trouwens al weer over met dank aan Ironsport et al, paar dagen veel ijs aan gedaan en het voelt weer soepel ; tijdens het squatten ook helemaal niets gevoeld maar er zat natuurlijk ook helemaal geen gewicht op
 
Wat zijn je stats? gewicht, lengte, squat-bench-deadlift?
 
Wat zijn je stats? gewicht, lengte, squat-bench-deadlift?

lengte : 1m72
gewicht : vanmorgen 99.2kg
vetpercentage : rond de 14
Full Squat : 6x200, 1x220 (belt only, met gear wellicht +240)
Bench : 1x157,5
Deadlift : 1x250, 262,5kg tot aan de knieen gekregen
 
hmmz ik heb precies hetzelfde aan de knie soms als wat ik hier soms lees. Het speelt vooral op de dag na speed squats en basketbal. Het trekt ook meestal weer snel weg. Ik kan het zere plekje alleen niet aanraken net als jullie, het zit echt eronder, ook druk op de schijf levert geen extra pijn op ofzo.

Straks weer ff weekje rust, dat doet ook wonderen.
 
Back
Naar boven