Fitness Seller

Draadloos netwerk gek*t

Bezoekers in dit topic

kane

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
16 aug 2004
Berichten
7.973
Waardering
541
Lengte
1m83
Massa
88kg
Vetpercentage
15%
Draadloos netwerk gekut

Hoi,

De situatie: Router beneden verdeeld internet over drie pc's. Is via kabels die bij de nieuwbouw vh huis reeds in de muren werden aangebracht, richting mijn kamer @ 2e verdiep. Nu is deze router ook draadloos, echter ontvang ik voor mijn ps3 op mijn kamer (2e verdiep) geen voldoende signaal. (wat een zever is dat ook :mad:)

De internet aansluiting voor mijn pc, en de ps3 staan zo'n 4 meter uit elkaar. Nu dacht ik, om kabels en dergelijke door mijn kamer te vermijden, gebruik te maken van een goedkope (draadloos internet) router die ik gewoon tussen het punt vd aansluiting (uit de muur) en de pc te zetten. Bij het opstarten van die 2e router krijg ik 2 opties:

- .... detecteert reeds een router, wenst u deze te vervangen?
-.... wenst u beide routers te gebruiken

Uiteraard is dat optie 2. Ik dacht dat het gewoon als volgt ging zijn:

Ik trek de internetkabel (die vanuit de 1e router vertrekt) uit de pc (op mijn kamer), ik steek die in de nieuwe router, en vervolgens met de ethernet kabel naar de pc. Draadloos internet installeren en klaar. Maar op deze manier krijg ik dus deze melding:

oqhldg.jpg

Dit is hetgene je moet doen volgens de manual. Verbind die blauwe kabel (die bij den nieuwe router zat) met de oude router, en vervolgens de ethernetkabel met de pc:

20ic10j.jpg

Het enige wat ik verschillend heb gedaan si dat die blauwe kabel, als ethernet kabel heb gebruikt en die andere als internetkabel (daar deze via de muur naar beneden loopt en alsnog beide routers met elkaar in verbinding brengt). Ik snap er dus niets van, wat ik verkeerd doe. Waarschijnlijk ook een epische uitleg, maar toch dank voor wie me verder kan helpen. :D
 
de utp-kabel uit de muur moet zeker in je wan-poort komen, en je pc verbinden met een lan-poort

dan je router juist instellen
 
  • Like
Waarderingen: kane
Voor dit soort dingen gebruikt je een switch, geen router.
Of een access point, tegenwoordig heb je die dingen die je in sterker doos kan steken.
 
Laatst bewerkt:
de utp-kabel uit de muur moet zeker in je wan-poort komen, en je pc verbinden met een lan-poort

dan je router juist instellen
Gedaan, krijg nog steeds de melding dat er geen nieuwe router wordt gedetecteerd. :o

Echt raar, kabel uit muur => in pc werkt prima. Kabel uit muur naar router en vandaar naar pc (aangesloten volgens de handleiding, die zeer duidelijk is) en toch fail. Moet ik 1 vd routers nog eens resetten (al eens beide gedaan), of iets anders?

Voor dit soort dingen gebruikt je een switch, geen router.
Of een access point, tegenwoordig heb je die dingen die je in sterker doos kan steken.
Die zag ik inderdaad staan, was +100 euro. Dit leek me dan toch goedkoper uitkomen. :)
 
Laatst bewerkt:
Voor dit soort dingen gebruikt je een switch, geen router.
Of een access point, tegenwoordig heb je die dingen die je in sterker doos kan steken.

normaal kan je een wifi router ook instellen als access point of repeater
 
normaal kan je een wifi router ook instellen als access point of repeater

+1. Acces point werkt via de kabel dus zelfde verhaal. Repearter is duur en k*t te installeren, maar wel geheel draadloos. Zoals hier beneden staat omschreven kan je makkelijk een simpele router als versterking gebruiken.

Is het een linksys of sitecom ?

Je moet hem instellen als acces point. En dan de DHCP Uitschakelen dit zal wss het probleem zijn.

---------- Toegevoegd om 22:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:46 ----------

Gedaan, krijg nog steeds de melding dat er geen nieuwe router wordt gedetecteerd. :o

Echt raar, kabel uit muur => in pc werkt prima. Kabel uit muur naar router en vandaar naar pc (aangesloten volgens de handleiding, die zeer duidelijk is) en toch fail. Moet ik 1 vd routers nog eens resetten (al eens beide gedaan), of iets anders?


Die zag ik inderdaad staan, was +100 euro. Dit leek me dan toch goedkoper uitkomen. :)

Komt omdat je 1ste router een ip adres geeft aan je computer via je kabel. Dit dmv. DHCP, Dynamic Host Configuration Protocol. Als je nu deze kabel in je 2de router doet. Waar ook de DHCP in zit krijg je problemen, aangezien de 1ste router een dynamisch ip adres wil geven aan de 2de router, maar router heeft standaard ip adres van 192,168,x,x. Vandaar dat de kabel vanuit je nieuwe router naar je computer niet werkt, omdat je router niet werkt + hij 2 ip adressen krijgt. Dus een fout.

Volgens mij is dit het.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: kane
Thanks man, na een beetje googl'en is dat idd het probleem. Maar zit nu al met de ps3 op wat volgens mij de buurman zijn netwerk is, mij ook goed. :D
 
Thanks man, na een beetje googl'en is dat idd het probleem. Maar zit nu al met de ps3 op wat volgens mij de buurman zijn netwerk is, mij ook goed. :D
Todat ie u'm blocked :D
 
Thanks man, na een beetje googl'en is dat idd het probleem. Maar zit nu al met de ps3 op wat volgens mij de buurman zijn netwerk is, mij ook goed. :D

Astu!,

Dat is volgens mij vrij makkelijk te instellen toch, je hebt nu een draadloos netwerk, ps3 is draadloos. Wachtwoord invullen en klaar :D
 
Back
Naar boven