Fitness Seller

Drastisch gewicht toenemen

Bezoekers in dit topic

CannibalCorpser

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
4 sep 2007
Berichten
17
Waardering
0
Ik vraag me af of ik wel genoeg eet vooral nu ik bezig ben met zwaarder worden. Ik eet vanalles maar ben zo metabolisch als de p*st! Wat ik ook doe ik blijf op dit gewicht en ik schaam me dr een beetje voor. Ik ben 18 Jaar ik ben ong 1.68 meter en weeg 55.5 Kilo. Volgens een schema is dit een goede lengte/gewichtsverhouding, maar daar gaat het me niet om. Ik wil heel veel aankomen en dat dan weer wegtrainen door middel van krachttraining. Maar dan moet je voeding wel goed zijn. Ik heb overal gekeken hier op dit Forum en ben er niks wijzer van geworden. Met dat erbij zit ik ook nog met m'n werk in de ploegendienst dus een vast voedingsschema kan ik wel naar fluiten.

Ik heb geen vaste tijdstippen om te eten en ik eet niet om de 3 uur zoals het eigenlijks zou moeten. Ik eet op het moment 8 plakken brood op een dag en per dag een warme maaltijd met veel (ja wat is veel) aardappelen. Met als het kan zoveel mogelijk vlees (1 of 2 karbonade's) of schnitzel etc. en dan groenten zoals wortels of bonen etc. Met dat erbij kijk ik regelmatig in de chipsbak of er nog wat in ligt.

Ik zoek eigenlijk een soort van dringende hulp van jullie hier van het Forum, want ik ben echt radeloos nu. Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd eet of doe?

Alvast bedankt!
 
je zal toch iets moeten maken richting een voedingsschema...
ga hoog in calorien (hoger dan je verbruik)
merk je dat je nog niet aankomt betekent dat je simpelweg niet voldoende eet
wegtrainen doe je weer met cardio en je voeding aanpassen...

door krachttraining zorg je ervoor dat je zal toenemen in spiermassa+nog wat vet (mits voeding goed!) in plaats van alleen in vet
 
En ik had al iets van een schema in gedachten, ik zet er geen tijdstip bij ik zet er wel sessie's neer:

Sessie 1: Na het wakker worden:
4 Boterhammen met pindakaas of chocopasta en 2 of 3 glazen melk

Sessie 2:
2 Boterhammen met pindakaas (of chocopasta)

Sessie 3: Helft-van-de-dag (of nacht)
3 of 4 Boterhammen met pindakaas met 2 of 3 glazen melk en een stuk fruit? (weet niet welk fruit het beste is voor gewichttoename of spiergroei stimulant)

Sessie 4: daar weet ik zo niets op (help!)

Sessie 5:
Warme maaltijd verschilt per keer ik woon nog bij mn ouders thuis en hier is het eten wat de pot schaft haha, maar meestal aardappelen met groente en vlees. En anders is een keer Spaghetti, Macaroni of iets anders.

En hoe kan ik ervoor zorgen dat ik meer honger krijg? Want na 4 boterhammen met flink wat pindakaas erop en 3 glazen melk ben ik wel zat voor die periode en zit ik na 3 uur nog vol.
 
eet meer....

eat_more_beef_chicken.jpg
 
Sommige mensen beweren dat je niet 6+ keer hoeft te eten, zolang je maar genoeg kcals binnenkrijgt.
Wat je dus kunt doen is flinke maaltijden meenemen naar je werk, denk aan rijst/kip dat werk je zo weg. 's Avonds noten en/of een bak kwark voor het slapen.

Pindakaas en kipfilet is prima beleg. Verder is melk of chocomelk altijd goed om lekker te bulken :)

lees de stickies en voedingschema's van anderen dan kom je al een heel eind

succes!
 
Oke bedankt voor de hulp! Nu zou ik van 55 naar 90 kilo willen in 2 jaar. Ondertussen gewoon krachttraining enzo. Maar zou me dit gaan lukken?
 
Je moet gewoon voor jezelf aanhouden dat je je constant volbulkt. Begin met 2 maaltijden per dag waarbij je je helemaal volpropt en hou daarnaast de andere maaltijden nog aan.
Je eet echt geen ruk, even ter vergelijking: Ik eet in 1 maaltijd al 8-12 sneeen brood weg.
Vloeibaar voedsel om je maag te laten wennen kan ook goed werken. Shake's: water+brinta achterover klokken rekt je maag wel lekker op.
 
Ja klopt het GFH protocol wil ik dus volgen. Ik ben zo mager dat ik er een beetje genoeg van heb dus wil voor mezelf breder en gespierder worden maar daarom moet ik eerst weten of ik nu genoeg eet of niet.. en dat is dus niet zo. Bedankt voor de tips allemaal!
 
Ik ben in 2 dagen van 55 .5 naar 57 .3 kilo gegaan omdat ik mn eetpatroon heb veranderd... ik ben van 0 boterhammen naar 12 per dag gegaan in de laatste 2 weken... 1 week bleef mijn gewicht hetzelfde... en laatste week van 55.5 naar 56.4 en dan weer terug etc.. etc..
maar ben nu dus 57.3 dus ben wel blij... komt ook door de vakantie denk ik want ben momenteel niet aan het werk
 
oke nice welk voedingsschema volg je nu? en wat doe je op je boterhammen?
 
Vreten als een gek, wees geen pussy. Gewoon veel carbs vreten!
 
aankomen en wegtrainen? Je kan spiermassa kweken en vet verbranden meer kan echter niet!
 
Uhm niet echt een voedingsschema maar eet per dag zowiezo 12 boterhammen en als het even kan pindakaas maar op het moment is der geen pindakaas dus ga ik over naar melkproducten (kaas)

en dan gewoon warme maaltijd en als het even kan 2 warme maaltijden.

maar weet dat dit nog niet genoeg is maar dit is om alvast aan te wennen ghehehe
 
Mijn buddy woog op zn 18e ook 57 kg en nu bijna 6 jaar later weegt die 90 kg.
Hij at gewoon veel en 's avonds 600 gram kipfilet elke dag naast de gewone maaltijd. De rest van de dag vooral veel boterhammen en wat fruit en 's ochtends of 's middags een bakje kwark. En 5 dagen de week knalhard trainen, week in week uit, jaar in jaar uit!
Nu dus 90 kg, zo droog als een garnaal met gigantische vleugels, lat pull down met 120 kg. Laatste jaar gebruikt hij af en toe supplementen. Hij kan zo naar de 95 kg maar hij wil wat droger blijven vind ie fijner.
Kortom het is niet zo heel moeilijk, gewoon overdag boterhammetjes met kaas en vlees, wat fruit, 's ochtends en 's middagse beetje yoghurt of kwark en 's avonds goed gevarieerd eten. En trainen als een beest!
Dat moet voor een beginner als jij voldoende zijn.
 
Mijn buddy woog op zn 18e ook 57 kg en nu bijna 6 jaar later weegt die 90 kg.
Hij at gewoon veel en 's avonds 600 gram kipfilet elke dag naast de gewone maaltijd. De rest van de dag vooral veel boterhammen en wat fruit en 's ochtends of 's middags een bakje kwark. En 5 dagen de week knalhard trainen, week in week uit, jaar in jaar uit!
Nu dus 90 kg, zo droog als een garnaal met gigantische vleugels, lat pull down met 120 kg. Laatste jaar gebruikt hij af en toe supplementen. Hij kan zo naar de 95 kg maar hij wil wat droger blijven vind ie fijner.
Kortom het is niet zo heel moeilijk, gewoon overdag boterhammetjes met kaas en vlees, wat fruit, 's ochtends en 's middagse beetje yoghurt of kwark en 's avonds goed gevarieerd eten. En trainen als een beest!
Dat moet voor een beginner als jij voldoende zijn.

Deed deze vriend er nog cardio bij? en savonds carbs eten? bijvoorbeeld muesli in de kwark?
 
Eet wat meer calorierijkere producten.
Neem bijvoorbeel als tussendoortje een zak ongezouten noten. Zo'n zak van 300 g is dan al snel 1800 kcal, dan heb je al meer dan de helft binnen.
 
Back
Naar boven