AndroidHealthClinic

Dreigende bicep blessure? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Itsallfugazi

Cool Novice
Lid geworden
15 aug 2014
Berichten
139
Waardering
3
Lengte
1m78
Massa
88kg
Vetpercentage
9%
Hey DBB!

Ik was vandaag wezen trainen goed opgewarmd & gerekt, begin ik aan barbell curls op redelijk zwaar gewicht.
Bij de 2e set voelde ik mijn rechter bicep een soort van elektrische schokjes of elastiekjes die knappen, het deed geen zeer maar het voelt wel raar en durfde daarna niet meer echt zwaar te trainen omdat ik anders
misschien een blessure op loop.
Hebben er meer mensen hier last van gehad? ???
Heb afgelopen 4 weken 2x biceps in de week getraind ga nu over op 1 en dan hoop ik over 2 weken hier geen last meer van te hebben.
 
Haha Het is lang geleden dat ik dat gehad heb! Nee dat is niets ernstigs. Ik wou dat ik het weer eens had. Gaf me het gevoel alsof ik mijn myofibrillen gewoon voelde scheuren. :P Maar niets aan de hand. Althans, als het dus is wat ik denk dat het is aan wat je omschrijft.
 
Haha Het is lang geleden dat ik dat gehad heb! Nee dat is niets ernstigs. Ik wou dat ik het weer eens had. Gaf me het gevoel alsof ik mijn myofibrillen gewoon voelde scheuren. :P Maar niets aan de hand. Althans, als het dus is wat ik denk dat het is aan wat je omschrijft.

Het voelt ook niet echt slecht aan.. alsof je letterlijk je bicep groter scheurt:p
 
Het voelt ook niet echt slecht aan.. alsof je letterlijk je bicep groter scheurt:p
Ja klopt. Dan is het wat ik ook had.
Ik heb het alleen nog als ik veel reps maak op 70% gewicht ofzo. Daar ik nu alleen maar max gewicht ga en 6-8 herhalingen doe, voel ik dat niet meer. Morgen maar weer eens de biceps trainen en dan dat gevoel gaan forceren. Mis het :D
 
voer je het wel goed uit joh?:p
 
Heb ik ook gehad met triceps, maar dat is weer lang geleden. :(
 
Nou, ik had dat ook met me bicep. Negeerde dat gevoel aangezien ik nog nooit een blessure had gehad. Voor ik het wist kon ik me linker bicep amper gebruiken. I.v.m. werk, waardoor ik me rechter bicep meer ging gebruikt (om voor de linker te compenseren), begon die ook pijn te doen door overbelasting.

De volgende keer als ik die steek voel ga ik gewoon stoppen. Nu na 5 weken rustig herstel heb ik er nog steeds beetje last van. Denk pas over 2 weken weer de 100% aan gewicht van toen aan te kunnen zonder steken...

Wat de anderen ook zeggen, doe wat voor jou goed voelt. Persoonlijk zou ik het afraden om door te trainen met die steek.
 
Even terug op dit topic!
Kan het ook zijn dat ik mijn huil voel scheuren? Ik heb best wel wat groeistriemen en als ik mijn bicep aanspan staat deze behoorlijk strak, laat staan met pomp.
 
Back
Naar boven