MuscleMeat

drie maal p/w dan drie spiergroepen p/d

Bezoekers in dit topic

odan

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
23 apr 2004
Berichten
371
Waardering
0
Mede sporters,
Heb nu ruim 6 maand fullbody getraind(HIT) 2 maal p/w ivm tijd gebrek.
Nu kan ik sinds deze week naar 3 maal p/w :D Maar ik wil toch graag alle spiergroepen zeker 2 maal p/w aanspreken.
Dus: Zondag- benen/rug/biceps
Dinsdag- borst/schouders/triceps
Dondag- benen/rug/biceps
etc.
(op de niet trainingsdagen, behalve Zaterdag, nog een half uurtje cardio op nuchtere maag)
Ik ben gewend aan een flinke opdonder inmiddels maar ik ga natuurlijk nu naar 4 maal 8 reps ipv 1 maal 12 slow. De benen train ik niet tot aan t gaatje omdat ik er ook nog 3 maal p/w mee cardio.

Graag jullie deskundige mening.
Thanks Odan
 
Zou het nog ff houden op 3x full body tenzij je de tijd hebt om trainen- rust- trainen rust- trainen doet, maar dan nog lijkt het mij erg veel!

Of de achterliggende spiergroepen wat meer trainen "nadruk leggen op"!
 
Alleen als je juiced up bent anders niet doen.
 
Bedoel je dat dit te heavy is zonder snoepjes of cocktails.....het enigste wat ik (gebruik) zeg maar is whey en CEE.
Ik dacht je drie dagen voordat je dezelfde spiergroep weer opnieuw traint....is dat niet genoeg rust volgens jullie.....
 
72 uur rust maximaal per spiergroep is normaal!
Ben je nog maar 6 maand bezig zou ik die 72uur aanhouden!
 
kan, als je het volume maar aanpast.

Hoe beviel de HIT je trouwens ?
 
Thanks, ging eigenlijk best goed Wazzup.
De eerste weken was t loeizwaar....na een tijdje ga je er toch een beetje aan wennen.
Redelijk op aangekomen, bijna 8 kg in een half jaar.(alleen mijn borst bleef achter gek genoeg)
 
kzie veel mensen praten over HIT, wat houdt dat precies in?
 
Kijk ff onder search, HIT. er zijn al heel wat topics over verschenen.(er is ook een goed boek over te bestellen via Mens Health)
 
Dit boek bedoel je:

http://www.ergogenics.org/arthurjones.html
[Link niet meer beschikbaar]

Dat boek heb ik zaterdag uit de bib gehaald, was van plan er binnenkort iets uit te gaan proberen, aangezien ik even gedwongen ben mijn trainingen in te korten.

Ik train nu trouwens 3 maal per week full body (HST) en dat gaat ook prima, dus 2 maal een spiergroep per week moet zeker lukken. Sterker nog, dat lijkt me het minimum als je aan het cutten bent (maar daarin deel ik niet de mening van de meerderheid van dit forum). Wat misschien ook een idee zou zijn is borst met biceps te combineren en triceps bij rug te doen, zo krijgen je triceps het ook 2 keer per week te verduren (een lichte en een zware training voor de triceps bijvoorbeeld), beetje afhankelijk van hoe je je accent wilt leggen. Dagje breed bankdrukken en de andere dag smal bijvoorbeeld.

Je moet zelf zien hoe het gaat, donderdag benen en dan zondag weer, dat kan uiteraard alleen als je het volume toch beperkt houdt. 3 oefeningen 4 sets zal dan niet goed gaan.

Een ander idee zou kunnen zijn onderlichaam en bovenlichaam om en om oefenen (of push / pull), dan krijgen je spieren eens per 5 dagen een training.

zo: boven
di: onder
do: boven
zo: onder
etc.
 
Waarom stop je met HIT als ik vragen mag?
8 kilo in een half jaar is helemaal niet verkeerd !!
 
Mijn borst bleef achter en ik las dat je zoiezo om de paar maand van schema moet wisselen, vandaar dat ik nu wissel Justy.
 
Je hoeft helemaal niet om de paar maanden van schema te wisselen, wat van belang is te weten is dat als je geen vooruitgang meer boekt je iets aan je training moet veranderen. "deloaden" en dan weer opbouwen, of je neemt een andere oefening voor dezelfde spiergroep, je varieert met het aantal herhalingen, maar als je een geheel ander schema neemt, dan doe je dat inderdaad ook, maar ook binnen hetzelfde schema zijn die dingen dus mogelijk.
 
Back
Naar boven